Marko geeft eerste update over invulling Red Bull-zitje naast Verstappen volgend jaar

De overstap van Lewis Hamilton naar Ferrari vanaf 2025 zorgde
gelijk voor een reeks aan geruchten over wie hem gaat opvolgen bij
Mercedes en de gevolgen daarvan voor andere coureurs. Maar ook bij
Red Bull is het lang niet zeker dat de line-up van 2024 het jaar
erop hetzelfde blijft. Max Verstappen heeft een langdurige
verbintenis tot het einde van 2028, maar het contract van Sergio
Perez loopt aan het einde van dit jaar af. 2024 zal sowieso een
belangrijk jaar worden voor de Mexicaan, want Perez wist tot op
heden nooit echt te overtuigen naast Verstappen. Waar de
Nederlander in de drie jaar met Perez aan zijn zijde telkens
wereldkampioen werd, moest de Mexicaan het doen met de kruimels.
Waar hij in 2021 vierde werd in het coureurskampioenschap, stond
hij in 2022 op het podium als derde. Vorig jaar werd hij eindelijk
tweede, maar ook dat ging niet zonder slag of stoot. De Mexicaan
zal zich echt nog moeten bewijzen om zich te verzekeren van nog een
jaar bij Red Bull. Er zijn namelijk genoeg kapers op de rust. Denk
alleen maar aan RB-coureurs Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda, maar
ook Red Bull-reservecoureur Liam Lawson aast op het zitje. Om nog
maar te zwijgen over bijvoorbeeld Alex Albon en Carlos Sainz. Red
Bull-adviseur Helmut Marko gaat in gesprek met Servus TV in op wie
er naast Verstappen zit in 2025. Gaat Perez verder? "Voor dit
seizoen heeft Checo nog een contract. Daarna ligt het aan hem. Als
hij in dezelfde vorm laat zien als vorig jaar tijdens de laatste
races, dan kunnen we zonder meer praten over een verdere
verlenging. Ricciardo moet op zijn beurt laten zien dat hij Tsunoda
duidelijk onder controle heeft. Dan is hij misschien een
kandidaat", zo legt Marko uit. Wanneer kunnen we duidelijkheid
verwachten rondom dat tweede Red Bull-zitje? "Ik zou zeggen dat je
na de zomerstop al bepaalde ideeën klaar kunt hebben", zo is de Red
Bull-adviseur nog niet heel erg concreet. Wordt zeker vervolgd.

Top Headlines

Oudere Top Headlines