Wolff slaakt zucht van verlichting na feedback over nieuwe Mercedes: "We Red Bull kunnen verslaan"

2022 en 2023 waren niet de jaren van het ooit zo almachtige
Mercedes. Het team had moeite om de nieuwe ground effect -regels te
doorgronden en liep twee jaar achter de feiten aan ten opzichte van
Red Bull. In eerste instantie reden coureurs Lewis Hamilton en
George Russell rond met een bijzonder zero sidepod-concept, totdat
Mercedes vanaf de Grand Prix van Monaco 2023 besloot om het roer om
te gooien. Het team uit Brackley veranderde van concept en begon
langzaam aan een inhaalslag. De nieuwe W15 voor 2024 moet een
doorontwikkeling zijn en hopelijk weer voor overwinningen zorgen.
Voormalig Formule 1-coureur Anthony Davidson hielp alvast met
simulatorwerk en teambaas Toto Wolff stelt tegenover The Telegraph
dat hij onder de indruk was. "Anthony reed in Melbourne op de
simulator en zei: 'Deze auto voelt voor het eerst in twee jaar aan
als een auto'", stelt Wolff. "Uiteraard zou ik dat graag op het
circuit terugzien, maar het is de afgelopen twee jaar gebleken dat
dat niet altijd het geval was. Ik geloof er echter altijd in dat
het mogelijk is om te ontwikkelen en Red Bull in te halen. Je kunt
het seizoen niet beginnen met een houding van: 'dit gaat niet
mogelijk zijn'. Wolff vindt ook dat Mercedes een
verantwoordelijkheid richting haar coureurs draagt. "We hebben een
tweejarige deal gesloten met Lewis en we zijn aan hem, net als aan
George en het hele team, verplicht om er in 2024 en 2025 volledig
voor te gaan. We hebben vorig jaar bij McLaren gezien wat voor
enorme stap ze hebben gezet met één upgrade. Ik denk dat het
mogelijk is."

Top Headlines

Oudere Top Headlines