Williams gaat tien jaar na ieder ander F1-team overstag met update
De eerste testdag in Bahrein biedt een mooie kans om de nieuwe
auto's eens uitgebreid te bekijken. Een blik op de Williams leert
ons sowieso meer dan ieder ander team, want we zien de nieuwe auto
eigenlijk voor het eerst. De auto toont een trend die we ook bij
enkele andere teams zien, namelijk die van een relatief platte,
brede neus. Ook Alpine bijvoorbeeld valt daarmee op en hetzelfde
kan worden gezegd van Ferrari. Werp een blik in de cockpit van de
Williams en je komt voor dat team de misschien wel meest in het oog
springende update aldaar tegen. Waar vrijwel elk ander team in 2014
al het informatiedisplay centraal op het stuur bevestigde, hield
Williams een decennium lang vast aan een display net onder de
cockpitrand. Tot dit jaar dus. Het zal voor de coureurs allicht
even wennen zijn, maar misschien zijn het in die kleine dingen waar
we de hand van James Vowles terugzien, die echt van plan is om
Williams terug te laten keren aan de Formule 1-top, daarbij
opererend volgens de moderne F1-normen.
auto's eens uitgebreid te bekijken. Een blik op de Williams leert
ons sowieso meer dan ieder ander team, want we zien de nieuwe auto
eigenlijk voor het eerst. De auto toont een trend die we ook bij
enkele andere teams zien, namelijk die van een relatief platte,
brede neus. Ook Alpine bijvoorbeeld valt daarmee op en hetzelfde
kan worden gezegd van Ferrari. Werp een blik in de cockpit van de
Williams en je komt voor dat team de misschien wel meest in het oog
springende update aldaar tegen. Waar vrijwel elk ander team in 2014
al het informatiedisplay centraal op het stuur bevestigde, hield
Williams een decennium lang vast aan een display net onder de
cockpitrand. Tot dit jaar dus. Het zal voor de coureurs allicht
even wennen zijn, maar misschien zijn het in die kleine dingen waar
we de hand van James Vowles terugzien, die echt van plan is om
Williams terug te laten keren aan de Formule 1-top, daarbij
opererend volgens de moderne F1-normen.
