Boordradio's VT1 Singapore: 'Niet te geloven, heb je Hamilton gezien?'
Tijdens iedere race communiceren de coureurs met hun engineers via de boordradio. Zo ook tijdens de eerste vrije training van de Singaporese Grand Prix. Oververhitte discussies of scheldkanonnades waren er niet te horen, maar desalniettemin heeft F1Maximaal een aantal uitspraken op een rijtje gezet. Sebastian Vettel kwam er al snel achter wat er voor probleem bij hem opspeelde. 'De achterbanden lopen qua temperatuur op.' Ondertussen kreeg Romain Grosjean van Haas te horen dat hij heel andere problemen kan verwachten: 'Je kan problemen ondervinden met het activeren van de DRS.' Iedereen heeft uiteraard altijd zijn eigen problemen. George Russel klaagde namelijk over iets heel anders, namelijk zijn stoeltje. 'Ik ben er niet al te blij mee. Ik voel ook vibraties aan de voorkant van de wagen, met name in bocht achttien.' Max Verstappen had weer last van de hobbels op de weg. 'De auto stuitert te veel over de hobbels.' Lewis Hamilton had geen last van hobbels, niet werkende DRS of van zijn stoeltje, maar van Carlos Sainz. De Spanjaard drukte de Brit bij een bocht naar links bijna de muur in. 'Sainz drukte mij bijna de muur in. Kunnen jullie naar schade zoeken aan mijn auto?' Valtteri Bottas klaagde over te veel wielspin bij het uitaccelereren bij bocht acht, elf en twaalf. Charles Leclerc kreeg iets later problemen met zijn versnellingsbak. 'Wat moet ik doen? Ik rol wel naar de pitstraat. Er is een probleem.' Bottas had even later een groter probleem, toen hij crashte. 'Sorry, jongens', was zijn korte commentaar, nadat hij met zijn Mercedes in de muur geparkeerd stond. Vettel vroeg aan zijn team of Bottas in orde was. Hij kreeg een positief antwoord. Vlak voor het einde waren Sainz en Hamilton weer met elkaar bezig. Hamilton gaf Sainz geen enkele ruimte, en daar begreep Sainz niks van. 'Ik kan het niet geloven, heb je Hamilton gezien? Hij kan maar niet aan de kant gaan.' Hamilton hield zich alleen niet met Sainz bezig, maar met zijn helm. 'Ik heb nog steeds problemen met deze irritante helm, hij laat te veel lucht door.' (Foto: McLaren F1 Media)