Verstappen en Red Bull vertrouwen op 'Hulk' met nieuwe remmen
Max Verstappen en Red Bull Racing hebben ervoor gekozen om dit jaar
in actie te komen met de volledige remsystemen van het bekende
Italiaanse merk Brembo. Dat kan RacingNews365 bevestigen vanaf het
circuit in Bahrein waar zojuist de eerste officiële vrije training
van start is gegaan. Tijdens de testdagen in Bahrein reden zowel
Verstappen als Sergio Perez met de zogenoemde 'Hulk' remschijven
van het in Bergamo gevestigde bedrijf. 'De Hulk' remschijven (een
afkorting voor Happy Until Last Kilometer) moeten de Nederlander
helpen in de strijd om de wereldtitel in 2024. In 2023 leverde het
Italiaanse bedrijf al de remklauwen aan Red Bull, maar dit jaar
heeft het team van Verstappen besloten om ook de remschijven van
Brembo te gebruiken. Deze werden vorig jaar nog aangeleverd door
Carbon Industries. Doordat Red Bull en Verstappen constant opzoek
zijn naar verbeteringen, besloot men de remschijven van Brembo uit
te proberen tijdens de testdagen voorafgaand aan het seizoen. Dit
deed men nadat men in 2023 al enkele testen had uitgevoerd met de
remschijven. Die testsessies in 2023 gaven Verstappen een goed
gevoel, waarop hij en het team besloten om de remschijven uit te
proberen tijdens de testdagen in Bahrein. Ook tijdens de testdagen
voelde Verstappen dat het goed zat en werd er besloten om tijdens
het huidige F1-seizoen te racen met 'De Hulk' remschijven.
Technische specialist Paolo Filisetti over remschijven Filisetti:
"Bij Red Bull hebben ze tijdens de testdagen gezien dat de Brembo
remschijven minder snel slijten. Dat is natuurlijk een voordeel en
dat is één van de redenen dat Red Bull heeft gekozen voor deze
remschijven. Ook lijkt men meer performance te zien in deze
remschijven. Dit heeft overigens niks met het gewicht te maken,
want deze zijn vergelijkbaar met de remschijven die ze hiervoor
hebben gebruikt. Een coureur als Verstappen zal ook positieve
feedback hebben gegeven over het gevoel met deze remschijf. Hij kan
namelijk het verschil voelen in de gevoeligheid van een rem. Een
positief gevoel van de coureur zorgt automatisch ook voor een beter
gevoel van de coureur met de bolide en dus een algemene verbetering
van de bolide."
in actie te komen met de volledige remsystemen van het bekende
Italiaanse merk Brembo. Dat kan RacingNews365 bevestigen vanaf het
circuit in Bahrein waar zojuist de eerste officiële vrije training
van start is gegaan. Tijdens de testdagen in Bahrein reden zowel
Verstappen als Sergio Perez met de zogenoemde 'Hulk' remschijven
van het in Bergamo gevestigde bedrijf. 'De Hulk' remschijven (een
afkorting voor Happy Until Last Kilometer) moeten de Nederlander
helpen in de strijd om de wereldtitel in 2024. In 2023 leverde het
Italiaanse bedrijf al de remklauwen aan Red Bull, maar dit jaar
heeft het team van Verstappen besloten om ook de remschijven van
Brembo te gebruiken. Deze werden vorig jaar nog aangeleverd door
Carbon Industries. Doordat Red Bull en Verstappen constant opzoek
zijn naar verbeteringen, besloot men de remschijven van Brembo uit
te proberen tijdens de testdagen voorafgaand aan het seizoen. Dit
deed men nadat men in 2023 al enkele testen had uitgevoerd met de
remschijven. Die testsessies in 2023 gaven Verstappen een goed
gevoel, waarop hij en het team besloten om de remschijven uit te
proberen tijdens de testdagen in Bahrein. Ook tijdens de testdagen
voelde Verstappen dat het goed zat en werd er besloten om tijdens
het huidige F1-seizoen te racen met 'De Hulk' remschijven.
Technische specialist Paolo Filisetti over remschijven Filisetti:
"Bij Red Bull hebben ze tijdens de testdagen gezien dat de Brembo
remschijven minder snel slijten. Dat is natuurlijk een voordeel en
dat is één van de redenen dat Red Bull heeft gekozen voor deze
remschijven. Ook lijkt men meer performance te zien in deze
remschijven. Dit heeft overigens niks met het gewicht te maken,
want deze zijn vergelijkbaar met de remschijven die ze hiervoor
hebben gebruikt. Een coureur als Verstappen zal ook positieve
feedback hebben gegeven over het gevoel met deze remschijf. Hij kan
namelijk het verschil voelen in de gevoeligheid van een rem. Een
positief gevoel van de coureur zorgt automatisch ook voor een beter
gevoel van de coureur met de bolide en dus een algemene verbetering
van de bolide."
