F1 in het kort | FIA verlaagt snelheid in pitlane Singapore


In de rubriek 'F1 in het kort' houdt F1 Maximaal u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport dat nét niet in aanmerking komt voor een uitgebreide vermelding, maar uiteraard wel relevant is om te vermelden.
FIA verlaagt snelheid in pitlane Singapore
De FIA heeft besloten de maximum snelheid in de pitstraat te verlagen naar 60 km/h tijdens het Grand Prix weekend in Singapore. Normaliter is de snelheid 80 km/h, het is niet ongebruikelijk dat op circuits met een smallere pitlane de maximale snelheid wordt aangepast. 
Ticktum naar Van Amersfoort Racing
Dan Ticktum heeft zijn eerste racestoeltje sinds hij uit het Red Bull-programma is gezet, meldt Autosport.com . De Brit heeft een stoeltje bij het Nederlandse team Van Amersfoort Racing te pakken, en zal voor dat team gaan rijden in de Formula Regional European Championship.
Marko reageert op pleidooi Berger over Rast
Gerhard Berger denkt dat DTM-kampioen Rene Rast thuishoort in de Formule 1. Een testrit zou volgens Berger dan ook op zijn plaats zijn voor Rast. 'Ik kan me Rene Rast voorstellen in de Formule 1. Hij valt gewoon op, werkt hard, laat niets aan het toeval over, hij krijgt altijd het beste resultaat, hoe groot de druk ook is. Als hij geen 32 jaar was, dan zat hij al in de Formule 1.' Berger heeft goede contacten met Red Bull, waardoor Motorsport-Total.com Helmut Marko opzocht om te reageren op de uitspraken van Berger. 'Dit is niet in detail besproken. Een test betekent kosten. Dat moet worden verduidelijkt, omdat Rast al een oudere man is voor de Formule 1-normen. In termen van snelheid is hij zeker wel interessant.' De kosten zijn eigenlijk de grootste hindernis: in een auto die op zijn minst ouder is dan een model uit 2017 en daarom niet onderworpen is aan het testverbod, zou een testdag ongeveer een kwart miljoen euro kosten. 
Singapore heeft nieuwe DRS-zone
De Formule 1-coureurs vinden komend weekend op het circuit in Singapore een nieuwe DRS-zone. Deze bevindt zich tussen de bochten dertien en veertien, met het detectiepunt 102 meter voor bocht dertien en de activeringszone vanaf 78 meter na bocht dertien.
[social-post platform="twitter" id="1174210228130320385"]
Ricciardo weet nog niet of hij bij Renault blijft na 2020
Daniel Ricciardo weet nog niet of hij bij Renault blijft na 2020. Veel hangt af van de progressie en resultaten die Renault boekt. 'Ik heb zeker nog geen besluit genomen. Ik heb daar ook nog niet met Cyril (Abiteboul, teambaas, red.) over gesproken. Hij is gefrustreerd over hoe het dit jaar gaat. Ik zal niet zeggen dat hij het gevoel heeft dat hij ons in de steek heeft gelaten, maar we hadden natuurlijk wel allemaal verwacht om het beter te doen. Toen we vorig jaar spraken, hoopten we op meer', aldus Ricciardo tegenover Motorsport.com . 
Kubica in beeld bij Audi
Mocht Robert Kubica in voor 2020 geen Formule 1-zitje hebben, kan hij mogelijk terecht in de DTM. Het fabrieksteam van Audi laat weten de situatie van Kubica nauwlettend in de gaten te houden. 'Kubica is zeker een interessante optie', zegt Audi-teambaas Dieter Gass. 'Maar op dit moment is het te vroeg om daar duidelijkheid over te geven. We moeten eerst weten wat we met onze huidige coureurs van plan zijn', zegt de Duitser tegen  Motorsport.com . 
