Verklapt AlphaTauri al de nieuwe teamnaam?

Dat Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda dit seizoen met een andere
sponsor en een andere teamnaam dan AlphaTauri gaan rondrijden in de
Formule 1, dat was vorig jaar al duidelijk. Het Italiaanse
kledingmerk was sinds 2019 de naamgever van het team dat eerder als
Toro Rosso door het leven ging en waar rijders als Sebastian
Vettel, Max Verstappen en Daniel Ricciardo hun eerste stappen in de
Formule 1 zetten. Medio 2023 kon Red Bull, het moederbedrijf van
AlphaTauri al op zoek naar een nieuwe sponsor en tevens naamgever
voor het tweede team. Onder meer Hugo Boss was in de race om zijn
intrede te doen in de Formule 1, maar concrete stappen werden
uiteindelijk niet gezet. Via het Instagram-account van AlphaTauri
lijkt er nu toch al een tipje van de sluier te zijn gegeven over de
nieuwe teamnaam. Want gisteravond veranderde de naam - voor een
korte periode - in Visa Cash App. Inmiddels is het complete
Instagram-account offline gehaald. Iets lijkt er dus nog niet
helemaal concreet te zijn in de deal, óf de marketingafdeling maakt
er gewoon een potje van... Nieuwe identiteit De nieuwe CEO van het
nog AlphaTauri hetende team verklaarde eerder al dat zijn team een
nieuwe identiteit moet gaan creëren en dat de banden met Red Bull
zullen worden aangehaald. "Het vertrek van AlphaTauri zorgde dus
voor een hele nieuwe discussie. Gaan we voor een nieuwe identiteit?
Wij vonden dat extreem belangrijk, want de sport is booming , dus
de fans moeten een gevoel krijgen bij het team. De teamnaam
vernoemen naar een sponsor is niet gewenst, er moet echt een
identiteit zijn, zoals we met Toro Rosso hadden", vertelde Bayer
eerder aan RacingNews365 . Want alleen zo kan het team uit Faenza
ook naast de baan de strijd aangaan met de andere teams, redeneert
de Oostenrijkse CEO. "Het is belangrijk om zo'n identiteit te
hebben, want aan de commerciële kant zijn we ook in gevecht met
merken als Ferrari, Mercedes, Aston Martin, noem maar op! Daarom
hadden we een goede identiteit nodig en daarom is dit proces
opgestart. We willen dus een eigen identiteit hebben en sponsoren
kunnen zich aan ons team koppelen als bijvoorbeeld titelsponsor,
zoals je in de F1-paddock wel meer ziet", zo doelt hij op teamnamen
als Mercedes AMG Petronas, Aston Martin Cognizant F1 Team, Oracle
Red Bull Racing en Alfa Romeo Sauber."

Top Headlines

Oudere Top Headlines