Ferrari kondigt totaal nieuwe aanpak aan voor komend F1-seizoen

Op dinsdag werd het doek van de nieuwe Ferrari-bolide getrokken.
Het team gaat in 2024 op jacht naar succes met een naar eigen
zeggen totaal nieuwe wagen. Teambaas Fred Vasseur vindt het een
mooi moment. "Het is altijd een mooi moment om een auto voor het
eerst aan de wereld te tonen, zowel voor mezelf als voor de
coureurs. In gedachten zijn we al op de baan en strijden we al met
onze rivalen." "Dit jaar moeten we verdergaan waar we aan het einde
van het vorige seizoen zijn gebleven. Toen waren we namelijk
consistent vooraan te vinden en wisten we onszelf steeds te
verbeteren." Nieuwe aanpak Niet alleen het materiaal is nieuw, want
volgens teambaas Fred Vasseur gaat Ferrari dit jaar ook voor een
totaal andere aanpak. Hij legt uit. "Dit jaar staat ons het langste
F1-seizoen ooit te wachten en Charles, Carlos en ik zijn het erover
eens dat we effectiever en klinischer moeten zijn in de manier
waarop we onze races managen, met dappere keuzes, om zo elke Grand
Prix een zo goed mogelijk resultaat binnen te slepen." Vaak wordt
er gezegd dat de fans je dat extra steuntje in rug kunnen geven en
dit jaar zal dat in dit steeds spannender wordende kampioenschap al
helemaal waar zijn! Het wordt een spannend jaar en we zijn er trots
op dat we altijd terug kunnen vallen op onze 'tifosi'. Nieuw
platform Enrico Cardile, als Technisch Directeur verantwoordelijk
voor het chassis van de SF-24, onderstreept de ambities van
teambaas Vasseur en spreekt over een totaal nieuwe auto. "Met de
SF-24 wilden we een compleet nieuw platform creëren. Elk vlak van
de auto is opnieuw ontworpen, ook al was het startpunt van de
ontwikkeling de wijzigingen die we eind vorig jaar hebben
doorgevoerd." Ferrari zag toen al dat het daar de vruchten van
plukte. "Daardoor zetten we een stap en werden we competitiever.
Alle feedback die de coureurs ons hebben gegeven, hebben we omgezet
in realiteit, om hen zo een auto te geven die makkelijker te
besturen is en daarom ook makkelijker tot de limiet is te pushen.
Daarbij hebben we onszelf geen beperkingen opgelegd, behalve dat de
nieuwe auto snel en recht voor z'n raap moest zijn, zodat we op de
baan dezelfde resultaten kunnen behalen als in de windtunnel",
aldus de Italiaanse engineer." 1757372079547077033

Top Headlines

Oudere Top Headlines