Nieuwe livery van Haas onthult 
Het team van Haas rijdt vanaf de Grand Prix van Singapore met een nieuwe livery. Sponsor Rich Energy is nu geheel van de auto verdwenen. Het team van Haas maakte na de race in Monza bekend dat de twee de samenwerking verbroken hadden. Volgens de geruchten was Rich Energy niet blij met de tegenvallende prestaties van het team en heeft het daarom de samenwerking verbroken. 
[social-post platform="twitter" id="1173507381461966848"]
Haas maakt hybride-versie van twee testchassis
Het team van Haas kent een problematisch jaar en had in de zoektocht naar oplossingen besloten om coureurs Romain Grosjean en Kevin Magnussen met twee verschillende chassis races te laten rijden. Na het vergelijken van de data is het team tot de beslissing gekomen dat beide auto's niet voldoen.  'We zullen de rest van het jaar met een soort hybride van de twee auto's rijden', zegt teambaas Günther Steiner. 'We kunnen voor Sochi wat updates introduceren. Dat is de status en met deze auto moeten we het de rest van het jaar doen.'
Pirelli tevreden na bandentest
Mario Isola, hoofd van de F1-divisie van Pirelli, is tevreden na de speciale bandentest met Renault van de afgelopen twee dagen. De Franse equipe, met testcoureur Sergey Sirotkin achter het stuur, testte zogeheten 18-inch banden uit. Dat zijn grotere banden die in 2021 gebruikt zouden worden in de Formule 1. Isola is tevreden met de test, zo laat hij weten op de site van Pirelli . 'Het was erg nuttig voor ons om een eerste blik te hebben op een nieuwe generatie banden in de F1. Het betekent het begin van een periode van ontwikkeling het komende jaar.'
Plannen voor bijtanken en verplichte pitstops van de baan
Het voorstel om bijtanken terug te laten keren in de Formule 1 en het introduceren van twee verplichte pitstops in 2021 is van de baan. De FIA heeft tijdens de laatste vergadering van de Strategy Group besloten deze veranderingen niet door te voeren. Volgens Racefans was de vergadering wel constructief en zijn er stappen gezet om de nieuwe regelgeving van 2021 te voltooien. 
Geen rauwe vis voor Verstappen
Masashi Yamamoto van Honda kreeg enkele vragen van fans voor zijn voeten. Eén van die vragen ging over het eten in de paddock. Of de coureurs van Red Bull en Toro Rosso ook in het restaurant van Honda komen eten. Dat blijkt het geval, met uitzondering van Max Verstappen. 'De coureurs komen naar het restaurant van Honda. Pierre Gasly en Alexander Albon zijn dol op Japans eten', geeft Yamamoto aan, opgetekend door Autosportweb . 'Soms komt Daniil Kvyat ook langs. Maar Max Verstappen komt nooit… Zal dat komen omdat hij niet van rauwe vis houdt?' Verstappen is niet de enige die sushi overslaat, vertelt Yamamoto. 'Andere teamleden komen ook niet. Wijzelf eten altijd in ons restaurant, maar soms eten we ook bij Red Bull. Bij ons is Bento, een Japans lunchgerecht, erg populair. Het eten wordt in de paddock gratis aangeboden. Dat is de norm.'
Leclerc blijft realistisch na twee overwinningen
Ferrari heeft dankzij de overwinningen van Charles Leclerc in Spa en Monza twee sterke weekenden achter de rug. Maar kan de Italiaanse renstal ook in Singapore imponeren? 'Ik denk dat we realistisch moeten zijn', zegt Leclerc tegenover Motorsport-total.com . 'We weten dat de volgende races moeilijker zullen zijn met onze auto, het zal niet gemakkelijk zijn, vooral in Singapore.' Op het smalle stratencircuit van Singapore bevinden zich de meeste bochten van alle races. In Spa en Monza waren er daarentegen veel lange, rechte stukken. En dat is precies waar Ferrari sterk op is.
