Hamilton legt vinger op zere plek na mislukte kwalificatie: "Niet leuk om mee te rijden"
De kwalificatie voor de Grand Prix van Bahrein draaide op een
deceptie uit voor Lewis Hamilton. De Brit was duidelijk aan het
zoeken en moest genoegen nemen met de negende plaats. Teamgenoot
George Russell deed het met de derde plaats een stuk beter, dus het
is aan Hamilton om uit te leggen waar het misging. Hoe kon het tij
zo keren terwijl hij nog de snelste was tijdens de tweede vrije
training? "In de eerste en tweede vrije training hadden George en
ik dezelfde set-up en voelde de auto geweldig aan", vertelt
Hamilton tegenover onder meer RacingNews365. "Daarna ging George de
ene kant op en ik de andere. Je zou kunnen concluderen dat mijn
set-up niet goed was voor de kwalificatie, maar ik hoop dat hij
goed is voor de race." Veranderingen Maar waarom voerde Hamilton
dan veranderingen door? "Ik voelde me niet op mijn gemak qua
racepace. Ik heb de auto dus veranderd om mijn racepace hopelijk te
verbeteren. We zullen zien of dat echt het geval is, want de banden
slijten snel en racepace is zeer belangrijk op dit circuit." De
Brit verbaasde zich wel tijdens de kwalificatie. "Het was een hele
zware kwalificatie en het is verbazingwekkend hoe dicht iedereen
bij elkaar zit. De startpositie van George is echt het bewijs dat
iedereen geweldig werk heeft verricht in de fabriek. Ze hebben ons
eindelijk een auto gegeven waarmee we kunnen vechten." "Ik was
gewoon niet in staat om daar gebruiken van te maken. Toen ik de
set-up veranderde, zette ik iets op de auto wat we de afgelopen
twee jaar niet hadden gedaan. Ik hoopte dat het zou werken en ben
erbij gebleven. Het was tot nu toe echter niet per se leuk om mee
te rijden", sluit Hamilton af.
deceptie uit voor Lewis Hamilton. De Brit was duidelijk aan het
zoeken en moest genoegen nemen met de negende plaats. Teamgenoot
George Russell deed het met de derde plaats een stuk beter, dus het
is aan Hamilton om uit te leggen waar het misging. Hoe kon het tij
zo keren terwijl hij nog de snelste was tijdens de tweede vrije
training? "In de eerste en tweede vrije training hadden George en
ik dezelfde set-up en voelde de auto geweldig aan", vertelt
Hamilton tegenover onder meer RacingNews365. "Daarna ging George de
ene kant op en ik de andere. Je zou kunnen concluderen dat mijn
set-up niet goed was voor de kwalificatie, maar ik hoop dat hij
goed is voor de race." Veranderingen Maar waarom voerde Hamilton
dan veranderingen door? "Ik voelde me niet op mijn gemak qua
racepace. Ik heb de auto dus veranderd om mijn racepace hopelijk te
verbeteren. We zullen zien of dat echt het geval is, want de banden
slijten snel en racepace is zeer belangrijk op dit circuit." De
Brit verbaasde zich wel tijdens de kwalificatie. "Het was een hele
zware kwalificatie en het is verbazingwekkend hoe dicht iedereen
bij elkaar zit. De startpositie van George is echt het bewijs dat
iedereen geweldig werk heeft verricht in de fabriek. Ze hebben ons
eindelijk een auto gegeven waarmee we kunnen vechten." "Ik was
gewoon niet in staat om daar gebruiken van te maken. Toen ik de
set-up veranderde, zette ik iets op de auto wat we de afgelopen
twee jaar niet hadden gedaan. Ik hoopte dat het zou werken en ben
erbij gebleven. Het was tot nu toe echter niet per se leuk om mee
te rijden", sluit Hamilton af.
