Ferrari neemt zekere voor het onzekere na diskwalificatie Leclerc
In een sprintraceweekend heb je maar weinig tijd om de setup van je
auto te finetunen. Dat maakte dat Ferrari de auto in Austin net
iets te laag afstelde (net als Mercedes, overigens), met een te ver
afgesleten bodemplaat en diskwalificatie voor Charles Leclerc tot
gevolg. Nu werkt het Formule 1-circus opnieuw een sprintweekend af,
maar Ferrari is niet van plan zich twee keer aan dezelfde steen te
stoten: "In Austin waren we duidelijk de sigaar, maar nadien zijn
we al onze gangen nagegaan en daarna begrepen we wat we anders
hadden kunnen doen", zo blikt Ferrari's sportief directeur Diego
Ioverno terug op de nasleep van die race tegenover onder andere
RacingNews356. Ioverno belooft dat een herhaling bijna een
mathematische onmogelijkheid is geworden: "We voeren geleerde
lessen door, want ik hoop dat gevoel van toen nooit meer te voelen.
Het was heel naar om zo uit de uitslag geschrapt te worden. Maar
anderen deden het daar beter, dus het was en is aan ons om te leren
en het beter te doen." Wat betekent dat voor het GP-weekend in
Brazilië, daar ligt immers dezelfde valkuil op de loer: "Ik kan
garanderen dat we hier aan de veilige kant blijven zitten. Dat is
altijd een compromis, want door wat meer aan de veilige kant te
gaan zitten, geef je een stukje performance op, maar dat is het in
dit geval wel waard."
auto te finetunen. Dat maakte dat Ferrari de auto in Austin net
iets te laag afstelde (net als Mercedes, overigens), met een te ver
afgesleten bodemplaat en diskwalificatie voor Charles Leclerc tot
gevolg. Nu werkt het Formule 1-circus opnieuw een sprintweekend af,
maar Ferrari is niet van plan zich twee keer aan dezelfde steen te
stoten: "In Austin waren we duidelijk de sigaar, maar nadien zijn
we al onze gangen nagegaan en daarna begrepen we wat we anders
hadden kunnen doen", zo blikt Ferrari's sportief directeur Diego
Ioverno terug op de nasleep van die race tegenover onder andere
RacingNews356. Ioverno belooft dat een herhaling bijna een
mathematische onmogelijkheid is geworden: "We voeren geleerde
lessen door, want ik hoop dat gevoel van toen nooit meer te voelen.
Het was heel naar om zo uit de uitslag geschrapt te worden. Maar
anderen deden het daar beter, dus het was en is aan ons om te leren
en het beter te doen." Wat betekent dat voor het GP-weekend in
Brazilië, daar ligt immers dezelfde valkuil op de loer: "Ik kan
garanderen dat we hier aan de veilige kant blijven zitten. Dat is
altijd een compromis, want door wat meer aan de veilige kant te
gaan zitten, geef je een stukje performance op, maar dat is het in
dit geval wel waard."