Haas twijfelt tussen Grosjean en Hülkenberg
Guenther Steiner heeft in Starting Grid aangegeven dat Haas twijfelt tussen Romain Grosjean, die nu voor Haas rijdt, en Nico Hülkenberg van Renault als coureur naast Kevin Magnussen. Steiner: 'We hopen dat aankomende week geregeld te hebben.' Voor de Grand Prix van Singapore moet de keuze dus zijn gemaakt. Over Grosjean heeft Steiner nog wel wat te zeggen. 'Op een goede dag is Romain goed. Maar er zijn dagen...'
Italië gaat voor tweede Grand Prix
Imola en Mugello zijn geïnteresseerd om een Formule 1-race te organiseren, meldt formel1.de . De Grand Prix van Italië in Monza is er sowieso tot 2024, maar Imola en Mugello geloven erin dat zij een tweede GP in Italië kunnen krijgen. Geen gek idee, want de race in Imola werd tot 2006 gehouden als de Grand Prix van San Marino. 
De Vries wellicht naar Formule E-team Mercedes
Volgens e-racing 365 rijdt Nyck de Vries volgend jaar in het EQ Formule E-team van Mercedes, naast Stoffel Vandoorne. De Nederlander is sowieso bezig aan zijn laatste seizoen in de Formule 2, waar hij aan de leiding gaat in het kampioenschap. Mercedes is geïnteresseerd in De Vries vanwege diens ervaring met Formule E-bolides. Hij heeft onder meet getest voor Spark Racing Technologies, Audi Sport ABT Schaeffler en NIO. Woensdagmiddag wordt de line-up van het Mercedes EQ Formule E-team bekendgemaakt.
Spa maakt zich niet druk om Zandvoort
De Grand Prix van Spa had dit jaar over het hele weekend bekeken 250.000 toeschouwers. Veertien procent van de bezoekers was Belgisch, vijftig procent was Nederlands. Voor Max Verstappen voelt het al jaren als een thuisrace, maar volgend jaar krijgt hij er met Zandvoort echt eentje. Stijn de Boever, commercieel directeur van Spa, denkt niet dat Zandvoort ervoor zorgt dat Spa minder bezoekers krijgt, laat hij weten aan Motorsport.com . 'Het is heel dichtbij, maar ik denk dat het geen groot verschil zal maken voor ons. Nederlanders reizen overal naar toe. Het is ongelooflijk. Op elk circuit zie je oranje, ze reizen ook naar Oostenrijk. Ik denk dat Spa een heel mooi circuit blijft, één van de favoriete circuits van de rijders. De geschiedenis is er. Nederlanders gaan natuurlijk naar Zandvoort, maar ze zullen ook naar België en Oostenrijk blijven komen.'
Ferrari-directeur lijkt niet te kunnen wachten op 2021
Ferrari-directeur Louis Camilleri was trots op zijn team na de zege van Charles Leclerc op het circuit Autodromo Nazionale Monza. 'Winnen hier in Monza is iets fantastisch. We hebben de fans grote vreugde gegeven ter gelegenheid van het negentig jarig jubileum van de Scuderia, er zijn geen woorden voor zulke diepe emoties.' Camilleri is van mening dat de Formule 1 vanaf 2021, als de nieuwe regels van werking gaan, niet te veel moet vereenvoudigen. Als laatst wordt hem gevraagd naar de toekomst van zijn team. 'Deze overwinning helpt voor het moreel, maar we hebben nog een lange weg te gaan. Onze toekomst zal mooi zijn. Klaar om het vetorecht af te dwingen? Nou, wij zijn Ferrari...', wordt hij geciteerd door Motorsport.com . 
FIA haalt na crash Peroni geen kerbs weg
De FIA heeft laten weten geen zogeheten sausage kerbs weg te gaan halen op Formule 1-circuits, zo meldt RaceFans.net . Over zo'n kerb werd afgelopen weekend Formule 3-coureur Alex Peroni metershoog gelanceerd. Hoofd wedstrijdleiding Michael Masi is er echter niet van overtuigd dat de sausage kerbs allemaal een gevaar zijn. Peroni's crash was volgens Masi een freak accident.
