Potentiële reddingsboei voor Perez bij Red Bull bekent kleur
Red Bull en Ford slaan (op papier) per 2026 de handen ineen, maar
natuurlijk begint de samenwerking al eerder. Ford zal als technisch
partner van Red Bull Racing en Red Bull Powertrains een belangrijke
bijdrage leveren aan de ontwikkeling van in ieder geval de
hybride-onderdelen van de nieuwe motoren. Mogelijk is de komst van
Ford met name goed nieuws voor Sergio Perez. De Mexicaan zal zich
moeten bewijzen om zijn Red Bull-stoeltje na 2024 te behouden, maar
mogelijk kan Ford binnen de Red Bull-organisatie een lans breken
voor de Mexicaan. Men is zeer gecharmeerd van Perez, iets wat eens
te meer duidelijk werd tijdens de Ford Performance Season Launch
afgelopen donderdag. Daar was Perez bij aanwezig. Als tijdens die
launch Ford-CEO Jim Farley gevraagd wordt of de comeback in de F1
voor meer Ford-klanten zal zorgen, wijst hij al snel naar de
Mexicaan. "Ja, kijk maar eens naar wat er met de Formule 1 gebeurd
is in de Verenigde Staten. Het is ontploft!" "We denken dat er een
diversiteit aan jongeren, die nu misschien nog niet zo bekend zijn
met het merk Ford, van onze producten zullen houden. En kijk eens
naar Checo! Ik bedoel maar, we wil er nu niet met hem geassocieerd
worden?" "En wie wil er nu niet met Ford geassocieerd worden?", zo
kaatst Perez direct de bal. Als Perez een belangrijke naam en
populaire naam is voor de Amerikaanse markt, dan kan Ford er zomaar
eens op aandringen om Perez vooral te behouden voor het team. Ford
zal echt niet de laatste stem hebben in het geheel, maar wie weet
of de Amerikaanse gigant bij twijfel het voordeel net de kant van
Perez op kan doen vallen.
natuurlijk begint de samenwerking al eerder. Ford zal als technisch
partner van Red Bull Racing en Red Bull Powertrains een belangrijke
bijdrage leveren aan de ontwikkeling van in ieder geval de
hybride-onderdelen van de nieuwe motoren. Mogelijk is de komst van
Ford met name goed nieuws voor Sergio Perez. De Mexicaan zal zich
moeten bewijzen om zijn Red Bull-stoeltje na 2024 te behouden, maar
mogelijk kan Ford binnen de Red Bull-organisatie een lans breken
voor de Mexicaan. Men is zeer gecharmeerd van Perez, iets wat eens
te meer duidelijk werd tijdens de Ford Performance Season Launch
afgelopen donderdag. Daar was Perez bij aanwezig. Als tijdens die
launch Ford-CEO Jim Farley gevraagd wordt of de comeback in de F1
voor meer Ford-klanten zal zorgen, wijst hij al snel naar de
Mexicaan. "Ja, kijk maar eens naar wat er met de Formule 1 gebeurd
is in de Verenigde Staten. Het is ontploft!" "We denken dat er een
diversiteit aan jongeren, die nu misschien nog niet zo bekend zijn
met het merk Ford, van onze producten zullen houden. En kijk eens
naar Checo! Ik bedoel maar, we wil er nu niet met hem geassocieerd
worden?" "En wie wil er nu niet met Ford geassocieerd worden?", zo
kaatst Perez direct de bal. Als Perez een belangrijke naam en
populaire naam is voor de Amerikaanse markt, dan kan Ford er zomaar
eens op aandringen om Perez vooral te behouden voor het team. Ford
zal echt niet de laatste stem hebben in het geheel, maar wie weet
of de Amerikaanse gigant bij twijfel het voordeel net de kant van
Perez op kan doen vallen.
