Marko komt superlatieven tekort na demonstratie Verstappen: "Hij deed het rustig aan!"
Bij de start pakte Max Verstappen meteen de leiding van de GP van
Las Vegas, maar na zestien ronden zag hij Charles Leclerc wederom
langszij komen. De Ferrari-coureur had het beter voor elkaar, maar
alleen in die eerste stint, gedurende welke de beide coureurs op de
medium banden reden. Helmut Marko zag bij Sky Sports hoe zijn pupil
vervolgens een demonstratie gaf. "Voor Max sleten de medium banden
sneller dan we vooraf hadden ingeschat. Ferrari was op dat vlak
beter. Daarbovenop kregen we ook nog eens vijf seconden straf, maar
we merkten op de radio dat Verstappen on fire was! Op de harde
banden liet hij een demonstratie zien. Hij liet zien uit welk hout
hij gesneden is, hoe hij een race kan lezen en hoe hij agressief,
doch fair kan racen." Het incident waar Verstappen vijf seconden
straf voor kreeg, daar maakt Marko zich niet druk om. "Het was een
racesituatie en dan beslissen de stewards. Maar ik kan er niet boos
om worden." Verstappen leunde achterover Verstappen reed drie
stints, waarvan twee op de harde banden. Elke coureur krijgt ook
maar twee setjes harde banden tijdens een weekend en Red Bull had
die met opzet opgespaard, zo onthult Helmut Marko. Dat pakte goed
uit. "We hebben een risico genomen en bewust in de vrije trainingen
geen witte banden ingezet, zodat we twee nieuwe sets tot onze
beschikking hadden voor de race. Dat vertrouwen heeft zich
uitbetaald, want in tegenstelling tot de voorgaande races
presteerden de witte banden nu wel goed." "Beide auto's waren op
die band duidelijk beter dan de Ferrari", vervolgt de Red
Bull-adviseur, die zag dat Max in de slotfase achterover kon
leunen. "Leclerc had vijf ronden meer op de harde banden banden,
maar de graining begon bij hem relatief vroeger. Zodra Max echter
buiten DRS kwam, deed hij het rustig aan. Toen wisten we dat hij de
zege over de streep zou trekken."
Las Vegas, maar na zestien ronden zag hij Charles Leclerc wederom
langszij komen. De Ferrari-coureur had het beter voor elkaar, maar
alleen in die eerste stint, gedurende welke de beide coureurs op de
medium banden reden. Helmut Marko zag bij Sky Sports hoe zijn pupil
vervolgens een demonstratie gaf. "Voor Max sleten de medium banden
sneller dan we vooraf hadden ingeschat. Ferrari was op dat vlak
beter. Daarbovenop kregen we ook nog eens vijf seconden straf, maar
we merkten op de radio dat Verstappen on fire was! Op de harde
banden liet hij een demonstratie zien. Hij liet zien uit welk hout
hij gesneden is, hoe hij een race kan lezen en hoe hij agressief,
doch fair kan racen." Het incident waar Verstappen vijf seconden
straf voor kreeg, daar maakt Marko zich niet druk om. "Het was een
racesituatie en dan beslissen de stewards. Maar ik kan er niet boos
om worden." Verstappen leunde achterover Verstappen reed drie
stints, waarvan twee op de harde banden. Elke coureur krijgt ook
maar twee setjes harde banden tijdens een weekend en Red Bull had
die met opzet opgespaard, zo onthult Helmut Marko. Dat pakte goed
uit. "We hebben een risico genomen en bewust in de vrije trainingen
geen witte banden ingezet, zodat we twee nieuwe sets tot onze
beschikking hadden voor de race. Dat vertrouwen heeft zich
uitbetaald, want in tegenstelling tot de voorgaande races
presteerden de witte banden nu wel goed." "Beide auto's waren op
die band duidelijk beter dan de Ferrari", vervolgt de Red
Bull-adviseur, die zag dat Max in de slotfase achterover kon
leunen. "Leclerc had vijf ronden meer op de harde banden banden,
maar de graining begon bij hem relatief vroeger. Zodra Max echter
buiten DRS kwam, deed hij het rustig aan. Toen wisten we dat hij de
zege over de streep zou trekken."
