Problemen voor Red Bull na brandje tijdens testdag, Ferrari voert het tempo op
Daar waar de eerste testdag zonder ook maar een enkel probleem
verliep voor Red Bull, zo ging het op de tweede testdag meteen een
klein beetje mis. Sergio Perez, die deze ochtend in de auto zit,
dook meteen de baan op. Drie ronden later was hij weer terug en
moesten de brandblussers er even bij worden gepakt. Rechts vooraan
ontstond er namelijk een klein brandje bij de remmen. Lang werd er
gewerkt aan de voorremmen, terwijl de brandlucht langzaam maar
zeker verdween uit de Red Bull-garage. Even probeerde de Mexicaan
het weer, maar al snel moest er opnieuw gesleuteld worden aan zijn
RB20. Na ruim een uur en een kwartier zagen we Checo dan toch weer
op de baan. Meer dan twee ronden achter elkaar reed de teamgenoot
van Verstappen echter nog niet, want hij zoekt constant de pits
terug op. Na twee uur komt zijn totaalaantal ronden te staan op 19.
Een enigszins goede rondetijd kwam er pas kort voor het verschijnen
van dit verslag: Checo gaf 1,1 seconde toe op snelste man, genaamd
Charles Leclerc. Leclerc voert het tempo op Verder waren veel teams
de eerste twee uur bezig met verschillende tests. De aerorakes en
flow vis kwam veelvuldig voorbij, bij verschillende teams, zoals
hieronder is te zien. De snelste ronde kwam dus op naam te staan
van Leclerc, die met een 1.31,750 langzaam maar zeker in de buurt
komt van de snelste ronde van Verstappen op woensdag. Oscar Piastri
in de McLaren geeft een halve seconde toe. Beide coureurs reden hun
snelste ronde op de medium C3-band. Logan Sargeant staat op een
mooie derde plek, maar daar moet wel bij gezegd worden dat hij op
de zachtere C4-band reed. Problemen waren er deze ochtend
vooralsnog niet voor Williams, dus dat is goed nieuws voor James
Vowles en consorten. Op woensdag maakten ze nog de minste meters.
Halverwege de ochtendsessie heeft het team een mooi aantal ronden
verreden: 30 stuks. Guanyu Zhou reed er nog net wat meer (38) in
zijn felgroene Stake F1-bolide, terwijl ook Charles Leclerc de 30
ronden aantikte. Onderaan zien we behalve Red Bull ook relatief
weinig ronden bij Aston Martin. Dat team was naar eigen zeggen
bezig met het verzamelen van veel data met behulp van aero rakes,
wat veel tijd kostte qua op- en afbouw. Artikel gaat verder onder
de afbeeldingen Hamilton worstelt Voor Hamilton was het deze
ochtend de eerste echte kennismaking met zijn Mercedes W15. Op
woensdag zat George Russell namelijk achter het stuur. Die gaf 2,7
seconden toe op Verstappen, maar benadrukte dat Mercedes alleen
maar met zichzelf bezig is en niet jaagt op snelle rondetijden. Dat
werd eens te meer duidelijk op donderdagochtend, want vooralsnog is
Hamilton niet snel. Op de onboardbeelden was te zien dat hij zijn
handen vol had aan de Mercedes W15, waar op het oog wel veel
brandstof aan boord leek te zijn. Er moet nog heel wat gefinetuned
worden, dat is duidelijk. Wel reed hij een hoop ronden: 28 stuks.
Check hieronder de tussenstand om 10:00 uur op donderdagochtend
verliep voor Red Bull, zo ging het op de tweede testdag meteen een
klein beetje mis. Sergio Perez, die deze ochtend in de auto zit,
dook meteen de baan op. Drie ronden later was hij weer terug en
moesten de brandblussers er even bij worden gepakt. Rechts vooraan
ontstond er namelijk een klein brandje bij de remmen. Lang werd er
gewerkt aan de voorremmen, terwijl de brandlucht langzaam maar
zeker verdween uit de Red Bull-garage. Even probeerde de Mexicaan
het weer, maar al snel moest er opnieuw gesleuteld worden aan zijn
RB20. Na ruim een uur en een kwartier zagen we Checo dan toch weer
op de baan. Meer dan twee ronden achter elkaar reed de teamgenoot
van Verstappen echter nog niet, want hij zoekt constant de pits
terug op. Na twee uur komt zijn totaalaantal ronden te staan op 19.
Een enigszins goede rondetijd kwam er pas kort voor het verschijnen
van dit verslag: Checo gaf 1,1 seconde toe op snelste man, genaamd
Charles Leclerc. Leclerc voert het tempo op Verder waren veel teams
de eerste twee uur bezig met verschillende tests. De aerorakes en
flow vis kwam veelvuldig voorbij, bij verschillende teams, zoals
hieronder is te zien. De snelste ronde kwam dus op naam te staan
van Leclerc, die met een 1.31,750 langzaam maar zeker in de buurt
komt van de snelste ronde van Verstappen op woensdag. Oscar Piastri
in de McLaren geeft een halve seconde toe. Beide coureurs reden hun
snelste ronde op de medium C3-band. Logan Sargeant staat op een
mooie derde plek, maar daar moet wel bij gezegd worden dat hij op
de zachtere C4-band reed. Problemen waren er deze ochtend
vooralsnog niet voor Williams, dus dat is goed nieuws voor James
Vowles en consorten. Op woensdag maakten ze nog de minste meters.
Halverwege de ochtendsessie heeft het team een mooi aantal ronden
verreden: 30 stuks. Guanyu Zhou reed er nog net wat meer (38) in
zijn felgroene Stake F1-bolide, terwijl ook Charles Leclerc de 30
ronden aantikte. Onderaan zien we behalve Red Bull ook relatief
weinig ronden bij Aston Martin. Dat team was naar eigen zeggen
bezig met het verzamelen van veel data met behulp van aero rakes,
wat veel tijd kostte qua op- en afbouw. Artikel gaat verder onder
de afbeeldingen Hamilton worstelt Voor Hamilton was het deze
ochtend de eerste echte kennismaking met zijn Mercedes W15. Op
woensdag zat George Russell namelijk achter het stuur. Die gaf 2,7
seconden toe op Verstappen, maar benadrukte dat Mercedes alleen
maar met zichzelf bezig is en niet jaagt op snelle rondetijden. Dat
werd eens te meer duidelijk op donderdagochtend, want vooralsnog is
Hamilton niet snel. Op de onboardbeelden was te zien dat hij zijn
handen vol had aan de Mercedes W15, waar op het oog wel veel
brandstof aan boord leek te zijn. Er moet nog heel wat gefinetuned
worden, dat is duidelijk. Wel reed hij een hoop ronden: 28 stuks.
Check hieronder de tussenstand om 10:00 uur op donderdagochtend
