GP Las Vegas: Ferrari optimistisch en hoopt stiekem op herhaling Singapore

De Grand Prix van Las Vegas zou Ferrari goed moeten passen, stelt
senior performance engineer Jock Clear. Clear gelooft erin dat de
SF-23 in zijn nopjes is op het stratencircuit. Ferrari heeft het
goed gedaan op een aantal stratencircuits in 2023, met hoogtepunten
in Azerbeidzjan en Singapore. De enige niet-Red Bull overwinning
van het jaar kwam op de straten van Marina Bay, waar Carlos Sainz
als eerste over de finish kwam midden september. De komende race in
Las Vegas bestaat uit een recht stuk van 1,8 kilometer langs de
Strip, de rest van het circuit slingert door de felverlichte
neonstraten van Sin City. De meeste teams zullen naar verwachting
kiezen voor een setup met weinig neerwaartse druk. Op het laatste
circuit met weinig downforce, Monza, veroverde Ferrari de pole en
leidde het team de openingsfase van de race, voordat Max Verstappen
Sainz passeerde voor de overwinning. Clear gelooft dat de Scuderia
een sterk weekend tegemoet kan gaan in Vegas. Ferrari optimistisch
maar met beide benen op de grond "Las Vegas wordt een goede race",
vertelt Clear aan de media, waaronder RacingNews365. "Al onze
aanwijzingen duiden erop dat het een circuit met weinig downforce
wordt en daarom hebben we er alle vertrouwen in dat we er
competitief kunnen zijn, maar we hebben nog steeds een lastige
auto. We draaien er niet omheen dat onze auto lastig te begrijpen
valt. Ik denk dat we nu weten dat het voor het grootste deel in het
DNA van de auto zit, dus voor volgend jaar richten we ons erop om
er een veel vriendelijkere auto van te maken, eentje die niet zo'n
smal werkgebied heeft." "In een race kun je niet werken binnen een
smal werkgebied, want de race is lang, de temperaturen veranderen,
de banden slijten, en je hebt een wat breder operationeel
werkgebied nodig om een echt goede race te rijden." "Dat is waar de
kracht van Red Bull ligt: ze hebben een heel breed werkgebied",
sluit Clear af.

Top Headlines

Oudere Top Headlines