Verwachte boete voor McLaren
McLaren heeft een verwachte boete gekregen voor de pitstop van Carlos Sainz. Het rechtervoorwiel van zijn auto was niet goed vastgezet, waardoor hij zijn auto aan de kant moest zetten. De commissarissen hebben geoordeeld dat het een unsafe release was, zo meldt Motorsport.com en McLaren heeft en boete van 5.000 euro gekregen.
Honda legt motorprobleem Kvyat uit
Honda laat op Twitter weten wat het probleem was bij de uitvalbeurt van Daniil Kvyat tijdens de Grand Prix van Italië. 'Met de monteurs van Toro Rosso gaan we de oorzaak en locatie onderzoeken van het olielek, dat ervoor zorgde dat Kvyat moest stoppen, zodra de auto weer in de garage staat', laten de Japanners weten via social media.
Grosjean pleit voor single lap qualifying
Volgens Haas-coureur Romain Grosjean is de enige manier om tafarelen zoals tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Italië in de toekomst te voorkomen, het kwalificatiesysteem te veranderen naar single lap qualifying. 'Dit probleem los je alleen op als we allemaal één voor één de baan op gaan', zegt de Fransman tegen Racefans.net . 'Dan hebben we allemaal geen slipstream. Als je dat niet veranderd, blijven dit soort dingen gebeuren. Met de huidige vleugels willen we allemaal die slipstream hebben. Misschien niet in Singapore, maar wel in Rusland en Japan. Er zullen nog veel spelletjes gespeeld gaan worden.'
Vettel en Hulkenberg ontsnappen aan penalty voor GP Italië
Sebastian Vettel en Nico Hulkenberg krijgen beide geen straffen opgelegd vanuit de FIA. Beide coureurs zouden de baan hebben verlaten, alleen levert dat de beide heren geen straf op. Dat blijkt uit documenten die de FIA heeft verspreid onder de pers.
[social-post platform="twitter" id="1170403830992969734"]
Hulkenberg krijgt geen penalty voor het verlaten van de baan
Nico Hulkenberg krijgt geen penalty van de stewards voor het onreglementair verlaten van de baan tijdens de kwalificatie. De stewards bekijken nog wel of Hulkenberg (samen met Lance Stroll en Carlos Sainz) te langzaam reed tijdens het chaotisch verlopen einde van Q3. 
FIA past circuit aan na F3-crash Peroni
Het circuit van Monza is aangepast na de crash van Alex Peroni. De Formule 3-coureur vloog meters door de lucht en draaide twee keer om zijn as nadat hij tegen een kerbstone in Parabolica was gereden. De FIA legde direct de sessie stil en verwijderde de curbs. Het is tevens de reden dat de derde vrije training iets later begon dan gebruikelijk. 
Waarschuwing voor track limits
Michael Masi heeft tegenover Motorsport.com gewaarschuwd dat coureurs op de track limits moeten letten bij de Parabolica, de laatste bocht voor start-finish. Veel coureurs willen over de lijnen met beide wielen om meer snelheid mee te nemen voor het rechte stuk. Als dat gebeurt in de race of kwalificatie, zal de tijd worden afgenomen.
Oorzaak dubbele uitvalbeurt McLaren België bekend
De problemen aan de McLaren van zowel Lando Norris als Carlos Sainz hadden dezelfde oorzaak. Het tweetal haalde de finish niet wegens problemen aan de luchtverzamelaar. Bij Sainz kon de motor nog gereset worden, bij Norris lukte dat niet. Dat schrijft  Auto, Motor und Sport . Het gevolg is dat de motor van Norris is afgeschreven en ook hij met een gridstraf aan de Grand Prix van Italië moet beginnen.  
Verstappen snel genoeg voor normaal weer
Max Verstappen heeft vrijdag na de tweede vrije training gezegd dat hij zondag niet per se regen meer nodig heeft om goed naar voren te komen. De snelheid van de RB15 is hem zeer bevallen. 'Ik zou voor regen gaan als je achteraan start, aangezien we dan een betere kans hebben om verder naar voren te komen. Maar als het droog is, vind ik dat ook prima als je kijkt naar onze snelheid', citeert Verstappen.nl hem. (foto: Red Bull Content Pool/Getty Image)
Alfa Romeo presenteert nieuwe, eenmalige livery
Alfa Romeo komt tijdens de Grand Prix van Italië met een toepasselijke livery. De bolides van Kimi Raikkonen en Antonio Giovinazzi zijn namelijk gekenmerkt door de Italiaanse vlagkleuren.
