AlphaTauri onthult nieuwe naam en identiteit
Dat de naam AlphaTauri zou verdwijnen, was al een tijdje bekend.
Het Italiaanse zusterteam van Red Bull ging nauwer samenwerken met
de hoofdmacht en zou dat doen met een nieuwe identiteit.
Verschillende potentiële namen passeerden de revue in de afgelopen
maanden. Zo verscheen AlphaTauri op de Formule 1-inschrijflijst met
de naam 'Scuderia AlphaTauri RB', waarna er geruchten ontstonden
over de laatste twee letters van de naam. 'RB' kon natuurlijk staan
voor Red Bull, maar ook de naam 'Racing Bulls' werd veelvuldig
genoemd. Nu is het dan eindelijk bekend wat de nieuwe naam is
geworden. AlphaTauri gaat de komende jaren door het leven als Visa
Cash App RB . Stiekem lag dat al in de lijn der verwachting, zeker
omdat recentelijk de Instagram-naam van het team al tijdelijk werd
veranderd in @visacashapprb. Visa en Cash App zijn dus de nieuwe
hoofdsponsoren van het team, terwijl Red Bull ook een grotere rol
gaat spelen. De tekst gaat verder onder de afbeelding. 'Nieuw'
F1-team maakt launchdatum bekend Visa Cash App RB maakte en passant
ook nog de presentatiedatum van de nieuwe auto bekend. Op 8
februari krijgen de fans tijdens een speciaal evenement in Las
Vegas te zien in welke auto Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda gaan
rijden in 2024. Peter Bayer, de CEO van Visa Cash App RB, is heel
blij met de nieuwe naam en identiteit. "Het is fantastisch om de
nieuwe identiteit te onthullen en nieuwe partners te verwelkomen nu
we aan de volgende fase van ons Formule 1-verhaal beginnen. Faenza
(waar het team vandaan komt red.) gaat een nieuw tijdperk in,
waarin we trouw blijven aan onze roots om talenten op te leiden,
maar nu nog meer op de grootste prijzen in de F1 gaan focussen. We
hebben een gedurfde visie onder leiding van mijzelf en de nieuwe
teambaas Laurent Mekies en het is enorm opwindend om
toekomstgerichte partners als Visa en Cash App aan onze zijde te
hebben." "Dit is een baanbrekende samenwerking", vertelt Frank
Cooper III, de Chief Marketing Officer van Visa. "Het is een
geweldige kans voor Visa om een van de snelst groeiende
sportgemeenschappen ter wereld aan te spreken. Deze samenwerking
sluit nauw aan bij de visie van Visa om mensen te inspireren en
'het te maken', door te streven naar kleine stappen voor
verbetering, elke dag, tijdens elke race en ieder evenement."
Het Italiaanse zusterteam van Red Bull ging nauwer samenwerken met
de hoofdmacht en zou dat doen met een nieuwe identiteit.
Verschillende potentiële namen passeerden de revue in de afgelopen
maanden. Zo verscheen AlphaTauri op de Formule 1-inschrijflijst met
de naam 'Scuderia AlphaTauri RB', waarna er geruchten ontstonden
over de laatste twee letters van de naam. 'RB' kon natuurlijk staan
voor Red Bull, maar ook de naam 'Racing Bulls' werd veelvuldig
genoemd. Nu is het dan eindelijk bekend wat de nieuwe naam is
geworden. AlphaTauri gaat de komende jaren door het leven als Visa
Cash App RB . Stiekem lag dat al in de lijn der verwachting, zeker
omdat recentelijk de Instagram-naam van het team al tijdelijk werd
veranderd in @visacashapprb. Visa en Cash App zijn dus de nieuwe
hoofdsponsoren van het team, terwijl Red Bull ook een grotere rol
gaat spelen. De tekst gaat verder onder de afbeelding. 'Nieuw'
F1-team maakt launchdatum bekend Visa Cash App RB maakte en passant
ook nog de presentatiedatum van de nieuwe auto bekend. Op 8
februari krijgen de fans tijdens een speciaal evenement in Las
Vegas te zien in welke auto Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda gaan
rijden in 2024. Peter Bayer, de CEO van Visa Cash App RB, is heel
blij met de nieuwe naam en identiteit. "Het is fantastisch om de
nieuwe identiteit te onthullen en nieuwe partners te verwelkomen nu
we aan de volgende fase van ons Formule 1-verhaal beginnen. Faenza
(waar het team vandaan komt red.) gaat een nieuw tijdperk in,
waarin we trouw blijven aan onze roots om talenten op te leiden,
maar nu nog meer op de grootste prijzen in de F1 gaan focussen. We
hebben een gedurfde visie onder leiding van mijzelf en de nieuwe
teambaas Laurent Mekies en het is enorm opwindend om
toekomstgerichte partners als Visa en Cash App aan onze zijde te
hebben." "Dit is een baanbrekende samenwerking", vertelt Frank
Cooper III, de Chief Marketing Officer van Visa. "Het is een
geweldige kans voor Visa om een van de snelst groeiende
sportgemeenschappen ter wereld aan te spreken. Deze samenwerking
sluit nauw aan bij de visie van Visa om mensen te inspireren en
'het te maken', door te streven naar kleine stappen voor
verbetering, elke dag, tijdens elke race en ieder evenement."
