Gehavend Ferrari geeft Verstappen het nakijken in tweede training GP Las Vegas
De tweede vrije training begint met hetzelfde beeld als de eerste
vrije training. Max Verstappen is direct de snelste coureur op
medium banden, maar wordt voorbijgestreefd door Carlos Sainz op
zachte banden. Wat wél anders is, is dat we meer dan tien minuten
vol maken. Sterker nog, men werkt de volledige 90 minuten af. De
sessie werd verlengd om verloren tijd uit VT1 enigszins goed te
maken. Wat zeggen die eerste tijden? Helemaal niks, want de baan
wordt ronde na ronde sneller. Daarbij blijft Verstappen de snelste
op die medium banden, waarbij de Ferrari's op zachte banden voor
hem uit blijven rijden. We zien de nodige uitstapjes, ingegeven
door een gebrek aan grip, maar de uitloopstroken maken dat dat geen
grote problemen oplevert. Na een klein halfuur zien we meer en meer
zachte banden, zo ook voor de Red Bulls. Het katapulteert Sergio
Perez kortstondig naar P1, maar Verstappen zit daar niet ver
achter. Echter, hij schiet rechtdoor in zijn pushlap. Even later
verbetert hij zijn tijd wél, maar op dat moment zijn de Ferrari's
ook al sneller gegaan, waardoor hij zich in de Ferrari-sandwich
meldt op P2. Dat Ferrari zo goed lijkt te gaan, is met name goed
nieuws voor Sainz. Van hem werd tijdens de sessie duidelijk dat hij
tien plaatsen gridstraf krijgt voor de motorwissel die was
ingegeven door het incident met de putdeksel in VT1. Hoe cru!
Verstappen wacht lang met een tweede run op zachte banden, waardoor
hij wederom wat wegzakt, terwijl de baan juist beter wordt. Als hij
dan met nog een kleine 40 minuten te gaan inderdaad voor het rode
rubber kiest, meldt hij zich kortstondig op P1. Maar Ferrari en
Charles Leclerc counteren direct met een ronde die liefst zes
tienden sneller is! Een volgende run is op gebruikte softs en dus
gaat hij wederom niet sneller. Het laat ruimte voor wat
traditionele middenvelders zoals bijvoorbeeld Valtteri Bottas om
aan hem voorbij te gaan. De Nederlander legt beslag op P6, maar
lijkt dus geen moment écht lekker in een pushronde te hebben
gezeten. Ferrari poetst de domper van de gridstraf voor Sainz
slechts ten dele weg met een één-twee, gevolgd door Fernando Alonso
en Sergio Perez. Andere grote verrassing in de top tien is Nico
Hulkenberg, pal achter Verstappen. Het goede nieuws voor de
Nederlander is dat de racepace er sowieso wel gewoon goed uitzag.
vrije training. Max Verstappen is direct de snelste coureur op
medium banden, maar wordt voorbijgestreefd door Carlos Sainz op
zachte banden. Wat wél anders is, is dat we meer dan tien minuten
vol maken. Sterker nog, men werkt de volledige 90 minuten af. De
sessie werd verlengd om verloren tijd uit VT1 enigszins goed te
maken. Wat zeggen die eerste tijden? Helemaal niks, want de baan
wordt ronde na ronde sneller. Daarbij blijft Verstappen de snelste
op die medium banden, waarbij de Ferrari's op zachte banden voor
hem uit blijven rijden. We zien de nodige uitstapjes, ingegeven
door een gebrek aan grip, maar de uitloopstroken maken dat dat geen
grote problemen oplevert. Na een klein halfuur zien we meer en meer
zachte banden, zo ook voor de Red Bulls. Het katapulteert Sergio
Perez kortstondig naar P1, maar Verstappen zit daar niet ver
achter. Echter, hij schiet rechtdoor in zijn pushlap. Even later
verbetert hij zijn tijd wél, maar op dat moment zijn de Ferrari's
ook al sneller gegaan, waardoor hij zich in de Ferrari-sandwich
meldt op P2. Dat Ferrari zo goed lijkt te gaan, is met name goed
nieuws voor Sainz. Van hem werd tijdens de sessie duidelijk dat hij
tien plaatsen gridstraf krijgt voor de motorwissel die was
ingegeven door het incident met de putdeksel in VT1. Hoe cru!
Verstappen wacht lang met een tweede run op zachte banden, waardoor
hij wederom wat wegzakt, terwijl de baan juist beter wordt. Als hij
dan met nog een kleine 40 minuten te gaan inderdaad voor het rode
rubber kiest, meldt hij zich kortstondig op P1. Maar Ferrari en
Charles Leclerc counteren direct met een ronde die liefst zes
tienden sneller is! Een volgende run is op gebruikte softs en dus
gaat hij wederom niet sneller. Het laat ruimte voor wat
traditionele middenvelders zoals bijvoorbeeld Valtteri Bottas om
aan hem voorbij te gaan. De Nederlander legt beslag op P6, maar
lijkt dus geen moment écht lekker in een pushronde te hebben
gezeten. Ferrari poetst de domper van de gridstraf voor Sainz
slechts ten dele weg met een één-twee, gevolgd door Fernando Alonso
en Sergio Perez. Andere grote verrassing in de top tien is Nico
Hulkenberg, pal achter Verstappen. Het goede nieuws voor de
Nederlander is dat de racepace er sowieso wel gewoon goed uitzag.
