Pechvogel Leclerc geheimzinnig na crash: "Wil niet teveel in detail treden"
De Grand Prix van Brazilië was al afgelopen voor Charles Leclerc
voordat de race überhaupt van start gegaan was. De Ferrari-coureur
kwam na een P5 tijdens de sprintrace op zaterdag met goede moed
naar de zondag toen het in de formatieronde misging. De kijker
thuis zag het dramatische beeld van een Ferrari in de bandenstapel
en Leclerc kon zijn auto nog net achter de barrières parkeren toen
de Grand Prix zonder hem van start ging. Het was een gekke crash,
en over de boardradio was de frustratie van de Monegask dan ook
goed te horen: "Nee! Ik ben de hydraulica kwijt! Waarom heb ik
zoveel pech? Waarom heb ik zo *** veel pech?" De hydraulica van de
Ferrari leek uit te vallen op precies hetzelfde punt waar Leclerc
vorig jaar ook de race moest staken. Hij meldde vervolgens zich dus
tijdens de race al bij de pers, waaronder RacingNews365, en legde
uit wat er precies gebeurde in de formatieronde: "Ik ging de bocht
in en verloor de stuurbekrachtiging, waarna de motor om
veiligheidsredenen afsloeg. Toen blokkeerden de achterwielen en
daardoor spinde ik, dus ik had op geen enkel moment controle over
de auto." "Ik wil niet in detail treden" Hij deed een poging om de
auto weer opnieuw te starten, om zo naar een veilige plek te
rijden. "Ik probeerde de auto opnieuw te verplaatsen, hij was niet
beschadigd, alleen de voorvleugel was beschadigd, ik startte
opnieuw, kreeg hydrauliek voor 15 seconden, maar toen gebeurde
precies hetzelfde en verloor ik de motor. Het was duidelijk dat ik
niet meer naar voren kon, want dat deed ik 20 meter, en de volgende
keer zou het twee meter zijn geweest, en dat was het." Inmiddels is
het voor het team duidelijk dat het probleem toch ergens anders
ligt dan bij de hydraulica. Maar Leclerc wil niet kwijt wat dan
precies het probleem was: "Ik voelde een hydraulisch probleem, maar
ik denk niet dat dat het probleem is als ik met de technici praat.
We weten wat het is, maar ik wil niet in detail treden", zo zei hij
geheimzinnig. Bekijk de crash van de Ferrari-coureur hieronder.
voordat de race überhaupt van start gegaan was. De Ferrari-coureur
kwam na een P5 tijdens de sprintrace op zaterdag met goede moed
naar de zondag toen het in de formatieronde misging. De kijker
thuis zag het dramatische beeld van een Ferrari in de bandenstapel
en Leclerc kon zijn auto nog net achter de barrières parkeren toen
de Grand Prix zonder hem van start ging. Het was een gekke crash,
en over de boardradio was de frustratie van de Monegask dan ook
goed te horen: "Nee! Ik ben de hydraulica kwijt! Waarom heb ik
zoveel pech? Waarom heb ik zo *** veel pech?" De hydraulica van de
Ferrari leek uit te vallen op precies hetzelfde punt waar Leclerc
vorig jaar ook de race moest staken. Hij meldde vervolgens zich dus
tijdens de race al bij de pers, waaronder RacingNews365, en legde
uit wat er precies gebeurde in de formatieronde: "Ik ging de bocht
in en verloor de stuurbekrachtiging, waarna de motor om
veiligheidsredenen afsloeg. Toen blokkeerden de achterwielen en
daardoor spinde ik, dus ik had op geen enkel moment controle over
de auto." "Ik wil niet in detail treden" Hij deed een poging om de
auto weer opnieuw te starten, om zo naar een veilige plek te
rijden. "Ik probeerde de auto opnieuw te verplaatsen, hij was niet
beschadigd, alleen de voorvleugel was beschadigd, ik startte
opnieuw, kreeg hydrauliek voor 15 seconden, maar toen gebeurde
precies hetzelfde en verloor ik de motor. Het was duidelijk dat ik
niet meer naar voren kon, want dat deed ik 20 meter, en de volgende
keer zou het twee meter zijn geweest, en dat was het." Inmiddels is
het voor het team duidelijk dat het probleem toch ergens anders
ligt dan bij de hydraulica. Maar Leclerc wil niet kwijt wat dan
precies het probleem was: "Ik voelde een hydraulisch probleem, maar
ik denk niet dat dat het probleem is als ik met de technici praat.
We weten wat het is, maar ik wil niet in detail treden", zo zei hij
geheimzinnig. Bekijk de crash van de Ferrari-coureur hieronder.
