Red Bull-uitdager tackelt achilleshiel met 'veelzijdige' AMR24
Iedereen was aan het begin van het seizoen 2023 diep onder de
indruk van Aston Martin. Meerdere podiumplaatsen werden
aaneengeregen en men durfde van overwinningen te spreken. Aston
Martin was het enige team dat Red Bull uit leek te kunnen dagen.
Maar na ongeveer één derde van het seizoen kwam de klad er wat in.
Het team werd voorbijgestreefd door Ferrari, Mercedes en McLaren.
Aston Martin werd afgetroefd in de ontwikkelingsrace en dat is ook
technisch directeur Dan Fallows niet ontgaan. Dat blijkt als hij
uitlegt hoe de nieuwe AMR24 voor 2024 tot stand is gekomen: "Zelfs
nu de regels nagenoeg gelijk zijn gebleven zijn er tal van
mogelijkheden om de auto te verfijnen. Ik zou de auto dan ook een
sterke evolutie van de auto van vorig jaar noemen, een auto die
door vele nieuwe onderdelen echt behoorlijk anders oogt dan vorig
jaar en ons een sterk platform voor verdere ontwikkelingen biedt."
Met name dat laatste is, terugdenkend aan vorig jaar, veelzeggend:
"We willen meedoen in de ontwikkelingsrace gedurende het seizoen en
deze auto is zo ontworpen dat dit mogelijk moet zijn", zo stipt
Fallows de achilleshiel van vorig jaar specifiek aan. Afgelopen
jaar kwam de auto niet op alle circuits even goed uit de verf en
bleek het window waarin de auto goed werkt relatief smal te zijn.
Ook daar heeft men aandacht aan besteed: "We hebben gewerkt aan de
veelzijdigheid van de auto. We willen een auto die wat meer
allround is. Wij geloven nu dan dan ook dat we met de AMR24 een
ideaal uitganspunt is voor aankomende ontwikkelingen, waardoor we
het hele seizoen lang de strijd aan kunnen gaan."
indruk van Aston Martin. Meerdere podiumplaatsen werden
aaneengeregen en men durfde van overwinningen te spreken. Aston
Martin was het enige team dat Red Bull uit leek te kunnen dagen.
Maar na ongeveer één derde van het seizoen kwam de klad er wat in.
Het team werd voorbijgestreefd door Ferrari, Mercedes en McLaren.
Aston Martin werd afgetroefd in de ontwikkelingsrace en dat is ook
technisch directeur Dan Fallows niet ontgaan. Dat blijkt als hij
uitlegt hoe de nieuwe AMR24 voor 2024 tot stand is gekomen: "Zelfs
nu de regels nagenoeg gelijk zijn gebleven zijn er tal van
mogelijkheden om de auto te verfijnen. Ik zou de auto dan ook een
sterke evolutie van de auto van vorig jaar noemen, een auto die
door vele nieuwe onderdelen echt behoorlijk anders oogt dan vorig
jaar en ons een sterk platform voor verdere ontwikkelingen biedt."
Met name dat laatste is, terugdenkend aan vorig jaar, veelzeggend:
"We willen meedoen in de ontwikkelingsrace gedurende het seizoen en
deze auto is zo ontworpen dat dit mogelijk moet zijn", zo stipt
Fallows de achilleshiel van vorig jaar specifiek aan. Afgelopen
jaar kwam de auto niet op alle circuits even goed uit de verf en
bleek het window waarin de auto goed werkt relatief smal te zijn.
Ook daar heeft men aandacht aan besteed: "We hebben gewerkt aan de
veelzijdigheid van de auto. We willen een auto die wat meer
allround is. Wij geloven nu dan dan ook dat we met de AMR24 een
ideaal uitganspunt is voor aankomende ontwikkelingen, waardoor we
het hele seizoen lang de strijd aan kunnen gaan."
