Leclerc verwijt Verstappen niets na startincident GP Las Vegas
Voor Charles Leclerc begon de Grand Prix van Las Vegas op een
frustrerende wijze. De Ferrari-coureur raakte de leidende positie
kwijt aan Max Verstappen, die hem van de baan drukte en een straf
ontving. Leclerc haalde Verstappen vlak voor de eerste pitstops
weer in op het circuit, maar werd kort daarna slachtoffer van een
safety car. Leclerc was namelijk net gestopt toen Verstappen en
George Russell elkaar raakten, waardoor hij niet opnieuw naar
binnen kon komen. Verstappen en Sergio Perez hadden een licht
bandenvoordeel en waren in principe sneller. Leclerc kreeg het
echter voor elkaar om binnen de DRS te blijven en pakte met een
alles of niets-poging in de laatste ronde de tweede plaats nog af
van Perez. Verstappen was op dat moment al vertrokken, maar Leclerc
heeft het naar zijn zin gehad. "Wat een race!", begint Leclerc zijn
verhaal. "Ik heb er enorm van genoten. Uiteraard ben ik
teleurgesteld dat ik als tweede eindig, maar het was het maximaal
haalbare. De start was tricky. Ik denk dat Max de controle een
beetje kwijtraakte en me daarom naar de buitenkant drong. Maar
daarna beschikten we over een goede snelheid en haalden we Max weer
in." De Monegask zag zijn race compleet veranderen na de safety
car. "We hebben een goede race afgewerkt, maar waren een beetje
ongelukkig met de safety car. We wisten niet wat de anderen zouden
doen en wilden de eerste plaats behouden. Daardoor werd het
lastiger in de slotfase met de oudere banden. Toch ben ik tweede
geworden en heb ik genoten van de gevechten." Leclerc is
enthousiast over Las Vegas. "Het weekend begon niet zoals iedereen
had gehoopt, maar ik ben blij dat het zo is geëindigd. Het is een
geweldige sport en de eerste race in Las Vegas had niet beter uit
kunnen pakken. De sfeer was fantastisch. We moeten meer circuits
als deze krijgen."
frustrerende wijze. De Ferrari-coureur raakte de leidende positie
kwijt aan Max Verstappen, die hem van de baan drukte en een straf
ontving. Leclerc haalde Verstappen vlak voor de eerste pitstops
weer in op het circuit, maar werd kort daarna slachtoffer van een
safety car. Leclerc was namelijk net gestopt toen Verstappen en
George Russell elkaar raakten, waardoor hij niet opnieuw naar
binnen kon komen. Verstappen en Sergio Perez hadden een licht
bandenvoordeel en waren in principe sneller. Leclerc kreeg het
echter voor elkaar om binnen de DRS te blijven en pakte met een
alles of niets-poging in de laatste ronde de tweede plaats nog af
van Perez. Verstappen was op dat moment al vertrokken, maar Leclerc
heeft het naar zijn zin gehad. "Wat een race!", begint Leclerc zijn
verhaal. "Ik heb er enorm van genoten. Uiteraard ben ik
teleurgesteld dat ik als tweede eindig, maar het was het maximaal
haalbare. De start was tricky. Ik denk dat Max de controle een
beetje kwijtraakte en me daarom naar de buitenkant drong. Maar
daarna beschikten we over een goede snelheid en haalden we Max weer
in." De Monegask zag zijn race compleet veranderen na de safety
car. "We hebben een goede race afgewerkt, maar waren een beetje
ongelukkig met de safety car. We wisten niet wat de anderen zouden
doen en wilden de eerste plaats behouden. Daardoor werd het
lastiger in de slotfase met de oudere banden. Toch ben ik tweede
geworden en heb ik genoten van de gevechten." Leclerc is
enthousiast over Las Vegas. "Het weekend begon niet zoals iedereen
had gehoopt, maar ik ben blij dat het zo is geëindigd. Het is een
geweldige sport en de eerste race in Las Vegas had niet beter uit
kunnen pakken. De sfeer was fantastisch. We moeten meer circuits
als deze krijgen."
