Nieuwe Haas een voorbode van de nieuwe Ferrari?

Onderstaande foto's maken dat ook duidelijk inzichtelijk. Ja de
bovenste foto is steeds de auto die aan het publiek getoond werd
bij de launch ruwweg een jaar geleden, maar gedurende het jaar is
er maar één groot upgradepakket gekomen, een upgrade bovendien
waarvoor Nico Hulkenberg al snel weer bedankte. De aflopende
sidepods die doen denken aan die van de Red Bull zagen we dus al
wel in 2023, maar voornamelijk op de bolide van Kevin Magnussen,
die wel vasthield aan de geüpgradede VF23. Het afgeronde profiel
van de sidepods loopt nagenoeg parallel aan de afgeronde engine
cover, daar waar dit specifieke onderdeel vorig jaar nog zo opviel
door diverse hoeken. Het geeft de bolide een wat zachter, minder
agressief voorkomen. Nieuwe airbox Kijken we naar het bovenaanzicht
van de auto, dan zien we dat de cockpit wat verder naar achteren is
geplaatst en de sidepods ook wat meer teruggetrokken zijn, met
uitzondering van de voor de Red Bull zo kenmerkende onderlip aan de
voorzijde van de sidepods. Opvallend is ook de ronde airbox. Is dit
een voorbode van wat we bij Ferrari mogen verwachten? Immers, Haas
F1 koos in dit opzicht voor dezelfde ontwerpfilosofie als de
Scuderia met een driehoekige airbox. Dat is goed te zien bij het
vooraanzicht, waarbij ook de voorvleugel iets of wat in het oog
springt. Voorheen leek die aan weerszijden wat naar beneden te
hangen, waardoor de auto een wat 'verdrietig' voorkomen had. Daar
lijkt met met de VF24 vanaf te zijn gestapt. Let wel. Het zal vast
niet de definitieve auto zijn en renders kunnen zaken op elke voor
het team gunstige manier vertekenen, dus voor een definitief
oordeel zullen we moeten wachten tot Bahrein. Uiteraard zal ook
onze huisanalist Paolo Filisetti zijn licht over de kwestie laten
schijnen.

Top Headlines

Oudere Top Headlines