Stroll houdt zich 'streng' aan Aston Martin-verbod
Lance Stroll heeft net als elke Formule 1-coureur naast het vieren
van zijn vakantie ook aan zijn conditie gewerkt tijdens de
winterstop om weer goed voorbereid aan het nieuwe seizoen te
beginnen. Vorig jaar deed hij dit ook, maar toen viel hij tijdens
een training buiten van zijn fiets. Het resultaat: twee gebroken
polsen en een operatie zo'n 12 dagen voor de eerste race van het
2023-seizoen. Hierdoor miste hij de testdagen vorig jaar, maar
Stroll stapte tegen alle verwachtingen wel in de auto tijdens de
eerste race van het seizoen en finishte in Bahrein op de 6e plaats.
Ironisch genoeg heeft ook zijn teamgenoot, Fernando Alonso, een
slechte ervaring gehad met het fietsen. Dit gebeurde in de
winterstop van 2021, waarbij de Spanjaard zijn kaak brak. In
aanloop naar het 2024-seizoen wordt Stroll in het bijzijn van de
media inclusief RacingNews365 gevraagd naar zijn huidige
winterstopschema. Mag hij bij het trainen nog wel op de fiets
stappen? Hier weet de Canadees gevat op te reageren: "Mijn
appartement is volgestapeld met kussens en ik mag nergens heen",
grapt hij. Stroll traint niet meer op de fiets, maar 'gewoon' met
de benenwagen. "Ik mag rennen... al heeft niemand me dat specifiek
gezegd, maar ik ben van mening dat we elke dag leven en leren." Hij
kijkt wel extra goed uit waar hij loopt. "Dus ik ben aan het
rennen. Ik let erop waar ik mijn voeten zet. Geen verstuikte
enkels, of iets van dat gedoe. Je kent het wel, rennen in een
rechte pas. Dus ja, ik let op mijn ledematen en ik wil dit jaar de
testdagen in Bahrein meemaken. Dus dat is het game plan." "Wat goed
voelt" Ondertussen is ook de nieuwe Aston Martin-bolide van 2024,
de AMR24, aan het publiek getoond. Hiermee hoopt het team uit
Silverstone een goede basis voor 2024 te leggen, waarmee ze
bovendien in tegenstelling tot vorig jaar de auto hopen te kunnen
doorontwikkelen. De Canadees kan nog niet zeggen wat de 2024-auto
gaat doen ten opzichte van de rest van de grid. "Dat is altijd
lastig om te zeggen in aanloop naar het seizoen", zo legt Stroll
uit. "Veel van het werk is al gedaan. Tijdens de wintertest komen
we erachter wat voor set-ups we moeten gebruiken en wat goed voelt
en werkt, wat goed werkt voor jezelf. Dus ik ga naar Bahrein en dan
zien we wel hoe onze raceauto zich verhoudt (ten opzichte van de
rest van het veld, red.). We zullen wat aanpassingen doen en testen
in Bahrein wat goed voelt. En vanuit daar gaan we naar de race. Dat
is waar ik me nu mee bezig houd", zo concludeert de Aston
Martin-coureur.
van zijn vakantie ook aan zijn conditie gewerkt tijdens de
winterstop om weer goed voorbereid aan het nieuwe seizoen te
beginnen. Vorig jaar deed hij dit ook, maar toen viel hij tijdens
een training buiten van zijn fiets. Het resultaat: twee gebroken
polsen en een operatie zo'n 12 dagen voor de eerste race van het
2023-seizoen. Hierdoor miste hij de testdagen vorig jaar, maar
Stroll stapte tegen alle verwachtingen wel in de auto tijdens de
eerste race van het seizoen en finishte in Bahrein op de 6e plaats.
Ironisch genoeg heeft ook zijn teamgenoot, Fernando Alonso, een
slechte ervaring gehad met het fietsen. Dit gebeurde in de
winterstop van 2021, waarbij de Spanjaard zijn kaak brak. In
aanloop naar het 2024-seizoen wordt Stroll in het bijzijn van de
media inclusief RacingNews365 gevraagd naar zijn huidige
winterstopschema. Mag hij bij het trainen nog wel op de fiets
stappen? Hier weet de Canadees gevat op te reageren: "Mijn
appartement is volgestapeld met kussens en ik mag nergens heen",
grapt hij. Stroll traint niet meer op de fiets, maar 'gewoon' met
de benenwagen. "Ik mag rennen... al heeft niemand me dat specifiek
gezegd, maar ik ben van mening dat we elke dag leven en leren." Hij
kijkt wel extra goed uit waar hij loopt. "Dus ik ben aan het
rennen. Ik let erop waar ik mijn voeten zet. Geen verstuikte
enkels, of iets van dat gedoe. Je kent het wel, rennen in een
rechte pas. Dus ja, ik let op mijn ledematen en ik wil dit jaar de
testdagen in Bahrein meemaken. Dus dat is het game plan." "Wat goed
voelt" Ondertussen is ook de nieuwe Aston Martin-bolide van 2024,
de AMR24, aan het publiek getoond. Hiermee hoopt het team uit
Silverstone een goede basis voor 2024 te leggen, waarmee ze
bovendien in tegenstelling tot vorig jaar de auto hopen te kunnen
doorontwikkelen. De Canadees kan nog niet zeggen wat de 2024-auto
gaat doen ten opzichte van de rest van de grid. "Dat is altijd
lastig om te zeggen in aanloop naar het seizoen", zo legt Stroll
uit. "Veel van het werk is al gedaan. Tijdens de wintertest komen
we erachter wat voor set-ups we moeten gebruiken en wat goed voelt
en werkt, wat goed werkt voor jezelf. Dus ik ga naar Bahrein en dan
zien we wel hoe onze raceauto zich verhoudt (ten opzichte van de
rest van het veld, red.). We zullen wat aanpassingen doen en testen
in Bahrein wat goed voelt. En vanuit daar gaan we naar de race. Dat
is waar ik me nu mee bezig houd", zo concludeert de Aston
Martin-coureur.
