Foutenfestival in fris Las Vegas voorspeld: "We gaan misschien klappertjes zien"
Las Vegas is voor het eerst sinds 1982 weer het decor voor een
Formule 1 Grand Prix, al is er wel heel veel veranderd. Het nieuwe
stratencircuit doorkruist het hart van de stad, waaronder de
legendarische Strip. Er wordt in de aanloop naar het GP-weekend ook
veel gesproken over de koude temperaturen. In november komt 's
avonds, wanneer de sessies worden verreden, de temperatuur niet
boven de tien graden uit. RacingNews365 sprak met Tom Coronel, die
denkt dat het circus het best lastig gaat hebben met de
omstandigheden. De Nederlandse coureur wijst aan wie de fout in
zullen gaan. "Dat zijn vooral de coureurs die zich niet snel kunnen
aanpassen en geen rekening houden met dit soort omstandigheden",
stelt Coronel. "Dat is waar de fouten in gaan zitten. De coureurs
met veel ervaring zullen zich sneller aan kunnen passen dan de
nieuwelingen. Ik zie Yuki Tsunoda meteen op 120 meter van de bocht
remmen, terwijl de rest eerst op 160 meter remt. Dat is wel actie
en we gaan dan rookpluimpjes, spinnetjes en misschien wel
klappertjes zien." Coronel haalt herinneringen op in koude
omstandigheden Max Verstappen vertelde al dat hij in de Formule
1-game zijn auto veelvuldig in de muur had gehangen. Coronel vindt
dat niet meer dan normaal. "Daar is dat voor bedoeld, dus hij weet
precies wat hij niet moet doen. In Las Vegas kunnen de
tijdsverschillen nog groter uitvallen, omdat het gevoel er nog iets
scherper moet zijn dan op de gewone circuits. De baan is nieuw, het
asfalt is nieuw, dus niemand weet exact waar de grip ligt. Je hebt
aanpassingsvermogen nodig." De 51-jarige Coronel heeft zelf ook
weleens een foutje gemaakt in koude omstandigheden. "Dat was
tijdens de winterseries op Zandvoort. Toen had ik een serieus
probleem, want ik reed de auto total loss op weg naar de grid. Ik
had geen grip in een BMW die ik bestuurde met Mark Koster en mijn
eigen vrouw Paulien. Dus het gaat in Las Vegas een interessant
onderwerp worden." XvV2_T1sXMM
Formule 1 Grand Prix, al is er wel heel veel veranderd. Het nieuwe
stratencircuit doorkruist het hart van de stad, waaronder de
legendarische Strip. Er wordt in de aanloop naar het GP-weekend ook
veel gesproken over de koude temperaturen. In november komt 's
avonds, wanneer de sessies worden verreden, de temperatuur niet
boven de tien graden uit. RacingNews365 sprak met Tom Coronel, die
denkt dat het circus het best lastig gaat hebben met de
omstandigheden. De Nederlandse coureur wijst aan wie de fout in
zullen gaan. "Dat zijn vooral de coureurs die zich niet snel kunnen
aanpassen en geen rekening houden met dit soort omstandigheden",
stelt Coronel. "Dat is waar de fouten in gaan zitten. De coureurs
met veel ervaring zullen zich sneller aan kunnen passen dan de
nieuwelingen. Ik zie Yuki Tsunoda meteen op 120 meter van de bocht
remmen, terwijl de rest eerst op 160 meter remt. Dat is wel actie
en we gaan dan rookpluimpjes, spinnetjes en misschien wel
klappertjes zien." Coronel haalt herinneringen op in koude
omstandigheden Max Verstappen vertelde al dat hij in de Formule
1-game zijn auto veelvuldig in de muur had gehangen. Coronel vindt
dat niet meer dan normaal. "Daar is dat voor bedoeld, dus hij weet
precies wat hij niet moet doen. In Las Vegas kunnen de
tijdsverschillen nog groter uitvallen, omdat het gevoel er nog iets
scherper moet zijn dan op de gewone circuits. De baan is nieuw, het
asfalt is nieuw, dus niemand weet exact waar de grip ligt. Je hebt
aanpassingsvermogen nodig." De 51-jarige Coronel heeft zelf ook
weleens een foutje gemaakt in koude omstandigheden. "Dat was
tijdens de winterseries op Zandvoort. Toen had ik een serieus
probleem, want ik reed de auto total loss op weg naar de grid. Ik
had geen grip in een BMW die ik bestuurde met Mark Koster en mijn
eigen vrouw Paulien. Dus het gaat in Las Vegas een interessant
onderwerp worden." XvV2_T1sXMM
