Gaat Red Bull echt met het zeropod-concept van Mercedes aan de haal?

Kijkend naar de RB20, lijkt deze auto de maatstaf van de Formule
1-grid te zijn. Het concept is extreem met een complexe lay-out
voor de koeling van de radiateurs. Die onderdelen zijn op de
bovenrand van de sidepod geplaatst, terwijl we inmiddels ook weten
dat Red Bull over horizontale én verticale inlaten beschikt bij de
sidepods. De inlaten zorgen voor de koeling van de turbo en alle
elektronica. Vanuit dit oogpunt is het een heel interessante auto
en het laat zien hoe hoofdontwerper Adrian Newey en zijn collega's
besloten om het concept van de RB19 door te ontwikkelen met als
doel de concurrentie voor te blijven. Het concept van de
gloednieuwe RB20 kan niet makkelijk op een andere auto worden
geïntegreerd, dus dat betekent dat het dit seizoen voor de
concurrentie onmogelijk is om de auto te kopiëren. Zeropod-concept
Tevens kunnen we al concluderen dat dit een redelijk definitief
ontwerp is. Tijdens de wintertests laaide het gerucht op dat Red
Bull in Japan een enorme wijziging doorvoert en het zeropod-concept
zou gaan toepassen. Enig scepticisme is wel op zijn plaats als het
over dat onderwerp gaat, omdat Red Bull al een extreem concept
gebruikt en de enorme complexiteit van het koelsysteem al
doorvoerde en liet zien. Het is een auto die we intensief gaan
volgen, maar het is niet zeker dat Red Bull dit concept over vier
races zal loslaten. Het concept heeft een enorm potentieel en kan
zo de rivalen een tijdje op afstand houden.

Top Headlines

Oudere Top Headlines