Exclusief: Totale crisis bij Alpine, technisch hart levert ontslag in
Matt Harman en Dirk de Beer hebben een paar weken geleden hun
ontslag ingediend bij Alpine en zitten momenteel de opzegtermijn
van hun contracten uit. Het duo zal Alpine in april gaan verlaten.
De beide heren hebben hun beslissing voor de launch van de nieuwe
bolide, de A524, genomen. Alpine kende een verschrikkelijke
seizoensstart in Bahrein en gaat vanaf de laatste startrij aan de
eerste Grand Prix beginnen. Zowel Esteban Ocon als Pierre Gasly
gaven voor en na de kwalificatie toe dat de auto gebreken had. Met
name Gasly zei na de kwalificatie dat er verschillende gebieden en
onderdelen aangepakt moeten worden en dat de auto moeilijk te
besturen is. Hoewel er updates in de pijpleiding zitten, gaven Ocon
en Gasly toe dat geduld vereist is. Het zal een tijdje duren
voordat Alpine weer gaat stijgen in de pikorde. Het vertrek van
Harman en De Beer, die op technisch gebied verantwoordelijk zijn
voor de auto van dit jaar, helpt het team echter niet vooruit. Bij
Alpine is het al maanden onrustig. Vorig jaar werden teambaas Otmar
Szafnauer en sportief directeur Alan Permane ontslagen in juli,
terwijl Alpine toen ook bevestigde dat Pat Fry was opgestapt als
technisch directeur. Kort daarvoor werd Laurent Rossi ontslagen als
CEO. Harman vertrekt nu na vijfenhalf jaar bij het team. Hij trad
in september 2018 toe als plaatsvervangend hoofdontwerper en werkte
eerder achttien jaar bij Mercedes. De Beer heeft meer dan twintig
jaar ervaring in de F1 en werkte als aerodynamicaspecialist bij
Sauber, Renault, Ferrari en Williams. De Zuid-Afrikaan keert in
2019 terug bij het team uit Enstone.
ontslag ingediend bij Alpine en zitten momenteel de opzegtermijn
van hun contracten uit. Het duo zal Alpine in april gaan verlaten.
De beide heren hebben hun beslissing voor de launch van de nieuwe
bolide, de A524, genomen. Alpine kende een verschrikkelijke
seizoensstart in Bahrein en gaat vanaf de laatste startrij aan de
eerste Grand Prix beginnen. Zowel Esteban Ocon als Pierre Gasly
gaven voor en na de kwalificatie toe dat de auto gebreken had. Met
name Gasly zei na de kwalificatie dat er verschillende gebieden en
onderdelen aangepakt moeten worden en dat de auto moeilijk te
besturen is. Hoewel er updates in de pijpleiding zitten, gaven Ocon
en Gasly toe dat geduld vereist is. Het zal een tijdje duren
voordat Alpine weer gaat stijgen in de pikorde. Het vertrek van
Harman en De Beer, die op technisch gebied verantwoordelijk zijn
voor de auto van dit jaar, helpt het team echter niet vooruit. Bij
Alpine is het al maanden onrustig. Vorig jaar werden teambaas Otmar
Szafnauer en sportief directeur Alan Permane ontslagen in juli,
terwijl Alpine toen ook bevestigde dat Pat Fry was opgestapt als
technisch directeur. Kort daarvoor werd Laurent Rossi ontslagen als
CEO. Harman vertrekt nu na vijfenhalf jaar bij het team. Hij trad
in september 2018 toe als plaatsvervangend hoofdontwerper en werkte
eerder achttien jaar bij Mercedes. De Beer heeft meer dan twintig
jaar ervaring in de F1 en werkte als aerodynamicaspecialist bij
Sauber, Renault, Ferrari en Williams. De Zuid-Afrikaan keert in
2019 terug bij het team uit Enstone.
