Geen straf voor Hamilton na kwalificatie GP Mexico
Fernando Alonso ging in de slotfase van Q1 in de rondte in bocht
drie, waarna het even duurde voordat hij zijn weg weer kon
vervolgen. De Spanjaard stond even stil heel dicht langs de baan,
met zijn neus de verkeerde kant op, waarna hij de baan over stak en
via het gras zijn weg weer kon vervolgen. Lewis Hamilton kwam aan
op het moment dat Alonso nog in het gras reed. Heel veel van het
gas gaan deed hij ogenschijnlijk niet en dus stuurde de
wedstrijdleiding de zaak door naar de stewards. Zij oordeelden dat
de Mercedes-coureur geen gele vlaggen had genegeerd. FIA-stewards
verklaren Uit de beelden, waarvan hieronder de herhaling is te
zien, blijkt volgens de stewards namelijk dat er geen (gele)
lichten worden getoond op de displays op weg naar de eerste bocht.
Op het moment dat de Brit instuurt voor bocht twee, zijn er zelfs
groene lichten te zien, wat inhoudt dat er geen gevaar is.
Bovendien was Hamilton wat langzamer in zijn mini-sectoren dan
eerder, dus oordeelden de stewards dat de Mercedes-coureur de
regels simpelweg niet overtreden heeft in de kwalificatie voor de
GP van Mexico. Van een straf is dus geen sprake.
drie, waarna het even duurde voordat hij zijn weg weer kon
vervolgen. De Spanjaard stond even stil heel dicht langs de baan,
met zijn neus de verkeerde kant op, waarna hij de baan over stak en
via het gras zijn weg weer kon vervolgen. Lewis Hamilton kwam aan
op het moment dat Alonso nog in het gras reed. Heel veel van het
gas gaan deed hij ogenschijnlijk niet en dus stuurde de
wedstrijdleiding de zaak door naar de stewards. Zij oordeelden dat
de Mercedes-coureur geen gele vlaggen had genegeerd. FIA-stewards
verklaren Uit de beelden, waarvan hieronder de herhaling is te
zien, blijkt volgens de stewards namelijk dat er geen (gele)
lichten worden getoond op de displays op weg naar de eerste bocht.
Op het moment dat de Brit instuurt voor bocht twee, zijn er zelfs
groene lichten te zien, wat inhoudt dat er geen gevaar is.
Bovendien was Hamilton wat langzamer in zijn mini-sectoren dan
eerder, dus oordeelden de stewards dat de Mercedes-coureur de
regels simpelweg niet overtreden heeft in de kwalificatie voor de
GP van Mexico. Van een straf is dus geen sprake.
