Was Mercedes aan het sandbaggen? "Waarom zouden we?"
Na de wintertests was het niet helemaal duidelijk waar Mercedes
stond. Lewis Hamilton en George Russell gleden de ene keer alle
kanten op en konden na wat aanpassingen dan weer snelle tijden
noteren. Het riep vragen op of Mercedes aan het sandbaggen was en
nu, tijdens het Grand Prix-weekend in Bahrein, zou kunnen
verrassen. Toto Wolff denkt van niet. "We zouden wensen dat we aan
het sandbaggen waren", lacht Wolff tegenover onder meer
RacingNews365. "Maar waarom zouden we dat doen? Het is belangrijk
om te weten waar je in de pikorde staat en op welk gebied je
snelheid mist. We hebben de wintertests traditioneel benaderd."
Stuiteren Dan waren er nog de woorden van George Russell. De Brit
gaf namelijk toe dat Mercedes weer last had van porpoising. Wolff
beaamt dat en wijst naar de reglementen. "Het stuiteren is
duidelijk al een paar seizoenen een kenmerk van onze auto, maar ik
zou zeggen dat het meer bij deze reglementen hoort. We zien de
andere auto's ook stuiteren, al is het minder erg. Maar waar komt
het door? "De ground effect -reglementen hebben als gevolg dat je
de auto's zo laag mogelijk bij de grond wil afstellen. Het
stuiteren is dan een effect dat kan optreden. Ik hoop dat we een
paar hulpmiddelen hebben gevonden om het zo goed mogelijk af te
stellen." Mede door het stuiteren kende Mercedes twee lastige
jaren. Toch heerst er optimisme bij de formatie van Wolff. "Ik vind
het tof dat ons personeel het zeer positief benadert. Het doet me
denken aan 2013 en 2014, de jaren waarin ik het geluk had om voor
het eerst met dit team te werken. De gehele organisatie bruiste en
dat gevoel heb ik nu opnieuw. De stemming is goed, er heerst een
goede sfeer in het team we werken goed samen en we hebben
vertrouwen in elkaar. Het is gewoon fijn om hier te werken."
stond. Lewis Hamilton en George Russell gleden de ene keer alle
kanten op en konden na wat aanpassingen dan weer snelle tijden
noteren. Het riep vragen op of Mercedes aan het sandbaggen was en
nu, tijdens het Grand Prix-weekend in Bahrein, zou kunnen
verrassen. Toto Wolff denkt van niet. "We zouden wensen dat we aan
het sandbaggen waren", lacht Wolff tegenover onder meer
RacingNews365. "Maar waarom zouden we dat doen? Het is belangrijk
om te weten waar je in de pikorde staat en op welk gebied je
snelheid mist. We hebben de wintertests traditioneel benaderd."
Stuiteren Dan waren er nog de woorden van George Russell. De Brit
gaf namelijk toe dat Mercedes weer last had van porpoising. Wolff
beaamt dat en wijst naar de reglementen. "Het stuiteren is
duidelijk al een paar seizoenen een kenmerk van onze auto, maar ik
zou zeggen dat het meer bij deze reglementen hoort. We zien de
andere auto's ook stuiteren, al is het minder erg. Maar waar komt
het door? "De ground effect -reglementen hebben als gevolg dat je
de auto's zo laag mogelijk bij de grond wil afstellen. Het
stuiteren is dan een effect dat kan optreden. Ik hoop dat we een
paar hulpmiddelen hebben gevonden om het zo goed mogelijk af te
stellen." Mede door het stuiteren kende Mercedes twee lastige
jaren. Toch heerst er optimisme bij de formatie van Wolff. "Ik vind
het tof dat ons personeel het zeer positief benadert. Het doet me
denken aan 2013 en 2014, de jaren waarin ik het geluk had om voor
het eerst met dit team te werken. De gehele organisatie bruiste en
dat gevoel heb ik nu opnieuw. De stemming is goed, er heerst een
goede sfeer in het team we werken goed samen en we hebben
vertrouwen in elkaar. Het is gewoon fijn om hier te werken."
