Red Bull onderzocht bolides Verstappen en Perez na putdeksel-debacle
Maar om de Red Bull-fans meteen gerust te stellen, de bolides van
Max Verstappen en Sergio Perez hebben geen schade opgelopen: "Alles
is in orde", zo stelt teambaas Christian Horner tegenover Sky
Sports . "Maar van wat ik begreep hebben de Alpines schade
opgelopen en natuurlijk sprak ik ook met Fred Vasseur
(Ferrari-teambaas, red.). De schade aan de Ferrari is groot." De
grote vraag is: wat nu? Gaat er nog gereden worden en zo ja,
wanneer dan? Volgens Horner is het zaak overal op voorbereid te
zijn: "We moeten flexibel zijn. Het is geweldig jammer voor de fans
die graag auto's hadden willen zien rijden, maar de veiligheid moet
vooropstaan. We moeten het goede doen en hopelijk duurt dat niet al
te lang." En als het onverhoopt langer duurt en ook VT2 eraan moet
geloven, wat dan? "Misschien dat we dan VT3 moeten verlengen", zo
oppert Horner. "Ze vinden er wel wat op. Bovendien zijn we hier
toch de gehele nacht, dus waarom rijden we niet om 02:00 uur in de
ochtend. Dan kan in Europa iedereen ook gewoon meekijken! Verleng
de nacht." Hoe zat het trouwens met de grip en de banden? Dat was
in het geheel zo slecht nog niet, zo oordeelt Horner: "Het is niet
zo glad als in bijvoorbeeld Turkije een paar jaar geleden. Het
oppervlak mag dan nog nieuw zijn, maar de bandentemperaturen
begonnen al aardig te stijgen en alles begon zich al goed te
gedragen." "Alsnog gaven de coureurs wel aan dat het was alsof ze
met slicks op een natte baan reden, maar dat is normaal met dit
soort nieuw asfalt. Met name in de aanremzones is het nog wat
tricky."
Max Verstappen en Sergio Perez hebben geen schade opgelopen: "Alles
is in orde", zo stelt teambaas Christian Horner tegenover Sky
Sports . "Maar van wat ik begreep hebben de Alpines schade
opgelopen en natuurlijk sprak ik ook met Fred Vasseur
(Ferrari-teambaas, red.). De schade aan de Ferrari is groot." De
grote vraag is: wat nu? Gaat er nog gereden worden en zo ja,
wanneer dan? Volgens Horner is het zaak overal op voorbereid te
zijn: "We moeten flexibel zijn. Het is geweldig jammer voor de fans
die graag auto's hadden willen zien rijden, maar de veiligheid moet
vooropstaan. We moeten het goede doen en hopelijk duurt dat niet al
te lang." En als het onverhoopt langer duurt en ook VT2 eraan moet
geloven, wat dan? "Misschien dat we dan VT3 moeten verlengen", zo
oppert Horner. "Ze vinden er wel wat op. Bovendien zijn we hier
toch de gehele nacht, dus waarom rijden we niet om 02:00 uur in de
ochtend. Dan kan in Europa iedereen ook gewoon meekijken! Verleng
de nacht." Hoe zat het trouwens met de grip en de banden? Dat was
in het geheel zo slecht nog niet, zo oordeelt Horner: "Het is niet
zo glad als in bijvoorbeeld Turkije een paar jaar geleden. Het
oppervlak mag dan nog nieuw zijn, maar de bandentemperaturen
begonnen al aardig te stijgen en alles begon zich al goed te
gedragen." "Alsnog gaven de coureurs wel aan dat het was alsof ze
met slicks op een natte baan reden, maar dat is normaal met dit
soort nieuw asfalt. Met name in de aanremzones is het nog wat
tricky."
