Organisator GP Mexico looft toeschouwers: "Beste fans van de wereld"
Er was vooraf en tijdens het Grand Prix-weekend in Mexico veel te
doen rondom de fans. De steun voor de lokale held Sergio Perez, die
door een incident in de eerste bocht uitviel, was oorverdovend,
maar tegelijkertijd liep teamgenoot Max Verstappen voor de
zekerheid met extra beveiligers door de paddock. Promotor Rodrigo
Sanchez vindt dat de fans zich ontzettend goed hebben gedragen. "De
Mexicaanse fans hebben opnieuw laten zien dat ze de beste van de
wereld zijn", vertelt Sanchez tegenover onder andere RacingNews365.
"Hun gedrag was ontzettend goed, al waren de aanwezige mensen
natuurlijk teleurgesteld over de uitvalbeurt van Checo. Toch is
iedereen op mooie wijze achter Red Bull gaan staan en er was veel
respect op de tribunes." De organisatie riep ook de campagne
'Racepect' in het leven om het respect in de Formule 1 te
bevorderen. Op en rond het circuit hingen billboards met Formule
1-coureurs die elkaar respectvol behandelen. Sanchez denkt dat de
campagne het gewenste effect heeft bewerkstelligd. "Het werkte
geweldig. Van te voren had ik wat minder vertrouwen in de mogelijke
effecten, zeker door hoe het in het nieuws werd opgepakt. We hebben
daarom besloten om de koe bij de hoorns te vatten en ons
campagneplan en de content in te zetten. Dat wierp zijn vruchten
af."
doen rondom de fans. De steun voor de lokale held Sergio Perez, die
door een incident in de eerste bocht uitviel, was oorverdovend,
maar tegelijkertijd liep teamgenoot Max Verstappen voor de
zekerheid met extra beveiligers door de paddock. Promotor Rodrigo
Sanchez vindt dat de fans zich ontzettend goed hebben gedragen. "De
Mexicaanse fans hebben opnieuw laten zien dat ze de beste van de
wereld zijn", vertelt Sanchez tegenover onder andere RacingNews365.
"Hun gedrag was ontzettend goed, al waren de aanwezige mensen
natuurlijk teleurgesteld over de uitvalbeurt van Checo. Toch is
iedereen op mooie wijze achter Red Bull gaan staan en er was veel
respect op de tribunes." De organisatie riep ook de campagne
'Racepect' in het leven om het respect in de Formule 1 te
bevorderen. Op en rond het circuit hingen billboards met Formule
1-coureurs die elkaar respectvol behandelen. Sanchez denkt dat de
campagne het gewenste effect heeft bewerkstelligd. "Het werkte
geweldig. Van te voren had ik wat minder vertrouwen in de mogelijke
effecten, zeker door hoe het in het nieuws werd opgepakt. We hebben
daarom besloten om de koe bij de hoorns te vatten en ons
campagneplan en de content in te zetten. Dat wierp zijn vruchten
af."