[social-post platform="twitter" id="1169711155616669697"]
Norris begint ook achteraan net als Verstappen
Max Verstappen krijgt er een maatje bij achteraan het veld. Lando Norris heeft zijn vierde power unit in gebruik genomen en zal daarom ook een gridstraf krijgen net als Verstappen. De twee kennen elkaar goed van de Formule 1 en van sim-races.
Kubica wil nieuwe motor, krijgt stokoude
Robert Kubica had gehoopt dat hij voor het Italiaanse raceweekend een nieuwe Phase-3-motor van Mercedes kon krijgen. Auto Motor und Sport meldt dat Kubica echter een stokoud exemplaar in zijn Williams gemonteerd zal krijgen, dat al zes races oud is. 'We hebben vanaf onze startposities toch niets te verliezen door gridstraffen. Waarom dan niet een nieuwe motor gebruiken, op Monza hebben we de power meer nodig dan waar anders', reageert Kubica verontwaardigd. 
Groot feest bij Ferrari's 90-jarig bestaan
In Milaan wordt er momenteel groot feest gevierd. Ferrari bestaat 90 jaar en keert komend weekend terug op Monza voor de Italiaanse Grand Prix: Reden voor een feestje dus. Op een bomvol plein vinden er handtekeningensessies, interviews en exposities plaats.
[social-post platform="twitter" id="1169287954856128512"]
Center Parcs wil aan slag met GP Nederland
Centerparcs zou graag de teams van onderdak willen voorzien voor de Grand Prix van Nederland. Volgens een woordvoerder worden er gesprekken gevoerd met de Formule 1 om het hele park af te huren, zo laat hij weten aan Hart van Nederland. Mensen die al een huisje hebben gehuurd mogen wel blijven op het park.
Ferrari met nieuwe motor op Monza
Mattia Binotto heeft op de officiële site van Ferrari bevestigd dat ze met de Spec 3-motor gaan rijden op Monza . 'Monza is een baan waar we hoge snelheden zullen bereiken, lange rechte stukken hebben, hard zullen remmen en we met een pakket rijden dat weinig downforce zal hebben. Dit weekend plannen we de introductie van de Spec 3-motor', aldus de teambaas van Ferrari.
FIA bevestigt onderzoek naar dodelijke crash Anthoine Hubert
Formule 1-wedstrijdleider Michael Masi heeft bevestigd dat het onderzoek naar de dodelijke crash van Anthoine Hubert gestart is. Doordat de FIA samenwerkt met de lokale autoriteiten weten zij niet hoelang het onderzoek zal gaan duren. 
'Het onderzoek is zondag al begonnen en zal vanaf dit moment verdergaan', zegt Masi na afloop van de Grand Prix van Belgie. ”De FIA is samen met de technische afdeling, de veiligheidsafdeling en allerlei andere afdelingen meteen aan het onderzoek begonnen.' 
Geen straf voor Perez
Sergio Perez heeft geen straf gekregen voor het mogelijk buiten de baan duwen van Alexander Albon in de slotfase van de Grand Prix van België. De stewards heeft na het horen van beide coureurs besloten dat er geen straf uitgedeeld zal worden. Albon eindigde de Grand Prix als vijfde.
Teams rijden met Hubert op de auto
Een mooi gebaar van de Formule 1-teams. In verschillende garages verschijnen mooie stickers van Anthoine Hubert op de bolides. Alfa Romeo geeft alvast een sneak peak. 
