Marko ziet Red Bull enorm risico nemen: "Bij Mercedes werkte dit totaal niet"
Red Bull verraste vorige week met de presentatie van de vernieuwde
RB20. Met de opvolger van de ultradominante RB19 kiezen Adrian
Newey en zijn team duidelijk voor een ander concept, een concept
dat lijkt op die van Mercedes twee seizoenen geleden. Marko geeft
toe dat Red Bull de kant van Mercedes op gaat. "Het is meer dan een
evolutie, het is een kleine revolutie. Maar niet zo extreem als de
oplossing van Mercedes in het verleden", zo benadrukt de adviseur
op ServusTV . Slag om de arm De cijfers zien er goed uit, maar
Marko wil nog niet te hoog van de toren blazen. "In de simulator en
windtunnel werkte het allemaal heel goed. Mercedes was echter ook
helemaal overtuigd van de data van hun concept zonder sidepods. In
de praktijk werkte dat totaal niet." De komende dagen zal Red Bull
wijzer worden. "Tijdens de testdagen zullen we zien of we deze
oplossing, of laten we zeggen een vergelijkbare oplossing, kunnen
implementeren", aldus Marko, die vindt dat de Mercedes-aanpak de
logische was. "Het is een logische oplossing. Het zorgt voor minder
luchtweerstand. Adrian Newey was altijd al voorstander van auto's
zonder radiator", lacht hij. "Maar dat kunnen de motoren natuurlijk
niet aan." De Red Bull-adviseur eindigt met een dikke knipoog naar
de auto's van andere teams die lijken op de oude Red Bull-bolides.
"Misschien hebben ze niet het nieuwste model gekopieerd", lacht
hij.
RB20. Met de opvolger van de ultradominante RB19 kiezen Adrian
Newey en zijn team duidelijk voor een ander concept, een concept
dat lijkt op die van Mercedes twee seizoenen geleden. Marko geeft
toe dat Red Bull de kant van Mercedes op gaat. "Het is meer dan een
evolutie, het is een kleine revolutie. Maar niet zo extreem als de
oplossing van Mercedes in het verleden", zo benadrukt de adviseur
op ServusTV . Slag om de arm De cijfers zien er goed uit, maar
Marko wil nog niet te hoog van de toren blazen. "In de simulator en
windtunnel werkte het allemaal heel goed. Mercedes was echter ook
helemaal overtuigd van de data van hun concept zonder sidepods. In
de praktijk werkte dat totaal niet." De komende dagen zal Red Bull
wijzer worden. "Tijdens de testdagen zullen we zien of we deze
oplossing, of laten we zeggen een vergelijkbare oplossing, kunnen
implementeren", aldus Marko, die vindt dat de Mercedes-aanpak de
logische was. "Het is een logische oplossing. Het zorgt voor minder
luchtweerstand. Adrian Newey was altijd al voorstander van auto's
zonder radiator", lacht hij. "Maar dat kunnen de motoren natuurlijk
niet aan." De Red Bull-adviseur eindigt met een dikke knipoog naar
de auto's van andere teams die lijken op de oude Red Bull-bolides.
"Misschien hebben ze niet het nieuwste model gekopieerd", lacht
hij.
