Piastri niet bang voor gevolgen jetlag: "350 kilometer per uur houdt je wel wakker"
In Las Vegas worden de vrije trainingen, kwalificatie en races laat
in de avond gereden. VT2 en de kwalificatie beginnen zelfs 's
nachts. In Nederland is het dan vroeg in de ochtend, in verband met
het tijdsverschil van negen uur. F1-coureurs hebben vanwege het
vele gereis over de wereld toch al vaak met jetlags te maken, maar
omdat er nu lokale tijd ook nog eens laat in de avond wordt
gereden, wordt er veel gevraagd van de coureurs. Oscar Piastri
maakt een vergelijking met de GP in Singapore, waar lokaal ook 's
avonds gereden wordt. "Ik denk dat voor mij het grootste verschil
is dat je in Singapore gewoon de Europese tijd aanhoudt. Dus je
geeft gewoon toe aan de jetlag. In vergelijking met Europa is het
verschil hier juist acht, negen uur vroeger. Maar we proberen ons
aan te passen aan acht, negen uur eerder. Dat is dus een soort
dubbele jetlag. En dan van hieruit naar Abu Dhabi wordt ook weer
een interessante ervaring. Misschien dat ze hiernaar moeten kijken
voor een volgende keer", zegt hij tegen onder meer RacingNews365 .
Bang dat hij er met zijn hoofd niet bij is als hij eenmaal in de
wagen zit, is de McLaren-coureur niet. "Ik weet zeker dat het
makkelijker wordt als het zover is. We hebben nog een paar dagen om
eraan te wennen. Rijden in een F1-auto met 350 kilometer per uur
tussen deze muren houdt je meestal ook wel goed wakker. Dat zal
zeker helpen. Het heeft denk ik wel veel mensen op de proef gesteld
wat betreft hun slaapschema's en jetlagmanagement. Dus hopelijk
gaat het allemaal goed."
in de avond gereden. VT2 en de kwalificatie beginnen zelfs 's
nachts. In Nederland is het dan vroeg in de ochtend, in verband met
het tijdsverschil van negen uur. F1-coureurs hebben vanwege het
vele gereis over de wereld toch al vaak met jetlags te maken, maar
omdat er nu lokale tijd ook nog eens laat in de avond wordt
gereden, wordt er veel gevraagd van de coureurs. Oscar Piastri
maakt een vergelijking met de GP in Singapore, waar lokaal ook 's
avonds gereden wordt. "Ik denk dat voor mij het grootste verschil
is dat je in Singapore gewoon de Europese tijd aanhoudt. Dus je
geeft gewoon toe aan de jetlag. In vergelijking met Europa is het
verschil hier juist acht, negen uur vroeger. Maar we proberen ons
aan te passen aan acht, negen uur eerder. Dat is dus een soort
dubbele jetlag. En dan van hieruit naar Abu Dhabi wordt ook weer
een interessante ervaring. Misschien dat ze hiernaar moeten kijken
voor een volgende keer", zegt hij tegen onder meer RacingNews365 .
Bang dat hij er met zijn hoofd niet bij is als hij eenmaal in de
wagen zit, is de McLaren-coureur niet. "Ik weet zeker dat het
makkelijker wordt als het zover is. We hebben nog een paar dagen om
eraan te wennen. Rijden in een F1-auto met 350 kilometer per uur
tussen deze muren houdt je meestal ook wel goed wakker. Dat zal
zeker helpen. Het heeft denk ik wel veel mensen op de proef gesteld
wat betreft hun slaapschema's en jetlagmanagement. Dus hopelijk
gaat het allemaal goed."
