Verstappen reageert op nieuwe 'Verstappen-regel' na capriolen in de pitstraat
Op vrijdag manoeuvreerde Max Verstappen zich in de pit exit met
veel moeite langs enkele van zijn F1-collega's tijdens de tweede
vrije training. In Abu Dhabi is de uitgang van de pitstraat
namelijk een tunnel die onder het circuit doorloopt, waardoor er
weinig ruimte is om in te halen. Na twee rode vlaggen in de sessie
was er nog maar weinig tijd over en Verstappen wilde snel de baan
op om nog vier ronden te kunnen rijden. Zijn collega's hadden
minder haast en wilden juist meteen een gat creëren naar de andere
coureurs. Daardoor reden ze extreem langzaam de pitstraat uit.
Verstappen was niet blij met zijn collega's, die volgens hem
'gewoon opzij moesten'. Hij wurmde zich vervolgens met veel moeite
voorbij aan hen. Op zaterdag kwam de wedstrijdleider vervolgens met
een nieuwe richtlijn: inhalen in de pitstraat was uit den boze,
tenzij een coureur overduidelijk een probleem had. De laatste weken
zijn er wat verschillende richtlijnen geweest voor het uitrijden
van de pitstraat. Nadat Verstappen eerder al twee keer werd
onderzocht (Singapore, Mexico) voor het te lang stil staan aan het
einde van de pitstraat, werd er in Brazilië bepaald dat auto's
links moesten houden zodat andere coureurs er eventueel voorbij
konden. Nu was het dus weer anders. Verstappen-regel Wat vond
Verstappen van de nieuwe 'Verstappen-regel' die werd ingevoerd op
zaterdagochtend? Hij vind het niet perfect zo, maar benadrukt dat
alle twintig F1-coureurs samen tot deze maatregel waren gekomen
tijdens de drivers briefing op vrijdagavond. "Alle coureurs zijn
het er tijdens de briefing over eens geworden, om die regel door te
voeren voor dit weekend. Anders had je op zaterdag denk ik
vergelijkbare taferelen gezien. Momenteel is het niet perfect, dus
we moeten met een betere oplossing komen. We zullen blijven
nadenken over wat die betere oplossing dan moet zijn."
veel moeite langs enkele van zijn F1-collega's tijdens de tweede
vrije training. In Abu Dhabi is de uitgang van de pitstraat
namelijk een tunnel die onder het circuit doorloopt, waardoor er
weinig ruimte is om in te halen. Na twee rode vlaggen in de sessie
was er nog maar weinig tijd over en Verstappen wilde snel de baan
op om nog vier ronden te kunnen rijden. Zijn collega's hadden
minder haast en wilden juist meteen een gat creëren naar de andere
coureurs. Daardoor reden ze extreem langzaam de pitstraat uit.
Verstappen was niet blij met zijn collega's, die volgens hem
'gewoon opzij moesten'. Hij wurmde zich vervolgens met veel moeite
voorbij aan hen. Op zaterdag kwam de wedstrijdleider vervolgens met
een nieuwe richtlijn: inhalen in de pitstraat was uit den boze,
tenzij een coureur overduidelijk een probleem had. De laatste weken
zijn er wat verschillende richtlijnen geweest voor het uitrijden
van de pitstraat. Nadat Verstappen eerder al twee keer werd
onderzocht (Singapore, Mexico) voor het te lang stil staan aan het
einde van de pitstraat, werd er in Brazilië bepaald dat auto's
links moesten houden zodat andere coureurs er eventueel voorbij
konden. Nu was het dus weer anders. Verstappen-regel Wat vond
Verstappen van de nieuwe 'Verstappen-regel' die werd ingevoerd op
zaterdagochtend? Hij vind het niet perfect zo, maar benadrukt dat
alle twintig F1-coureurs samen tot deze maatregel waren gekomen
tijdens de drivers briefing op vrijdagavond. "Alle coureurs zijn
het er tijdens de briefing over eens geworden, om die regel door te
voeren voor dit weekend. Anders had je op zaterdag denk ik
vergelijkbare taferelen gezien. Momenteel is het niet perfect, dus
we moeten met een betere oplossing komen. We zullen blijven
nadenken over wat die betere oplossing dan moet zijn."
