Leclerc weet het zeker: "Dan was de overwinning voor mij geweest"
Charles Leclerc moest genoegen nemen met de tweede plaats in de
Formule 1 Grand Prix van Las Vegas. Dat deed hij na een ook voor
hem vermakelijke race ook wel, maar hij weet dat er meer in had
gezeten. Wel als die tweede safety car er niet was geweest. En laat
die nou net mede door Max Verstappen zijn veroorzaakt na zijn
samenkomen met George Russell. "Ik ben erg blij met de performance
in de race. We hebben niks laten liggen en tot en met de laatste
ronde heb ik alles gegeven. Ergens ben ik echter ook teleurgesteld,
omdat ik denk dat zonder de tweede safety car de zege voor ons was
geweest. De eerste stint op medium banden was namelijk goed
verlopen en onze nieuwe harde banden waren verser dan die van Max."
"Ik had zo'n vier ronden de tijd om die banden op temperatuur te
krijgen en daar slaagden we goed in, dus ik was echt vol vertrouwen
dat we konden winnen", vervolgt Leclerc. Door de tweede safety
car-periode kon Verstappen een relatief 'goedkope' pitstop maken
zonder al te veel posities verlies, waarna hij dus degene was met
versere banden ten opzichte van Leclerc. "Het is niet dat mijn
banden oud waren met 5 ronden op de teller, maar het is qua
temperaturen ontzettend lastig om de race op gebruikte banden te
hervatten. Dat is hoe we deze race hebben verloren. Maar aan de
andere kant was het slot van de race ontzettend gaaf, precies zoals
Max al aangaf. De adrenaline gierde door mijn lijf en ik heb er
echt van genoten", zo besluit de Monegask op positieve noot.
Formule 1 Grand Prix van Las Vegas. Dat deed hij na een ook voor
hem vermakelijke race ook wel, maar hij weet dat er meer in had
gezeten. Wel als die tweede safety car er niet was geweest. En laat
die nou net mede door Max Verstappen zijn veroorzaakt na zijn
samenkomen met George Russell. "Ik ben erg blij met de performance
in de race. We hebben niks laten liggen en tot en met de laatste
ronde heb ik alles gegeven. Ergens ben ik echter ook teleurgesteld,
omdat ik denk dat zonder de tweede safety car de zege voor ons was
geweest. De eerste stint op medium banden was namelijk goed
verlopen en onze nieuwe harde banden waren verser dan die van Max."
"Ik had zo'n vier ronden de tijd om die banden op temperatuur te
krijgen en daar slaagden we goed in, dus ik was echt vol vertrouwen
dat we konden winnen", vervolgt Leclerc. Door de tweede safety
car-periode kon Verstappen een relatief 'goedkope' pitstop maken
zonder al te veel posities verlies, waarna hij dus degene was met
versere banden ten opzichte van Leclerc. "Het is niet dat mijn
banden oud waren met 5 ronden op de teller, maar het is qua
temperaturen ontzettend lastig om de race op gebruikte banden te
hervatten. Dat is hoe we deze race hebben verloren. Maar aan de
andere kant was het slot van de race ontzettend gaaf, precies zoals
Max al aangaf. De adrenaline gierde door mijn lijf en ik heb er
echt van genoten", zo besluit de Monegask op positieve noot.
