Russell en F1-collega's tasten in het duister voor GP Las Vegas: "Dan ben je gedoemd"
George Russell stond dit seizoen pas eenmaal op het podium. De GP
van Spanje finishte hij als derde. De GP van Las Vegas mag hij
zondagochtend starten vanaf P3, na een prima kwalificatie. Of dit
hem aan het einde van de race ook een podiumplek oplevert? Hij
durft het gewoon niet te zeggen. "Met het oog op het onbekende van
morgen, deze banden werken niet in raceomstandigheden, ze vallen
helemaal uit elkaar als ze zo koud zijn. Deze banden zijn niet
ontworpen voor deze omstandigheden", zegt Russell bij Sky Sports .
"Als je de banden binnen het werkvenster kan houden, kan het denk
ik een gemakkelijke eenstopper worden. Zodra je over die limiet
gaat, is de schade niet meer te herstellen en moet je misschien
twee of drie pitstops maken. Op dit moment hebben we geen idee en
denken we na over hoe we de race gaan benaderen. We hebben nog niet
op de harde band gereden, misschien is een harde band wel veel
beter dan de medium band en krijg je niet die bandenslijtage die we
bij alle teams hebben gezien. Je zult de band moeten pushen om
erachter te komen, maar als je pusht en je gaat over die limiet
heen, dan ben je gedoemd." Wanneer Russell tevreden is met zijn
race? Hij legt de lat niet al te hoog. "Om eerlijk te zijn wil ik
gewoon een nette race rijden. Dit is waarschijnlijk het meest
slordige seizoen van mijn leven geweest. Elk goed raceweekend dat
ik heb gehad, was de auto langzaam. En elke keer dat een auto snel
was, gingen andere dingen fout. Dan waren het fouten aan mijn kant
waren, een ongelukkige strategie of een uitvalbeurt. Dus ik wil
gewoon een nette race rijden. En we moeten op Ferrari letten. Ze
staan maar twintig punten achter ons in de strijd om het
constructeurskampioenschap. Ze hadden eigenlijk op één en twee
moeten staan (Sainz kreeg een gridstraf, red.). Charles is absoluut
mijn favoriet voor de race, dus we moeten de schade beperken."
van Spanje finishte hij als derde. De GP van Las Vegas mag hij
zondagochtend starten vanaf P3, na een prima kwalificatie. Of dit
hem aan het einde van de race ook een podiumplek oplevert? Hij
durft het gewoon niet te zeggen. "Met het oog op het onbekende van
morgen, deze banden werken niet in raceomstandigheden, ze vallen
helemaal uit elkaar als ze zo koud zijn. Deze banden zijn niet
ontworpen voor deze omstandigheden", zegt Russell bij Sky Sports .
"Als je de banden binnen het werkvenster kan houden, kan het denk
ik een gemakkelijke eenstopper worden. Zodra je over die limiet
gaat, is de schade niet meer te herstellen en moet je misschien
twee of drie pitstops maken. Op dit moment hebben we geen idee en
denken we na over hoe we de race gaan benaderen. We hebben nog niet
op de harde band gereden, misschien is een harde band wel veel
beter dan de medium band en krijg je niet die bandenslijtage die we
bij alle teams hebben gezien. Je zult de band moeten pushen om
erachter te komen, maar als je pusht en je gaat over die limiet
heen, dan ben je gedoemd." Wanneer Russell tevreden is met zijn
race? Hij legt de lat niet al te hoog. "Om eerlijk te zijn wil ik
gewoon een nette race rijden. Dit is waarschijnlijk het meest
slordige seizoen van mijn leven geweest. Elk goed raceweekend dat
ik heb gehad, was de auto langzaam. En elke keer dat een auto snel
was, gingen andere dingen fout. Dan waren het fouten aan mijn kant
waren, een ongelukkige strategie of een uitvalbeurt. Dus ik wil
gewoon een nette race rijden. En we moeten op Ferrari letten. Ze
staan maar twintig punten achter ons in de strijd om het
constructeurskampioenschap. Ze hadden eigenlijk op één en twee
moeten staan (Sainz kreeg een gridstraf, red.). Charles is absoluut
mijn favoriet voor de race, dus we moeten de schade beperken."
