Team Redline-directeur Kerkhof verklaart winnende opmars in nacht van Daytona: "Max Verstappen"
Het was vooral in de nacht van de iRacing 24 uur van Daytona dat de
#69-formatie van Max Verstappen, Gianni Vecchio en Ole Steinbraten
de weg naar voren wist in te zetten. Waar men het verschil maakte?
RacingNews365 legde die vraag voor aan Team Redline-directeur Atze
Kerkhof. Zijn duidelijke antwoord: "Max Verstappen." "Max
Verstappen heeft 's nachts niet minder dan vier stints gereden,
waarin hij even flink heeft aangetrapt", zo verduidelijkt hij.
Daarmee sloeg men een gat naar het eerste rivaliserende team, maar
de zusterauto van Verstappen, Gianni Vecchio en Ole Steinbraten
verloor de aansluiting tevens door een disconnect, waarna de
formatie opnieuw moest inloggen. "Maar het was gewoon een erg goed
race, vlekkeloos zelfs", klinkt het vol trots. In de GTP-klasse, de
topklasse, kon Team Redline geen gooi doen naar het podium, maar
dat was buiten de schuld van het team om. Kerkhof legt uit. "Door
een fout van iRacing duren de pitstops van de BMW Hypercars (waar
Team Redline mee rijdt, red.) 5 seconden langer dan die van de
andere auto's. Na het doorvoeren van de Balance of Performance met
betrekking tot de fuel capacity zijn ze vergeten de pitstoptijden
weer gelijk te trekken." "Dan heb je het over 31 pitstops die
steeds 5 seconden te lang duren. Anders hadden we ook daar kunnen
winnen", vervolgt Kerkhof. "Maar goed, shit happens."
#69-formatie van Max Verstappen, Gianni Vecchio en Ole Steinbraten
de weg naar voren wist in te zetten. Waar men het verschil maakte?
RacingNews365 legde die vraag voor aan Team Redline-directeur Atze
Kerkhof. Zijn duidelijke antwoord: "Max Verstappen." "Max
Verstappen heeft 's nachts niet minder dan vier stints gereden,
waarin hij even flink heeft aangetrapt", zo verduidelijkt hij.
Daarmee sloeg men een gat naar het eerste rivaliserende team, maar
de zusterauto van Verstappen, Gianni Vecchio en Ole Steinbraten
verloor de aansluiting tevens door een disconnect, waarna de
formatie opnieuw moest inloggen. "Maar het was gewoon een erg goed
race, vlekkeloos zelfs", klinkt het vol trots. In de GTP-klasse, de
topklasse, kon Team Redline geen gooi doen naar het podium, maar
dat was buiten de schuld van het team om. Kerkhof legt uit. "Door
een fout van iRacing duren de pitstops van de BMW Hypercars (waar
Team Redline mee rijdt, red.) 5 seconden langer dan die van de
andere auto's. Na het doorvoeren van de Balance of Performance met
betrekking tot de fuel capacity zijn ze vergeten de pitstoptijden
weer gelijk te trekken." "Dan heb je het over 31 pitstops die
steeds 5 seconden te lang duren. Anders hadden we ook daar kunnen
winnen", vervolgt Kerkhof. "Maar goed, shit happens."
