Zit de Red Bull-troonopvolger van Verstappen hier tussen?
Wie wordt de nieuwe Max Verstappen in de Red Bull-familie? Dat is
toch wel een belangrijke vraag, want het team uit Milton Keynes
heeft een groot gat te vullen als de Nederlander besluit om te
stoppen met de Formule 1. Voorlopig is dat niet aan de orde, maar
Verstappen heeft regelmatig laten doorschemeren dat hij op den duur
toch echt gaat verdwijnen uit de koningsklasse. Liam Lawson Dat
Liam Lawson op poleposition staat om een Formule 1-zitje te
bemachtigen, mag geen verrassing heten. De Nieuw-Zeelander,
voormalig Formule 2-coureur, liet een geweldige indruk achter toen
hij Daniel Ricciardo mocht vervangen bij AlphaTauri. Twee punten in
Singapore, een goede snelheid en een F1-gegadigde is geboren. Heeft
Lawson het in zich om GP-zeges te boeken? Daar lijkt het wel op.
Het enige probleem is dat Lawson nu nog geen zitje heeft
bemachtigd. Niet in de F1, niet in een andere raceklasse. Het valt
te hopen dat hij zijn ritme enigszins kan behouden in 2024. Helmut
Marko vindt hetzelfde, zo vertelde de Red Bull-adviseur. "Voor het
(een F1-zitje red.) zover is zal hij zeker een paar races moeten
rijden, zodat wij kunnen beoordelen wat zijn ware potentieel is."
Ayumu Iwasa Red Bull heeft heel wat jonge coureurs die in de
Formule 2 acteren of acteerden. Ayumu Iwasa is er eentje van. De
Japanner reed in 2022 en 2023 in de opstapklasse en liet een
degelijke indruk achter. Met een zege in Australië, twee tweede
plaatsen en de vierde plaats in het kampioenschap was 2023 een
geslaagd jaar. Iwasa, de Franse Formule 4-kampioen van 2020, neemt
volgend jaar deel aan de Super Formula, een Japanse raceklasse waar
Lawson zich ook aan waagde. Is dat de juiste route richting de
Formule 1? Zane Maloney Nog een naam uit de Formule 2: Zane
Maloney. De twintigjarige man uit Barbados gaat in 2024 zijn tweede
jaar in met Carlin en in 2022 werd hij tweede in de Formule 3.
Afgelopen seizoen pakte Maloney twee tweede plaatsen in
Groot-Brittannië en Nederland en mede daardoor eindigde hij als
tiende in het kampioenschap. Wacht nu de eerste zege? Isack Hadjar
De meeste F1-fans kennen Isack Hadjar vanwege zijn recente
deelnames aan eerste vrije trainingen. De Franse Red Bull-protegé
mocht namens AlphaTauri rijden in Mexico en stapte een paar weken
later zelfs in de RB19 tijdens het Grand Prix-weekend in Abu Dhabi.
Hadjar werkt hetzelfde traject af als Maloney en rijdt in 2024
wederom bij Campos. Zijn debuutseizoen in de Formule 2 was niet
zo'n succes met de veertiende plaats in de eindstand. De tekst gaat
verder onder de afbeelding. Dennis Hauger Een Noorse coureur met
een Nederlands tintje! Dennis Hauger rijdt ook in de Formule 2 en
doet dat namens MP Motorsport. De Formule 3-kampioen van 2021 gaat
wel al zijn derde jaar in en deed tot nu toe niet mee om titels. In
2022 eindigde Hauger als tiende, afgelopen jaar als achtste. Met
zijn twintig jaar is er echter nog van alles mogelijk. Enzo
Fittipaldi Bij Enzo Fittipaldi, de zoon van tweevoudig
wereldkampioen Emerson Fittipaldi, stroomt het racebloed door zijn
aderen. De Braziliaan reed voor Carlin in de F2 en eindigde als
zevende in het kampioenschap met drie podiumplaatsen. Volgend jaar
komt de 22-jarige Fittipaldi uit voor het Nederlandse Van
Amersfoort Racing. Zijn mooiste prestatie? Het kampioenschap in de
Italiaanse Formule 4 (2018). Jak Crawford De jongste en laatste
Formule 2-coureur uit de Red Bull-familie is Jak Crawford. De
achttienjarige Amerikaan maakte zijn debuut namens Hitech en
eindigde als dertiende in het kampioenschap, grotendeels door vanaf
poleposition een podiumplaats te pakken in Zandvoort. Gaat Crawford
Logan Sargeant achterna richting de F1? Josep Maria Marti Het is
tijd voor de jongste groeibriljanten. Josep Maria Marti hoort daar
zeker bij. De achttienjarige Spanjaard is al vier jaar onderdeel
van Campos en gaat namens dat team, aan de zijde van Hadjar,
debuteren in de Formule 2. Marti eindigde in 2023 als vijfde in het
Formule 3-kampioenschap. Sebastian Montoya Nog een zoon van een
bekende naam! Sebastian Montoya, de zoon van Juan Pablo Montoya, is
sinds 2023 onderdeel van de Red Bull-familie en reed naar de
zestiende plaats in het Formule 3-kampioenschap. Montoya stapt van
Hitech over naar Campos voor een nieuw seizoen in dezelfde klasse.