[social-post platform="twitter" id="1168142052695138304"]
Kubica 'gewoon' een van de opties voor Williams in 2020
Ondanks dat Robert Kubica het vooralsnog zwaar te verduren heeft in zijn Williams-bolide, betekent dat niet dat hij geen kans maakt op een stoeltje voor 2020. Wel maakt teambaas Claire Williams duidelijk dat er andere gegadigden zijn. 'Robert is een van de opties die we hebben voor 2020, hij maakt dus een reële kans om te blijven zitten', aldus de Britse bij  Motorsport.com . 
Versnellingsbakwissels, alleen penalty voor Kvyat
Verschillende coureurs zullen zaterdag op Spa aantreden met een nieuwe versnellingsbak, waarbij alleen Daniil Kvyat een straf te verduren krijgt. De Rus heeft minder dan zes races gedaan over zijn vorige versnellingsbak. 
[social-post platform="twitter" id="1167483380352585728"]
Motorwissel nog onduidelijk voor Verstappen
Alexander Albon heeft inmiddels al een motorwissel begaan, maar het is nog de vraag wanneer dit bij Max Verstappen gaat gebeuren. Christian Horner laat daarover nog niet veel los, alleen dat het eraan zit te komen. De meest logische keuze lijkt Monza, maar David Croft, commentator bij Sky Sports F1 , verwacht dat het pas in Sotsji staat te gebeuren. Voorlopig is het dus nog afwachten wanneer het precies staat te gebeuren.
Marko legt laat telefoontje uit bij terugzetten Gasly
Het is een gek gezicht zo na de zomerstop: Pierre Gasly weer terug in een Toro Rosso en Alexander Albon in een Red Bull. Het Duitse Auto Motor und Sport vroeg zich af waarom Gasly het slechte nieuws pas om 8.42 uur van Helmut Marko kreeg te horen in plaats van de gebruikelijke tijd van 7.00 uur. Het antwoord daarop is vrij simpel: 'Om zeven uur had ik Franz Tost op kantoor, daarna kwam Gasly aan de beurt', legt de Red Bull-adviseur uit.
'Ericsson 'not amused' over actie Alfa Romeo'
Marcus Ericsson is dit weekend in Spa, als stand-in voor Kimi Räikkönen. De Fin liep een blessure aan een spier in zijn been op en het zou nog onzeker zijn of hij op tijd hersteld was voor de actie op de baan. Ericsson werd ingevlogen en moest daarvoor een race in de IndyCar in Portland laten schieten.
Inmiddels weten we dat Räikkönen naar alle waarschijnlijkheid zelf kan rijden dit weekend. Volgens Motorsport-total is Ericsson echter  not amused over het feit dat Alfa Romeo hem vermoedelijk voor niets naar België heeft laten komen. Dat zal ongetwijfeld ook met de financiële stand van zaken te maken hebben. (Foto: Alfa Romeo Media)
Gasly reageert op exit Red Bull
Pierre Gasly heeft donderdag een korte reactie gegeven op zijn vertrek bij Red Bull Racing. De Fransman moet zijn carrière voortzetten bij Toro Rosso. 'Het nieuws dat ik weg moest kwam als een schok voor me. Marko belde om 8.42 op de ochtend dat het nieuws gecommuniceerd zou worden. Of ik het er mee eens ben? Dat doet er niet zo toe', citeert Arjan Schouten van het Algemeen Dagblad hem op Twitter.
Renault test op Spa nieuwe krachtbron
Ook Renault neemt waarschijnlijk een motorupdate mee naar Spa. De update zal met open armen ontvangen worden door de coureurs, Renault kampt het hele seizoen al met betrouwbaarheidsproblemen. 
Auto Motor und Sport meldt dat Renault de nieuwe motor echter waarschijnlijk alleen tijdens de vrije trainingen zal gebruiken. De gridstraffen die mogelijk gepakt gaan worden door de Franse renstal doen blijkbaar minder pijn op Spa dan dat ze in Italië zouden doen.
