Verstappen: "Had graag wat minder ronden willen rijden"
Want die eerste testdag, zo werd volop geschreven, verliep goed en
bovendien bijzonder competitief. Had Max Verstappen nadien nog iets
te wensen? Over de auto bijvoorbeeld? "Nou, ik graag wat minder
willen rijden", zo verklaart hij ten overstaan van onder andere
RacingNews365, een uitspraak waarmee hij de lachers op zijn hand
krijgt. Hij reed niet minder dan 143 ronden en dat vond hij dus
toch wat veel. Op meer serieuze toont vertelt hij dat hij ook nog
wel wat wensen heeft met betrekking tot de RB20, maar die gebieden
laten zien niet aanwijzen: "Het team gelooft dat er meer potentieel
in de auto zit, dus het is aan ons allemaal om dat potentieel aan
te spreken." "Ik voelde ook geen enorme verschillen met vorig jaar
bijvoorbeeld. Ook niet op het vlak van gevoeligheid voor wind. Dat
is zeker op dit circuit een ding, waarbij de wind de balans van de
auto behoorlijk kan beïnvloeden, maar ook dat voelt redelijk
hetzelfde als vorig jaar." Gevraagd of de RB20 beter is dan RB19,
iets wat de concurrentie toch met grote vrezen vreest, krijgen we
een typisch Verstappen-antwoord: "Als de auto slechter was
geworden, zouden we héél slecht werk hebben geleverd. Ik weet dus
zeker dat de auto beter is geworden, maar dat zal voor alle teams
op de grid gelden."
bovendien bijzonder competitief. Had Max Verstappen nadien nog iets
te wensen? Over de auto bijvoorbeeld? "Nou, ik graag wat minder
willen rijden", zo verklaart hij ten overstaan van onder andere
RacingNews365, een uitspraak waarmee hij de lachers op zijn hand
krijgt. Hij reed niet minder dan 143 ronden en dat vond hij dus
toch wat veel. Op meer serieuze toont vertelt hij dat hij ook nog
wel wat wensen heeft met betrekking tot de RB20, maar die gebieden
laten zien niet aanwijzen: "Het team gelooft dat er meer potentieel
in de auto zit, dus het is aan ons allemaal om dat potentieel aan
te spreken." "Ik voelde ook geen enorme verschillen met vorig jaar
bijvoorbeeld. Ook niet op het vlak van gevoeligheid voor wind. Dat
is zeker op dit circuit een ding, waarbij de wind de balans van de
auto behoorlijk kan beïnvloeden, maar ook dat voelt redelijk
hetzelfde als vorig jaar." Gevraagd of de RB20 beter is dan RB19,
iets wat de concurrentie toch met grote vrezen vreest, krijgen we
een typisch Verstappen-antwoord: "Als de auto slechter was
geworden, zouden we héél slecht werk hebben geleverd. Ik weet dus
zeker dat de auto beter is geworden, maar dat zal voor alle teams
op de grid gelden."
