Spierballentaal Alpine: "Ontwikkeling nieuwe auto is tot de limiet en verder gepusht"
Deze woensdag heeft Alpine haar nieuwe strijdwapen, de A524,
onthuld. In de F1-fabriek in Enstone, Groot-Brittannië, ging het
doek van de nieuwe wagen. Deze is vergeleken met de A523 van vorig
jaar enorm veranderd, nadat het team op een dood spoor was beland
met de ontwikkeling. Teambaas Bruno Famin is in zijn nopjes en
kijkt vooruit naar een bijzonder jaar, waarin Alpine ook haar
volwaardige debuut zal maken in de Hypercar-klasse in de World
Endurance Championship. Vorig jaar deed men al mee aan de 24 uur
van Le Mans, maar nu doet het team het hele jaar mee. Tezamen met
de Alpine A524, ging ook het doek van de Hypercar A424. "Het is een
geweldig moment voor Alpine Motorsports om samen te komen en haar
programma voor 2024 te tonen", jubelt Famin. "Het is een uniek
moment om zowel de F1-bolide als de Hypercar en alle coureurs in
een ruimte te hebben. Ongetwijfeld wordt het een intens en druk
jaar." Agressieve aanpak De meeste aandacht ging logischerwijs uit
naar de Formule 1-bolide. De technisch directeur van het Formule
1-team, Matt Harman, geeft aan dat Alpine een agressieve aanpak
heeft gekozen bij de ontwikkeling van de nieuwe F1-bolide. "Dat
hebben we met opzet gedaan. We creëren een auto waarbij we meer
mogelijkheden hebben om performance toe te voegen." "We hebben ons
namelijk niet op de resultaten gefocust, maar juist op het leren
van en reageren op de dingen die we hebben ontdekt. Dit project is
gedurfd en we hebben ons gericht op de realisatie van concepten die
we aan de auto toe willen voegen. We hebben een sterk platform
gebouwd om performance aan toe te voegen wanneer dat kan en we
hebben onszelf dat ook als doel gesteld." Harman laat er geen
twijfel over bestaan: Alpine is tot het uiterste gegaan bij de
ontwikkeling van de A524. "We hebben sommige elementen tot de
limiet gepusht en soms zelfs verder. Dat is allemaal in lijn met
onze aanpak en precies wat we willen bereiken: dit project naar het
hoogste niveau brengen", aldus de Brit.
onthuld. In de F1-fabriek in Enstone, Groot-Brittannië, ging het
doek van de nieuwe wagen. Deze is vergeleken met de A523 van vorig
jaar enorm veranderd, nadat het team op een dood spoor was beland
met de ontwikkeling. Teambaas Bruno Famin is in zijn nopjes en
kijkt vooruit naar een bijzonder jaar, waarin Alpine ook haar
volwaardige debuut zal maken in de Hypercar-klasse in de World
Endurance Championship. Vorig jaar deed men al mee aan de 24 uur
van Le Mans, maar nu doet het team het hele jaar mee. Tezamen met
de Alpine A524, ging ook het doek van de Hypercar A424. "Het is een
geweldig moment voor Alpine Motorsports om samen te komen en haar
programma voor 2024 te tonen", jubelt Famin. "Het is een uniek
moment om zowel de F1-bolide als de Hypercar en alle coureurs in
een ruimte te hebben. Ongetwijfeld wordt het een intens en druk
jaar." Agressieve aanpak De meeste aandacht ging logischerwijs uit
naar de Formule 1-bolide. De technisch directeur van het Formule
1-team, Matt Harman, geeft aan dat Alpine een agressieve aanpak
heeft gekozen bij de ontwikkeling van de nieuwe F1-bolide. "Dat
hebben we met opzet gedaan. We creëren een auto waarbij we meer
mogelijkheden hebben om performance toe te voegen." "We hebben ons
namelijk niet op de resultaten gefocust, maar juist op het leren
van en reageren op de dingen die we hebben ontdekt. Dit project is
gedurfd en we hebben ons gericht op de realisatie van concepten die
we aan de auto toe willen voegen. We hebben een sterk platform
gebouwd om performance aan toe te voegen wanneer dat kan en we
hebben onszelf dat ook als doel gesteld." Harman laat er geen
twijfel over bestaan: Alpine is tot het uiterste gegaan bij de
ontwikkeling van de A524. "We hebben sommige elementen tot de
limiet gepusht en soms zelfs verder. Dat is allemaal in lijn met
onze aanpak en precies wat we willen bereiken: dit project naar het
hoogste niveau brengen", aldus de Brit.