Souta Arao Souta Arao maakt vooral furore in de Franse Formule 4.
De achttienjarige Japanner won drie races in 2022 en reed afgelopen
jaar in het GB3 Championship. Arao is een Honda-protegé. Het
automerk werkt natuurlijk al jarenlang samen met Red Bull. Arvid
Lindblad Zestien jaar en in 2024 debuteren in de Formule 3, dan kan
je wel wat. Arvid Lindblad gaat het doen. De Brit gaat rijden voor
Prema, nadat hij voor hetzelfde team al actief was in de Italiaanse
Formule 4. Hitech wist Lindblad begin 2023 ook te strikken voor de
Formule 4 in de Verenigde Arabische Emiraten, waar hij races won,
maar wel het kampioenschap misliep. Enzo Deligny De vijftienjarige
Enzo Deligny kwam de afgelopen weken vooral in het nieuws vanwege
een onhandige actie. De Formule 4-coureur, die om de titel streed,
drukte op het circuit van Barcelona zijn tegenstander de baan af en
verdedigde ook nog eens hard in de remzone. Deligny ontving een
drive through penalty, maar besloot die straf te negeren. Hij deed
hetzelfde met de daaropvolgende diskwalificatie, reed de race en
moest flink door het stof. Maar uiteraard kan Deligny een goed
potje autoracen. De Fransman pakte twee zeges en mag het volgend
jaar opnieuw proberen in dezelfde raceklasse. Enzo Tarnvanichkul De
veertienjarige Enzo Tarnvanichkul is de jongste coureur in dit
rijtje. De Thai is actief in de karts, werd onder andere vierde
tijdens het WK en won daardoor het WK bij de junioren. Red Bull
Racing is in handen van Thaise aandeelhouders, dus hoe mooi zou het
zijn als een Thai het tot de Formule 1 schopt? Wie denk jij dat
Verstappen kan opvolgen? Laat het weten in de poll!
toch wel een belangrijke vraag, want het team uit Milton Keynes
heeft een groot gat te vullen als de Nederlander besluit om te
stoppen met de Formule 1. Voorlopig is dat niet aan de orde, maar
Verstappen heeft regelmatig laten doorschemeren dat hij op den duur
toch echt gaat verdwijnen uit de koningsklasse. Liam Lawson Dat
Liam Lawson op poleposition staat om een Formule 1-zitje te
bemachtigen, mag geen verrassing heten. De Nieuw-Zeelander,
voormalig Formule 2-coureur, liet een geweldige indruk achter toen
hij Daniel Ricciardo mocht vervangen bij AlphaTauri. Twee punten in
Singapore, een goede snelheid en een F1-gegadigde is geboren. Heeft
Lawson het in zich om GP-zeges te boeken? Daar lijkt het wel op.
Het enige probleem is dat Lawson nu nog geen zitje heeft
bemachtigd. Niet in de F1, niet in een andere raceklasse. Het valt
te hopen dat hij zijn ritme enigszins kan behouden in 2024. Helmut
Marko vindt hetzelfde, zo vertelde de Red Bull-adviseur. "Voor het
(een F1-zitje red.) zover is zal hij zeker een paar races moeten
rijden, zodat wij kunnen beoordelen wat zijn ware potentieel is."
Ayumu Iwasa Red Bull heeft heel wat jonge coureurs die in de
Formule 2 acteren of acteerden. Ayumu Iwasa is er eentje van. De
Japanner reed in 2022 en 2023 in de opstapklasse en liet een
degelijke indruk achter. Met een zege in Australië, twee tweede
plaatsen en de vierde plaats in het kampioenschap was 2023 een
geslaagd jaar. Iwasa, de Franse Formule 4-kampioen van 2020, neemt
volgend jaar deel aan de Super Formula, een Japanse raceklasse waar
Lawson zich ook aan waagde. Is dat de juiste route richting de
Formule 1? Zane Maloney Nog een naam uit de Formule 2: Zane
Maloney. De twintigjarige man uit Barbados gaat in 2024 zijn tweede
jaar in met Carlin en in 2022 werd hij tweede in de Formule 3.
