Red Bull met de billen bloot - dit hield men verborgen aan de auto van Verstappen
Bij de launch namelijk leek Red Bull volledig te zijn afgestapt van
de horizontale luchtinlaten die al jaren weliswaar smaller werden,
maar nog altijd wel gemeengoed hadden. In plaats daarvan leek men
te kiezen voor een verticale luchtinlaat die direct aan het chassis
(ter hoogte van de cockpit) bevestigd was, maar in Bahrein lijken
we een combinatie te zien. Want foto's tonen aan dat de horizontale
inlets toch zeker niet in zijn geheel dicht zijn gewerkt. Ja, ze
zijn wel wéér smaller geworden - een brief past en nog wel
doorheen, een brievenbuspakketje wordt al wat lastiger. Grote
verschil met vorig jaar: de naar voren geschoven onderlip is een
naar voren geschoven bovenlip geworden. Nieuwe vloer RB20 Verder
zien we een veel meer geraffineerde vloer (zie hieronder), daar
waar we het voorheen moesten doen met een vloer die aan weerszijden
werd afgebeeld als één rechte, doorlopende lijn. We zien halverwege
de lengterichting weer tal van opstaande vinnetjes, waarschijnlijk
bedoeld om 'draaikolken' van lucht te creëren die als zodanig de
vloer aan weerszijden af te sluiten, zodat de lucht niet onder de
vloer vandaan ontsnapt, want dat zou een verlies van de efficiënte
van het ground effect betekenen.
de horizontale luchtinlaten die al jaren weliswaar smaller werden,
maar nog altijd wel gemeengoed hadden. In plaats daarvan leek men
te kiezen voor een verticale luchtinlaat die direct aan het chassis
(ter hoogte van de cockpit) bevestigd was, maar in Bahrein lijken
we een combinatie te zien. Want foto's tonen aan dat de horizontale
inlets toch zeker niet in zijn geheel dicht zijn gewerkt. Ja, ze
zijn wel wéér smaller geworden - een brief past en nog wel
doorheen, een brievenbuspakketje wordt al wat lastiger. Grote
verschil met vorig jaar: de naar voren geschoven onderlip is een
naar voren geschoven bovenlip geworden. Nieuwe vloer RB20 Verder
zien we een veel meer geraffineerde vloer (zie hieronder), daar
waar we het voorheen moesten doen met een vloer die aan weerszijden
werd afgebeeld als één rechte, doorlopende lijn. We zien halverwege
de lengterichting weer tal van opstaande vinnetjes, waarschijnlijk
bedoeld om 'draaikolken' van lucht te creëren die als zodanig de
vloer aan weerszijden af te sluiten, zodat de lucht niet onder de
vloer vandaan ontsnapt, want dat zou een verlies van de efficiënte
van het ground effect betekenen.
