Sainz rekent af met geklaag Russell: "Hij doet het heel vaak"
Halverwege de Grand Prix van Mexico kregen Carlos Sainz en George
Russell het met elkaar aan de stok. De Ferrari-coureur verdedigde
ten opzichte van Russell richting bocht 1, die op zijn part van
mening is dat Sainz meerdere keren bewoog richting de remzone, wat
volgens de reglementen niet mag. Sainz werd uiteindelijk niet
onderzocht en finishte op de vierde plaats, terwijl Russell het met
P6 moest doen. Na de race licht de Brit zijn boordradio tegenover
de pers, waaronder RacingNews365, verder toe: "De regel is best
duidelijk. Ik bedoel, het was een agressieve of substantiële
beweging om mij te dekken, en als je op zo'n hoge snelheid remt,
kan je je verremmen." "Daar heb je baat bij" De Ferrari-coureur
vindt er het zijne van. Toen hem werd gevraagd naar zijn
manoeuvres, vertelde Sainz aan de media waaronder RacingNews365:
"Nou, ik bewoog één keer en vlak voor het remmen, dat is wat de
regels toestaan. Je kunt niet bewegen tijdens het remmen, maar je
kunt bewegen vlak voor het remmen en dat is wat ik deed", merkt hij
op. De boordradio van Russell zou volgens de Spanjaard opzettelijk
zijn: "Als je achteraan rijdt, open je de radio, klaag je over de
voorligger en hoop je dat hij een waarschuwing of een penalty van
vijf seconden krijgt, want daar heb jij baat bij." Het is dan ook
niet de eerste keer dat er hierover geklaagd wordt over de
boordradio, als we de Ferrari-coureur mogen geloven. "Het is
hetzelfde als altijd, iedereen doet het. George doet het heel
vaak." Rare race voor Sainz De Spanjaard blikt vervolgens terug op
zijn race, die 'raar' te noemen was: "Ik had een rare stint op de
mediums en ik worstelde met die voorbanden. Die korrelden al bijna
in de formatieronde, dus daar moeten we nog even naar kijken."
Volgens Sainz was de eindstand bovendien wel te verwachten: "Als je
kijkt naar het tempo van Max (Verstappen red.) en Lewis (Hamilton
red.), was het eerlijk gezegd een kwestie van tijd voordat ze voor
ons zouden eindigen", legt hij uit. "Ze zijn gewoon veel sneller
dan wij in racetempo. We hadden eigenlijk wel verwacht dat zij wat
extra tempo zouden hebben en dat wij veel temperaturen moesten
managen."
Russell het met elkaar aan de stok. De Ferrari-coureur verdedigde
ten opzichte van Russell richting bocht 1, die op zijn part van
mening is dat Sainz meerdere keren bewoog richting de remzone, wat
volgens de reglementen niet mag. Sainz werd uiteindelijk niet
onderzocht en finishte op de vierde plaats, terwijl Russell het met
P6 moest doen. Na de race licht de Brit zijn boordradio tegenover
de pers, waaronder RacingNews365, verder toe: "De regel is best
duidelijk. Ik bedoel, het was een agressieve of substantiële
beweging om mij te dekken, en als je op zo'n hoge snelheid remt,
kan je je verremmen." "Daar heb je baat bij" De Ferrari-coureur
vindt er het zijne van. Toen hem werd gevraagd naar zijn
manoeuvres, vertelde Sainz aan de media waaronder RacingNews365:
"Nou, ik bewoog één keer en vlak voor het remmen, dat is wat de
regels toestaan. Je kunt niet bewegen tijdens het remmen, maar je
kunt bewegen vlak voor het remmen en dat is wat ik deed", merkt hij
op. De boordradio van Russell zou volgens de Spanjaard opzettelijk
zijn: "Als je achteraan rijdt, open je de radio, klaag je over de
voorligger en hoop je dat hij een waarschuwing of een penalty van
vijf seconden krijgt, want daar heb jij baat bij." Het is dan ook
niet de eerste keer dat er hierover geklaagd wordt over de
boordradio, als we de Ferrari-coureur mogen geloven. "Het is
hetzelfde als altijd, iedereen doet het. George doet het heel
vaak." Rare race voor Sainz De Spanjaard blikt vervolgens terug op
zijn race, die 'raar' te noemen was: "Ik had een rare stint op de
mediums en ik worstelde met die voorbanden. Die korrelden al bijna
in de formatieronde, dus daar moeten we nog even naar kijken."
Volgens Sainz was de eindstand bovendien wel te verwachten: "Als je
kijkt naar het tempo van Max (Verstappen red.) en Lewis (Hamilton
red.), was het eerlijk gezegd een kwestie van tijd voordat ze voor
ons zouden eindigen", legt hij uit. "Ze zijn gewoon veel sneller
dan wij in racetempo. We hadden eigenlijk wel verwacht dat zij wat
extra tempo zouden hebben en dat wij veel temperaturen moesten
managen."