Pirelli bandentests ingekort ondanks verzoek tot extra dagen
De Formule 1-teams zijn het eens over de hoeveelheid testdagen die in 2020 zullen gaan plaatsvinden. De tests in Barcelona voorafgaand aan het seizoen zullen slechts zes dagen duren, terwijl ze aan het eind van het seizoen na Abu Dhabi drie dagen rijden in plaats van twee.
[social-post platform="twitter" id="1167007062498447360"]
DRS minder lang komend weekend op Spa-Francorchamps
'De FIA heeft besloten om een van de twee DRS-zones korter te maken dan vorig jaar', zo meldt Racefans.net .  Aan de DRS-zone op start/finish is niks veranderd, maar de andere DRS-zone bij Raidillon is met twintig meter ingekort.
Vettel houdt van Spa
Het moge duidelijk zijn dat Sebastian Vettel erg uitkijkt naar komend raceweekend. De Ferrari-coureur gaat, naar eigenzegge, naar zijn favoriete circuit. 'Spa is echt legendarisch, het is zeker mijn favoriete circuit. Het is onmogelijk om niet van die baan te houden. Het heeft zoveel elementen en wat dacht je van de klimbochten en de diepe dalen? Het coolste van allemaal is dat je nu 'flat out' (volgas, red.) door  Eau Rouge  kan', aldus de Duitser, die wordt geciteerd door  thecheckeredflag.co.uk.  
Seatfit afgerond voor Albon
Alexander Albon heeft de seatfit ook achter de rug bij Red Bull Racing. Dat blijkt uit een foto die Red Bull Racing maandagmiddag op Twitter heeft geplaatst. Albon neemt na de zomerstop het stoeltje van Pierre Gasly over als ploeggenoot van Max Verstappen.
[social-post platform="twitter" id="1165959696643178496"]
Hamilton uitgedaagd door Marquez
Vijfvoudig MotoGP wereldkampioen Marc Marquez heeft Lewis Hamilton uitgedaagd voor een potje racen op een snelle motor. In gesprek met  Daily Mail  geeft hij aan altijd de wens te hebben gehad om het tegen de succesvolle Formule 1-coureur op te nemen. In 2018 kwam de ontmoeting bijna tot stand, maar er kwam op het laatste moment iets tussen. 'We hebben het altijd druk dus dat gebeurt soms. Maar dit jaar gaat het hopelijk wel gebeuren', zegt Marquez, die eerder al 40 rondjes aflegde in een Toro Rosso-auto. 
'Zolang COTA blijft bestaan, staan we altijd op F1-kalender'
Zolang het Circuit Of The America's (COTA) blijft bestaan, heeft het circuit ook altijd een plekje op de kalender der Formule 1. Dat denkt Bobby Epstein, de eigenaar van het circuit. 'Ik denk dat we altijd een F1-race zullen hebben op het COTA zolang het circuit blijft bestaan. Dat is één van de voordelen van het hebben van een permanente locatie. De Formule 1 zou in Amerika niet zo groot zijn als nu, als er geen plek was gecreëerd hier op het COTA', aldus Epstein tegenover  ESPN . 
Pirelli maakt beschikbare banden Abu Dhabi bekend
Pirelli heeft de beschikbare banden voor de seizoensafsluiter bekendgemaakt. Op 29 november wordt er gereden op het Yas Marina Circuit, voor de Grand Prix van Abu Dhabi. De beschikbare banden zijn de zachtst mogelijke banden: C3, C4 en C5. In Monaco en Canada zagen we deze banden al, in Singapore gaan we ze nog zien. 
[social-post platform="twitter" id="1164466155026878470"]
Testen in een F1-auto
Alfa Romeo heeft woensdagmiddag bekend gemaakt dat Tatiana Calderon en Juan Manuel Correa op 23 en 24 augustus gaan testen voor het Italiaanse team op Paul Ricard. Ze gaan een 2013-spec C32 met V8-motor rijden en de test is onderdeel van een samenwerking met Sauber Motorsport. Meer info vind je op de site van Alfa Romeo.
[social-post platform="twitter" id="1164164746125414400"]

Top Headlines

Oudere Top Headlines