Verstappen komt er met aanhoudende problemen niet aan te pas in derde training Abu Dhabi
Meer dan een kwartier verstrijkt totdat we een tijd zien van Max
Verstappen in de derde vrije training, dat terwijl de balans op de
vrijdag echt nog niet goed was. Perez zien we wel al snel op de
baan en op de zachte banden is hij vroeg in de sessie de snelste
coureur op de baan. Verstappen komt op dezelfde compound niet aan
de tijd van Perez en geeft aan dat de achterkant van de RB19 flink
aan het glijden is. Een tweede run op diezelfde set banden lijkt al
een stuk beter te verlopen, maar alsnog komt hij met name in de
laatste sector ruim tekort op George Russell. Het gat aan de finish
is niet minder dan een halve seconde. Ferrari heeft op dat moment
enkel nog op medium banden gereden, hetgeen verklaart waarom ze
lange tijd in het rechter rijtje bivakkeren. Met nog een kwartier
te gaan zien we een nieuwe ronde aan kwalificatieruns. De
Williamsen melden zich van voren, maar het is George Russell die
zijn toptijd nog maar eens wat scherper stelt. De McLarens gaan
eveneens snel als ook Verstappen nog eens aanzet op een vers setje
rood rubber. Dat doet hij tegelijk met de Ferrari's, voor wie het
dus de eerste run op zacht is. Echter, de RB19 is all over the
place en Verstappen weet niet wat er aan de hand is: "De auto raakt
alsmaar de grond en springt opnieuw", zo roept hij richting het
team. Een beter rondje volgt nog wel, maar meer dan P6 zit er niet
voor hem in. Ook Ferrari weet niet te overtuigen op die zachte
banden. Natuurlijk, de omstandigheden nu (daglicht) zijn niet te
vergelijken met die tijdens de kwalificatie (avondschemer/donker),
maar of dat alle strubbelingen verklaart? Dat lijkt
onwaarschijnlijk.
Verstappen in de derde vrije training, dat terwijl de balans op de
vrijdag echt nog niet goed was. Perez zien we wel al snel op de
baan en op de zachte banden is hij vroeg in de sessie de snelste
coureur op de baan. Verstappen komt op dezelfde compound niet aan
de tijd van Perez en geeft aan dat de achterkant van de RB19 flink
aan het glijden is. Een tweede run op diezelfde set banden lijkt al
een stuk beter te verlopen, maar alsnog komt hij met name in de
laatste sector ruim tekort op George Russell. Het gat aan de finish
is niet minder dan een halve seconde. Ferrari heeft op dat moment
enkel nog op medium banden gereden, hetgeen verklaart waarom ze
lange tijd in het rechter rijtje bivakkeren. Met nog een kwartier
te gaan zien we een nieuwe ronde aan kwalificatieruns. De
Williamsen melden zich van voren, maar het is George Russell die
zijn toptijd nog maar eens wat scherper stelt. De McLarens gaan
eveneens snel als ook Verstappen nog eens aanzet op een vers setje
rood rubber. Dat doet hij tegelijk met de Ferrari's, voor wie het
dus de eerste run op zacht is. Echter, de RB19 is all over the
place en Verstappen weet niet wat er aan de hand is: "De auto raakt
alsmaar de grond en springt opnieuw", zo roept hij richting het
team. Een beter rondje volgt nog wel, maar meer dan P6 zit er niet
voor hem in. Ook Ferrari weet niet te overtuigen op die zachte
banden. Natuurlijk, de omstandigheden nu (daglicht) zijn niet te
vergelijken met die tijdens de kwalificatie (avondschemer/donker),
maar of dat alle strubbelingen verklaart? Dat lijkt
onwaarschijnlijk.
