Verstappen pakt P16 in vertekenende eerste training GP Brazilië
Als de sessie om 15:30 uur Nederlandse tijd van start gaat, is het
geen verrassing dat coureurs snel naar buiten gaan. Er staat maar
één uurtje training gepland en dus heeft menigeen een bomvol
programma af te werken. Max Verstappen begint dat programma op
harde banden. Echter, dat geldt voor het gehele Formule 1-veld. We
zien dat Verstappen met zijn eerste ronde meteen een klap sneller
is dan de rest, hij heeft zoals zo vaak direct het vertrouwen in de
auto om hard te gaan. Hij behoudt lange tijd die eerste plaats,
maar staat toe dat Sergio Perez hem tot op 0,025 seconde nadert. De
concurrentie krijgt ook de tijd om naderbij te komen, aangezien
Verstappen bewegingen in zijn kuipstoeltje rapporteert, iets waar
Red Bull om logische redenen toch even goed naar moet kijken. De
eerste die onder de tijd van Verstappen duikt, is Yuki Tsunoda,
maar de Japanner is dan ook de eerste op medium banden. Verstappen
gaat door op gebruikte harde banden en verbetert daarop de tijd van
Tsunoda, maar het is George Russell die op medium banden een gaat
slaat van een kleine seconde, terwijl Fernando Alonso, eveneens op
harde banden (wel nieuw), twee tienden sneller gaat dan Verstappen.
Bij Max Verstappen gaat het toch niet van een leien dakje. Op de
baan is hij snel, maar in de pits lijkt men meer tijd nodig te
hebben met het verhelpen van het probleem met het stoeltje dan men
lief is. Opmerkelijk moment is er tussen Nico Hulkenberg, die Lando
Norris raakt. Of is het andersom? Oordeel zelf onderaan dit
artikel. Hoe meer zachte banden we gaan zien, voornamelijk bij de
middenvelders, hoe verder Max Verstappen wat terugvalt. De
Nederlander blijft rondgaan op de harde banden met wat een long run
lijkt te zijn. Zij runplan wijkt duidelijk af van dat van sommige
anderen. Verstappen rijdt de hele sessie maar op een setje en dat
maakt dat hij terugvalt naar P... De sessie wordt uiteindelijk
getopt door twee Ferrari's op zachte banden, met Carlos Sainz vóór
Charles Leclerc. Russell handhaaft zich op P3 en Sergio Perez
vinden we terug op P18 met hetzelfde harde banden-excuus als
Verstappen.
geen verrassing dat coureurs snel naar buiten gaan. Er staat maar
één uurtje training gepland en dus heeft menigeen een bomvol
programma af te werken. Max Verstappen begint dat programma op
harde banden. Echter, dat geldt voor het gehele Formule 1-veld. We
zien dat Verstappen met zijn eerste ronde meteen een klap sneller
is dan de rest, hij heeft zoals zo vaak direct het vertrouwen in de
auto om hard te gaan. Hij behoudt lange tijd die eerste plaats,
maar staat toe dat Sergio Perez hem tot op 0,025 seconde nadert. De
concurrentie krijgt ook de tijd om naderbij te komen, aangezien
Verstappen bewegingen in zijn kuipstoeltje rapporteert, iets waar
Red Bull om logische redenen toch even goed naar moet kijken. De
eerste die onder de tijd van Verstappen duikt, is Yuki Tsunoda,
maar de Japanner is dan ook de eerste op medium banden. Verstappen
gaat door op gebruikte harde banden en verbetert daarop de tijd van
Tsunoda, maar het is George Russell die op medium banden een gaat
slaat van een kleine seconde, terwijl Fernando Alonso, eveneens op
harde banden (wel nieuw), twee tienden sneller gaat dan Verstappen.
Bij Max Verstappen gaat het toch niet van een leien dakje. Op de
baan is hij snel, maar in de pits lijkt men meer tijd nodig te
hebben met het verhelpen van het probleem met het stoeltje dan men
lief is. Opmerkelijk moment is er tussen Nico Hulkenberg, die Lando
Norris raakt. Of is het andersom? Oordeel zelf onderaan dit
artikel. Hoe meer zachte banden we gaan zien, voornamelijk bij de
middenvelders, hoe verder Max Verstappen wat terugvalt. De
Nederlander blijft rondgaan op de harde banden met wat een long run
lijkt te zijn. Zij runplan wijkt duidelijk af van dat van sommige
anderen. Verstappen rijdt de hele sessie maar op een setje en dat
maakt dat hij terugvalt naar P... De sessie wordt uiteindelijk
getopt door twee Ferrari's op zachte banden, met Carlos Sainz vóór
Charles Leclerc. Russell handhaaft zich op P3 en Sergio Perez
vinden we terug op P18 met hetzelfde harde banden-excuus als
Verstappen.
