Een Duitser naast Russell in de Mercedes? "Alles is mogelijk"
Met het vertrek van Lewis Hamilton bij Mercedes eindigt de meest
succesvolle combinatie van coureur en auto ooit in de Formule 1.
Dat betekent ook gelijk dat er een vacant zitje is naast George
Russell. Sinds de terugkeer van de teamnaam Mercedes in 2010 reden
er twee oosterburen voor het merk Mercedes, namelijk Michael
Schumacher en Nico Rosberg. En waarom zou Mercedes nu niet opteren
voor een Duitse coureur bij het team? In gesprek met het Duitse Sky
Sports wordt Haas-coureur Nico Hulkenberg gevraagd naar hoe hij
naar de hele situatie bij Mercedes kijkt. "Dat is natuurlijk
nieuws, absoluut. Ook na elf jaar met Mercedes en ik denk dat je na
zo'n lange tijd ook altijd op zoek bent naar een nieuwe uitdaging.
Op een bepaalde manier heb je een verandering van je omgeving nodig
en een nieuwe impuls", zo zegt de Duitser, die in 2024 zijn tweede
jaar bij Haas in gaat. "De afgelopen paar jaar waren voor hem en
Mercedes ook relatief moeilijk en ik denk dat je soms vastloopt en
op de een of andere manier een verandering nodig hebt. Hij heeft
die gezocht en aangegrepen en ik vind het eigenlijk best spannend",
zo vertelt Hulkenberg verder. Hij bevindt zich daarbij in een
onzekere positie na dit jaar, want zijn contract bij het
Amerikaanse team loopt aan het einde van 2024 af. Maar daarin is
hij zeker niet de enige, want er lopen een heel aantal contracten
af. 'Komende maanden zal er nog veel meer gebeuren' De vraag is dan
ook aan Hulkenberg: wat moet hij doen om ervoor te zorgen dat alles
voor hem open ligt? "Dat komt met de tijd. Er is natuurlijk al veel
gebeurd, maar de komende maanden zal er nog veel en veel meer
gebeuren. Het hangt er ook allemaal een beetje vanaf hoe goed je
jezelf kunt presenteren in de eerste vijf, zes races. Hoe goed is
het pakket, wat kan ik ermee bereiken? Dat is ook weer een proces
en in zekere zin ligt dat niet in mijn handen, dat heb ik niet
onder controle", aldus de Duitser. "Daarom concentreer ik me
absoluut op mezelf en zorg ik ervoor dat ik het maximale eruit haal
en mezelf zo goed mogelijk presenteer. Dan zal alles zich verder
ontvouwen en daar ben ik me van bewust", aldus de 36-jarige
Hulkenberg, die inmiddels al heel wat jaren meeloopt in de Formule
1. Nu rijdt de Duitser voor Haas. "Ik weet dat ik niet in een
topteam zit en niet in een topauto, maar ik heb de taak om er het
beste van te maken en ik wil proberen Haas naar voren te brengen.
Ik wil het beste uit mezelf halen en me ook voor andere zaken
inzetten. En misschien ook voor een verdere toekomst hier, wie
weet", zo zegt hij. Om daar nog als laatste aan toe te voegen:
"Alles is mogelijk, alles staat open. Nieuw jaar, nieuwe kansen."
Daarmee laat Hulkenberg duidelijk een opening open voor alle teams
die hun bezetting nog niet rond hebben voor 2025. Ook al stond hij
in ruim 200 Grand Prix nog nooit op het podium, hij is met zijn 36
jaar ervaren genoeg en kent de klappen van de zweep. En waarom zou
Hulkenberg als enige Duitser op de huidige Formule 1-grid dan niet
bij Mercedes instappen? Wordt ongetwijfeld vervolgd..
succesvolle combinatie van coureur en auto ooit in de Formule 1.
Dat betekent ook gelijk dat er een vacant zitje is naast George
Russell. Sinds de terugkeer van de teamnaam Mercedes in 2010 reden
er twee oosterburen voor het merk Mercedes, namelijk Michael
Schumacher en Nico Rosberg. En waarom zou Mercedes nu niet opteren
voor een Duitse coureur bij het team? In gesprek met het Duitse Sky
Sports wordt Haas-coureur Nico Hulkenberg gevraagd naar hoe hij
naar de hele situatie bij Mercedes kijkt. "Dat is natuurlijk
nieuws, absoluut. Ook na elf jaar met Mercedes en ik denk dat je na
zo'n lange tijd ook altijd op zoek bent naar een nieuwe uitdaging.
Op een bepaalde manier heb je een verandering van je omgeving nodig
en een nieuwe impuls", zo zegt de Duitser, die in 2024 zijn tweede
jaar bij Haas in gaat. "De afgelopen paar jaar waren voor hem en
Mercedes ook relatief moeilijk en ik denk dat je soms vastloopt en
op de een of andere manier een verandering nodig hebt. Hij heeft
die gezocht en aangegrepen en ik vind het eigenlijk best spannend",
zo vertelt Hulkenberg verder. Hij bevindt zich daarbij in een
onzekere positie na dit jaar, want zijn contract bij het
Amerikaanse team loopt aan het einde van 2024 af. Maar daarin is
hij zeker niet de enige, want er lopen een heel aantal contracten
af. 'Komende maanden zal er nog veel meer gebeuren' De vraag is dan
ook aan Hulkenberg: wat moet hij doen om ervoor te zorgen dat alles
voor hem open ligt? "Dat komt met de tijd. Er is natuurlijk al veel
gebeurd, maar de komende maanden zal er nog veel en veel meer
gebeuren. Het hangt er ook allemaal een beetje vanaf hoe goed je
jezelf kunt presenteren in de eerste vijf, zes races. Hoe goed is
het pakket, wat kan ik ermee bereiken? Dat is ook weer een proces
en in zekere zin ligt dat niet in mijn handen, dat heb ik niet
onder controle", aldus de Duitser. "Daarom concentreer ik me
absoluut op mezelf en zorg ik ervoor dat ik het maximale eruit haal
en mezelf zo goed mogelijk presenteer. Dan zal alles zich verder
ontvouwen en daar ben ik me van bewust", aldus de 36-jarige
Hulkenberg, die inmiddels al heel wat jaren meeloopt in de Formule
1. Nu rijdt de Duitser voor Haas. "Ik weet dat ik niet in een
topteam zit en niet in een topauto, maar ik heb de taak om er het
beste van te maken en ik wil proberen Haas naar voren te brengen.
Ik wil het beste uit mezelf halen en me ook voor andere zaken
inzetten. En misschien ook voor een verdere toekomst hier, wie
weet", zo zegt hij. Om daar nog als laatste aan toe te voegen:
"Alles is mogelijk, alles staat open. Nieuw jaar, nieuwe kansen."
Daarmee laat Hulkenberg duidelijk een opening open voor alle teams
die hun bezetting nog niet rond hebben voor 2025. Ook al stond hij
in ruim 200 Grand Prix nog nooit op het podium, hij is met zijn 36
jaar ervaren genoeg en kent de klappen van de zweep. En waarom zou
Hulkenberg als enige Duitser op de huidige Formule 1-grid dan niet
bij Mercedes instappen? Wordt ongetwijfeld vervolgd..
