Glock stipt pijnpunt Ferrari aan: "Dat kan gewoon niet bij een topteam"

De start van 2022 leek veelbelovend te verlopen voor Ferrari. Het
Italiaanse team was goed omgesprongen met de regelwijzigingen en
kon met Red Bull om zeges wedijveren. Toch kwam het nooit tot een
titelstrijd, omdat het team, Charles Leclerc en Carlos Sainz te
veel foutjes maakten en Red Bull niet bij konden houden in de
ontwikkelingsrace. Max Verstappen haalde zo op dominante wijze zijn
tweede wereldtitel binnen. Dit jaar is het beeld niet anders.
Leclerc wordt ontzettend vaak geveld door pech en de combinatie Red
Bull/Verstappen is een flink stuk sneller. Een schamele zege van
Carlos Sainz is, zeker als je naar de status van Ferrari kijkt,
niet genoeg. RacingNews365 sprak onlangs exclusief met Timo Glock,
die onder andere zijn licht laat schijnen over Ferrari. "Op dit
moment lijkt het een beetje op vroeger, want ze kampen nog steeds
met problemen", vertelt Glock. "In Brazilië was Leclerc opnieuw het
gesprek van de dag vanwege het feit dat hij de start niet haalde
door een hydraulisch probleem en de daaropvolgende crash. Dat kan
gewoon niet gebeuren bij een topteam." Glock wijst naar Red Bull De
41-jarige Duitser stipt aan wat Ferrari fout doet ten opzichte van
Red Bull. "Als je het vergelijkt met Red Bull, zie je dat zij geen
problemen hebben op technisch vlak. En dat is precies wat er mis
gaat bij Ferrari. Als ze eens geen verkeerde strategische keuze
maken, hebben ze wel een mechanisch probleem of maakt een coureur
een foutje. Dat maakt dat Ferrari inconsistent blijft, want ze
hebben op sommige circuits wel de snelheid om echt mee te doen."
Maar wat is dan de grootste achilleshiel van Ferrari? "De
bandenslijtage vergeleken met Verstappen. Uiteraard presteert Max
op topniveau en is het ontzettend knap dat hij meerdere records
pakt. Dat brengt Red Bull strategisch ook in een fijne positie,
omdat Verstappen een stint vrij simpel met vijf tot acht rondjes
kan verlengen. De rest komt daarom in een benarde positie terecht.
Ferrari moet het niveau verhogen en begrijpen hoe ze richting
volgend jaar de auto kunnen verbeteren op ieder vlak", sluit Glock
af.

Top Headlines

Oudere Top Headlines