Loeb neemt revanche, Dakar-kampioen ziet dagzege in rook opgaan
Alle Dakar-coureurs kregen deze dinsdag het tweede deel van de
Marathonetappe voor de kiezen. Wat het inhoudt? Op maandag was het
eerste deel, waarna de monteurs slechts twee uur aan de auto's van
de monteurs moesten slapen, alvorens de coureurs weer in hun eentje
moesten overnachten. De tweede helft van de marathonetappe was een
stukje korter met 299 kilometer en veel snelle paden. De navigatie
was van groot belang tijdens het tweede deel. Veel tijdsverlies lag
op de loer wanneer de verkeerde paden zouden worden gevolgd Loeb
neemt revanche Na een teleurstellende derde etappe voor
rallylegende Sebastian Loeb, waarin hij twintig minuten verloor,
moest hij vanaf de 23e positie starten op dinsdag. De Fransman
rechtte echter de rug en zat er de hele etappe lang goed bij. Samen
met Nasser Al-Attiyah en Yazed al Rajhi streed hij om de dagzege.
Tot en met het voorlaatste meetpunt was het constant Al-Attiyah die
in zijn Prodrive-bolide de snellere was, maar de verschillen waren
miminaal. Al Rajhi zorgde er met een mooie eindsprint voor dat
Al-Attiyah de dagzege kon verliezen. Het verschil na 299 kilometer
door de woestijn? 14 seconden. Het was echter wachten op Loeb, die
zo'n 45 minuten later was gestart dan de toppers. Wist hij toch nog
de dagzege in de wacht te slepen voor Prodrive? Zeker! Met een
voorsprong van een minuut en acht seconden op Al Rajhi was hij de
snelste. Al-Rajhi steviger aan de leiding Achter de top drie was er
een gaatje naar de andere toppers. Audi kende een ietwat mindere
dag, net als maandag. Carlos Sainz gaf enkele minuten toe, net als
Stephane Peterhansel. Matthias Ekstrom gaf zelfs zo'n tien minuten
toe. In het algemeen klassement verandert er bovenaan niets.
Al-Rajhi behoudt de leiding, maar loopt wel uit op Sainz. Ekstrom
valt wat terug, Al-Attiyah rukt op naar de laatste podiumplek.
Vooralsnog lijkt er zich langzaam een gevecht af te tekenen tussen,
Toyota, Audi en de Prodrive-bolide van Al-Attiyah. Check hieronder
het algemeen klassement na de vierde etappe. Algemeen klassement na
de vierde etappe (auto's)
Marathonetappe voor de kiezen. Wat het inhoudt? Op maandag was het
eerste deel, waarna de monteurs slechts twee uur aan de auto's van
de monteurs moesten slapen, alvorens de coureurs weer in hun eentje
moesten overnachten. De tweede helft van de marathonetappe was een
stukje korter met 299 kilometer en veel snelle paden. De navigatie
was van groot belang tijdens het tweede deel. Veel tijdsverlies lag
op de loer wanneer de verkeerde paden zouden worden gevolgd Loeb
neemt revanche Na een teleurstellende derde etappe voor
rallylegende Sebastian Loeb, waarin hij twintig minuten verloor,
moest hij vanaf de 23e positie starten op dinsdag. De Fransman
rechtte echter de rug en zat er de hele etappe lang goed bij. Samen
met Nasser Al-Attiyah en Yazed al Rajhi streed hij om de dagzege.
Tot en met het voorlaatste meetpunt was het constant Al-Attiyah die
in zijn Prodrive-bolide de snellere was, maar de verschillen waren
miminaal. Al Rajhi zorgde er met een mooie eindsprint voor dat
Al-Attiyah de dagzege kon verliezen. Het verschil na 299 kilometer
door de woestijn? 14 seconden. Het was echter wachten op Loeb, die
zo'n 45 minuten later was gestart dan de toppers. Wist hij toch nog
de dagzege in de wacht te slepen voor Prodrive? Zeker! Met een
voorsprong van een minuut en acht seconden op Al Rajhi was hij de
snelste. Al-Rajhi steviger aan de leiding Achter de top drie was er
een gaatje naar de andere toppers. Audi kende een ietwat mindere
dag, net als maandag. Carlos Sainz gaf enkele minuten toe, net als
Stephane Peterhansel. Matthias Ekstrom gaf zelfs zo'n tien minuten
toe. In het algemeen klassement verandert er bovenaan niets.
Al-Rajhi behoudt de leiding, maar loopt wel uit op Sainz. Ekstrom
valt wat terug, Al-Attiyah rukt op naar de laatste podiumplek.
Vooralsnog lijkt er zich langzaam een gevecht af te tekenen tussen,
Toyota, Audi en de Prodrive-bolide van Al-Attiyah. Check hieronder
het algemeen klassement na de vierde etappe. Algemeen klassement na
de vierde etappe (auto's)
