Nieuwe Jumbo-topman na aflopen sponsordeal Verstappen: "Hadden daar niks te zoeken"

Van Veen kiest ervoor geen geld meer aan topsport te besteden en
dus ook niet aan de Nederlandse wereldkampioen Formule 1. "Jumbo is
de laatste jaren zijn focus wat kwijtgeraakt", zo begint Van Veen
in gesprek met de Volkskrant . "Enkele zaken die we erbij zijn gaan
doen, hebben de formule niet versterkt", vervolgt hij, om
vervolgens enkele voorbeelden van die stelling te geven. "We zijn
met Gorillas in de flitsbezorging gestapt en zijn actief geworden
in sportsponsoring, waarvan je je af moet vragen of dat bij ons
past." "Max Verstappen is een wereldkampioen, maar wij zijn een
Nederlandse supermarktketen en we zijn niet eens de grootste van
Nederland. Op het wereldtoneel hebben we eigenlijk niet zoveel te
zoeken." Het goede nieuws voor de klant? Van Veen wil de oude
filosofie van voormalig Karel van Eerd nieuw leven inblazen: "We
steken geen tientallen miljoenen meer in topsport, maar gebruiken
dat geld om de prijzen te verlagen. Dat is hoe Jumbo het ooit voor
ogen had."

Top Headlines

Oudere Top Headlines