Compleet nieuwe bolide in aantocht voor Alfa Romeo
Alfa Romeo staat met nog twee races te gaan op plek 9 in het
constructeurskampioenschap. Die plek heeft het cadeau gekregen van
AlphaTauri, dat door goede resultaten van Yuki Tsunoda en Daniel
Ricciardo over Alfa Romeo is heen gesprongen. Het verschil tussen
de twee teams is vijf punten. Met nog twee races te gaan is Alfa
Romeo, met coureurs Valtteri Bottas en Guanyu Zhou, zeker nog in de
race om die achtste plek terug te veroveren. Alfa Romeo-teambaas
Alessandro Alunni Bravi heeft sinds enkele maanden nu de
beschikking over James Key, die voorheen de technische baas was bij
McLaren. En de blik is, ondanks de spannende strijd voor P8, vooral
gericht op 2024. Bravi: "Allereerst zijn we erg blij dat we James
aan boord hebben. Hij is de eerste week van september begonnen, dus
hij draagt ook bij aan de auto van volgend jaar, aan onze C44-auto.
We hebben het project volledig herzien, samen met hem en dankzij
zijn ervaring hebben we alle aspecten van de auto grondig
geanalyseerd en beslissingen genomen", legt Bravi uit. "De auto van
volgend jaar zal dus geen evolutie zijn van de auto van dit jaar,
omdat we denken dat er een aantal limieten zijn in dit concept die
we niet verder kunnen uitbuiten. We krijgen dus echt een compleet
nieuwe auto, van chassis tot ophanging, alles. Natuurlijk is het
makkelijk om de problemen te identificeren, maar dan moet je ze ook
kunnen oplossen. Dus we werken hard. Er komen nieuwe mensen bij die
ook een bijdrage kunnen leveren aan de auto van volgend jaar, maar
het antwoord krijgen we allemaal volgend jaar in Bahrein."
constructeurskampioenschap. Die plek heeft het cadeau gekregen van
AlphaTauri, dat door goede resultaten van Yuki Tsunoda en Daniel
Ricciardo over Alfa Romeo is heen gesprongen. Het verschil tussen
de twee teams is vijf punten. Met nog twee races te gaan is Alfa
Romeo, met coureurs Valtteri Bottas en Guanyu Zhou, zeker nog in de
race om die achtste plek terug te veroveren. Alfa Romeo-teambaas
Alessandro Alunni Bravi heeft sinds enkele maanden nu de
beschikking over James Key, die voorheen de technische baas was bij
McLaren. En de blik is, ondanks de spannende strijd voor P8, vooral
gericht op 2024. Bravi: "Allereerst zijn we erg blij dat we James
aan boord hebben. Hij is de eerste week van september begonnen, dus
hij draagt ook bij aan de auto van volgend jaar, aan onze C44-auto.
We hebben het project volledig herzien, samen met hem en dankzij
zijn ervaring hebben we alle aspecten van de auto grondig
geanalyseerd en beslissingen genomen", legt Bravi uit. "De auto van
volgend jaar zal dus geen evolutie zijn van de auto van dit jaar,
omdat we denken dat er een aantal limieten zijn in dit concept die
we niet verder kunnen uitbuiten. We krijgen dus echt een compleet
nieuwe auto, van chassis tot ophanging, alles. Natuurlijk is het
makkelijk om de problemen te identificeren, maar dan moet je ze ook
kunnen oplossen. Dus we werken hard. Er komen nieuwe mensen bij die
ook een bijdrage kunnen leveren aan de auto van volgend jaar, maar
het antwoord krijgen we allemaal volgend jaar in Bahrein."
