Ferrari in het kielzog van Red Bull met belangrijke mijlpaal richting 2026
In 2026 veranderen de reglementen in de Formule 1. Alle teams gaan
dan ook met een nieuwe motor rijden. Red Bull werkt al enkele jaren
aan de Red Bull Powertrains, in samenwerking met Ford. De eerste
tests hiermee heeft het team van Max Verstappen al gedraaid . Ook
Ferrari zet inmiddels flinke stappen met de nieuwe motor die
volgens de reglementen duurzamer en schoner moet zijn dan de
huidige motor en het elektrische vermogen moet toenemen. In de
fabriek in Maranello is de eerste test uitgevoerd met de motor
waarmee Ferrari in 2026 de strijd aan wil gaan met onder meer Red
Bull en Mercedes. Volgens de Italiaanse tak van Motorsport zijn de
eerste signalen positief. De motor die nu getest is, zal natuurlijk
niet de uiteindelijke motor zijn die in 2026 in de wagen zal worden
geplaatst. Het is een teken dat de pure testfase, uitgevoerd door
de afdeling die onder leiding staat van Enrico Gualtieri, is
afgerond. Nu komt echter de meest complexe fase van het project dat
is toevertrouwd aan Wolf Zimmermann. Red Bull heeft wel al een
voorsprong op Ferrari qua ontwikkeling van de nieuwe motor voor
2026, zo gaf Helmut Marko eerder aan. De reden daarvoor: "We hebben
mensen van Ferrari, Mercedes, Renault én Cosworth gehaald", zei de
Oostenrijkse adviseur van het team van Verstappen.
dan ook met een nieuwe motor rijden. Red Bull werkt al enkele jaren
aan de Red Bull Powertrains, in samenwerking met Ford. De eerste
tests hiermee heeft het team van Max Verstappen al gedraaid . Ook
Ferrari zet inmiddels flinke stappen met de nieuwe motor die
volgens de reglementen duurzamer en schoner moet zijn dan de
huidige motor en het elektrische vermogen moet toenemen. In de
fabriek in Maranello is de eerste test uitgevoerd met de motor
waarmee Ferrari in 2026 de strijd aan wil gaan met onder meer Red
Bull en Mercedes. Volgens de Italiaanse tak van Motorsport zijn de
eerste signalen positief. De motor die nu getest is, zal natuurlijk
niet de uiteindelijke motor zijn die in 2026 in de wagen zal worden
geplaatst. Het is een teken dat de pure testfase, uitgevoerd door
de afdeling die onder leiding staat van Enrico Gualtieri, is
afgerond. Nu komt echter de meest complexe fase van het project dat
is toevertrouwd aan Wolf Zimmermann. Red Bull heeft wel al een
voorsprong op Ferrari qua ontwikkeling van de nieuwe motor voor
2026, zo gaf Helmut Marko eerder aan. De reden daarvoor: "We hebben
mensen van Ferrari, Mercedes, Renault én Cosworth gehaald", zei de
Oostenrijkse adviseur van het team van Verstappen.