Afgelopen seizoen pakte Maloney twee tweede plaatsen in
Groot-Brittannië en Nederland en mede daardoor eindigde hij als
tiende in het kampioenschap. Wacht nu de eerste zege? Isack Hadjar
De meeste F1-fans kennen Isack Hadjar vanwege zijn recente
deelnames aan eerste vrije trainingen. De Franse Red Bull-protegé
mocht namens AlphaTauri rijden in Mexico en stapte een paar weken
later zelfs in de RB19 tijdens het Grand Prix-weekend in Abu Dhabi.
Hadjar werkt hetzelfde traject af als Maloney en rijdt in 2024
wederom bij Campos. Zijn debuutseizoen in de Formule 2 was niet
zo'n succes met de veertiende plaats in de eindstand. De tekst gaat
verder onder de afbeelding. Dennis Hauger Een Noorse coureur met
een Nederlands tintje! Dennis Hauger rijdt ook in de Formule 2 en
doet dat namens MP Motorsport. De Formule 3-kampioen van 2021 gaat
wel al zijn derde jaar in en deed tot nu toe niet mee om titels. In
2022 eindigde Hauger als tiende, afgelopen jaar als achtste. Met
zijn twintig jaar is er echter nog van alles mogelijk. Enzo
Fittipaldi Bij Enzo Fittipaldi, de zoon van tweevoudig
wereldkampioen Emerson Fittipaldi, stroomt het racebloed door zijn
aderen. De Braziliaan reed voor Carlin in de F2 en eindigde als
zevende in het kampioenschap met drie podiumplaatsen. Volgend jaar
komt de 22-jarige Fittipaldi uit voor het Nederlandse Van
Amersfoort Racing. Zijn mooiste prestatie? Het kampioenschap in de
Italiaanse Formule 4 (2018). Jak Crawford De jongste en laatste
Formule 2-coureur uit de Red Bull-familie is Jak Crawford. De
achttienjarige Amerikaan maakte zijn debuut namens Hitech en
eindigde als dertiende in het kampioenschap, grotendeels door vanaf
poleposition een podiumplaats te pakken in Zandvoort. Gaat Crawford
Logan Sargeant achterna richting de F1? Josep Maria Marti Het is
tijd voor de jongste groeibriljanten. Josep Maria Marti hoort daar
zeker bij. De achttienjarige Spanjaard is al vier jaar onderdeel
van Campos en gaat namens dat team, aan de zijde van Hadjar,
debuteren in de Formule 2. Marti eindigde in 2023 als vijfde in het
Formule 3-kampioenschap. Sebastian Montoya Nog een zoon van een
bekende naam! Sebastian Montoya, de zoon van Juan Pablo Montoya, is
sinds 2023 onderdeel van de Red Bull-familie en reed naar de
zestiende plaats in het Formule 3-kampioenschap. Montoya stapt van
Hitech over naar Campos voor een nieuw seizoen in dezelfde klasse.
Souta Arao Souta Arao maakt vooral furore in de Franse Formule 4.
De achttienjarige Japanner won drie races in 2022 en reed afgelopen
jaar in het GB3 Championship. Arao is een Honda-protegé. Het
automerk werkt natuurlijk al jarenlang samen met Red Bull. Arvid
Lindblad Zestien jaar en in 2024 debuteren in de Formule 3, dan kan
je wel wat. Arvid Lindblad gaat het doen. De Brit gaat rijden voor
Prema, nadat hij voor hetzelfde team al actief was in de Italiaanse
Formule 4. Hitech wist Lindblad begin 2023 ook te strikken voor de
Formule 4 in de Verenigde Arabische Emiraten, waar hij races won,
maar wel het kampioenschap misliep. Enzo Deligny De vijftienjarige
Enzo Deligny kwam de afgelopen weken vooral in het nieuws vanwege
een onhandige actie. De Formule 4-coureur, die om de titel streed,
drukte op het circuit van Barcelona zijn tegenstander de baan af en
verdedigde ook nog eens hard in de remzone. Deligny ontving een
drive through penalty, maar besloot die straf te negeren. Hij deed
hetzelfde met de daaropvolgende diskwalificatie, reed de race en
moest flink door het stof. Maar uiteraard kan Deligny een goed
potje autoracen. De Fransman pakte twee zeges en mag het volgend
jaar opnieuw proberen in dezelfde raceklasse. Enzo Tarnvanichkul De
veertienjarige Enzo Tarnvanichkul is de jongste coureur in dit
rijtje. De Thai is actief in de karts, werd onder andere vierde
tijdens het WK en won daardoor het WK bij de junioren. Red Bull
Racing is in handen van Thaise aandeelhouders, dus hoe mooi zou het
zijn als een Thai het tot de Formule 1 schopt? Wie denk jij dat
Verstappen kan opvolgen? Laat het weten in de poll!
