GP Las Vegas richt zich met uitleg en halfslachtige 'compensatie' opnieuw tot fans
We zagen op de vrijdag van de Formule 1 Grand Prix van Las Vegas
hoe de politie ondersteuning bood bij het verwijderen van de
Formule 1-fans van de tribunes en de fanzones. Ze hadden in de
eerste vrije training welgeteld tien minuutjes aan actie
voorgeschoteld gekregen en dat was het dan ook, want de tweede
oefensessie werd dus zonder publiek verreden. Daarom heeft de
organisatie besloten bepaalde fans enigszins te compenseren met een
voucher ter waarde van 200 dollar, te besteden in de officiële
winkel van de GP van Las Vegas (ook online). Het gaat om mensen die
enkel kaarten hadden voor de vrijdag, waarbij de organisatie
aangeeft dat het merendeel van de fans sowieso over weekendkaarten
beschikt en op zaterdag en zondag dus gewoon aanwezig zullen zijn.
De organisatie kwam ook nog met een nieuwe statement over het
verloop van de vrijdag, waarbij alle betrokken partijen bedankt
werden voor hun flexibiliteit, terwijl men ruim vijf uur lang aan
het circuit werkte. Daarna richt Renee Wilm, CEO van de Grand Prix,
zich tot de fans met een uitleg over waarom zij verwijderd werden.
"De vertraging in de starttijd van VT2 bracht risico's met zich mee
voor onze werknemers en voor onze fans, waardoor we hebben moeten
besluiten fans naar huis te sturen. Allereerst waren we bezorgd om
onze veiligheidsofficials die al een lange dag hadden gemaakt en
die nog drie nachten door moesten halen." "Ten tweede waren we
bezorgd om onze chauffeurs die de taak hebben om de fans veilig
naar hun hotels te brengen. We schurkten tegen de maximale tijd aan
die de wet veilig acht voor het besturen van bussen." "Tenslotte
moest ons hospitalitypersoneel de ruimte krijgen om de fangebieden
schoon te maken en de voorraden aan te vullen zodat de
fanexperience optimaal is voor fans gedurende de rest van het
weekend." 'Dit gebeurt nu eenmaal' "We weten dat dit teleurstellend
was. We hopen dat de fans op basis van deze uitleg begrip op kunnen
brengen voor het feit dat we meerdere belangen tegen elkaar moesten
afwegen, waaronder ook de veiligheid en bescherming van alle
betrokkenen." "We zijn allemaal ooit bij concerten, wedstrijden en
misschien ook andere Formule 1-races geweest die niet door zijn
gegaan door externe factoren zoals technische problemen of het
weer. Dit gebeurt nu eenmaal en we hopen dat mensen dit begrijpen."
Het persbericht eindigt met de vermelding dat er alles aan is
gedaan om de fanervaring verder te verbeteren voor het restant van
het weekend: "We zijn opgewonden over het racen van vandaag en
bedanken ons team en de fans voor hun steun. We weten dat dit een
geweldig evenement wordt. Dat gezegd hebbende, laten we gaan
racen!"
hoe de politie ondersteuning bood bij het verwijderen van de
Formule 1-fans van de tribunes en de fanzones. Ze hadden in de
eerste vrije training welgeteld tien minuutjes aan actie
voorgeschoteld gekregen en dat was het dan ook, want de tweede
oefensessie werd dus zonder publiek verreden. Daarom heeft de
organisatie besloten bepaalde fans enigszins te compenseren met een
voucher ter waarde van 200 dollar, te besteden in de officiële
winkel van de GP van Las Vegas (ook online). Het gaat om mensen die
enkel kaarten hadden voor de vrijdag, waarbij de organisatie
aangeeft dat het merendeel van de fans sowieso over weekendkaarten
beschikt en op zaterdag en zondag dus gewoon aanwezig zullen zijn.
De organisatie kwam ook nog met een nieuwe statement over het
verloop van de vrijdag, waarbij alle betrokken partijen bedankt
werden voor hun flexibiliteit, terwijl men ruim vijf uur lang aan
het circuit werkte. Daarna richt Renee Wilm, CEO van de Grand Prix,
zich tot de fans met een uitleg over waarom zij verwijderd werden.
"De vertraging in de starttijd van VT2 bracht risico's met zich mee
voor onze werknemers en voor onze fans, waardoor we hebben moeten
besluiten fans naar huis te sturen. Allereerst waren we bezorgd om
onze veiligheidsofficials die al een lange dag hadden gemaakt en
die nog drie nachten door moesten halen." "Ten tweede waren we
bezorgd om onze chauffeurs die de taak hebben om de fans veilig
naar hun hotels te brengen. We schurkten tegen de maximale tijd aan
die de wet veilig acht voor het besturen van bussen." "Tenslotte
moest ons hospitalitypersoneel de ruimte krijgen om de fangebieden
schoon te maken en de voorraden aan te vullen zodat de
fanexperience optimaal is voor fans gedurende de rest van het
weekend." 'Dit gebeurt nu eenmaal' "We weten dat dit teleurstellend
was. We hopen dat de fans op basis van deze uitleg begrip op kunnen
brengen voor het feit dat we meerdere belangen tegen elkaar moesten
afwegen, waaronder ook de veiligheid en bescherming van alle
betrokkenen." "We zijn allemaal ooit bij concerten, wedstrijden en
misschien ook andere Formule 1-races geweest die niet door zijn
gegaan door externe factoren zoals technische problemen of het
weer. Dit gebeurt nu eenmaal en we hopen dat mensen dit begrijpen."
Het persbericht eindigt met de vermelding dat er alles aan is
gedaan om de fanervaring verder te verbeteren voor het restant van
het weekend: "We zijn opgewonden over het racen van vandaag en
bedanken ons team en de fans voor hun steun. We weten dat dit een
geweldig evenement wordt. Dat gezegd hebbende, laten we gaan
racen!"
