Bizar probleem nekt Williams in Bahrein: auto leidt eigen leven
Hij had natuurlijk op meer gehoopt, maar Logan Sargeant eindigde de
GP van Bahrein toch echt als laatste. En Alexander Albon verging
het niet veel beter. In zijn Williams startte hij vanaf P13, maar
moest genoegen nemen met de vijftiende plek. Het had alles te maken
met de vele problemen waar het team mee te maken kreeg in Bahrein,
tot frustratie van de rodelantaarndrager. Een bizar probleem: zijn
stuurtje veranderde uit zichzelf de instellingen van zijn auto ,
bijvoorbeeld de rembalans, waardoor de Amerikaan aan het begin van
de race plots niet meer in kon sturen omdat zijn beide wielen
blokkeerden. Zo kwam hij op een hopeloos grote achterstand terecht.
"We hebben de afgelopen dagen wat elektronische problemen gehad.
Tijdens de kwalificatie en de race. We moeten gaan begrijpen wat de
kern van het probleem is. We dachten dat we het hadden opgelost,
maar het keerde duidelijk terug. Daarom moest ik mijn stuur
vervangen en toen bleven de problemen weg", zegt Sargeant in
gesprek met onder meer RacingNews365. "Misschien is er iets, maar
we moeten de oorzaak vinden en proberen te voorkomen dat het weer
gebeurt." Oorzaak nog onbekend Albon vindt vooral dat een gebrek
aan meer testtijd het team opbreekt. "De auto zelf was in orde,
maar we liggen ver achter. We hadden de hele race problemen met
dingen die we hadden kunnen vermijden als we meer hadden getest. De
wagen was de hele race oververhit en had minder vermogen, dus
hopelijk kunnen we naar de data kijken en in betere vorm aankomen
in Djedda. Onze racepace ten opzichte van de anderen is
vergelijkbaar, dus de strijd in het middenveld is close en zal
zwaar worden." Dave Robson, verantwoordelijk voor de prestatie van
de wagen bij Williams, erkent in ieder geval dat het team met
problemen kampt, waarvan het de oorzaak nog niet weet. "We hadden
al vroeg in de race te maken met problemen met beide auto's en
gaven beide coureurs geen kans om hard te pushen. In druk verkeer
zaten de motoren op hun temperatuurlimiet en daar moesten we
voorzichtig mee omgaan", stelt Robson. "Logan had met een ander
elektronisch probleem te kampen, waardoor hij bij de pitstop van
stuur moest wisselen. Er zijn duidelijk problemen die we volledig
moeten oplossen voor we aanstaande zaterdag in Djedda gaan racen."
GP van Bahrein toch echt als laatste. En Alexander Albon verging
het niet veel beter. In zijn Williams startte hij vanaf P13, maar
moest genoegen nemen met de vijftiende plek. Het had alles te maken
met de vele problemen waar het team mee te maken kreeg in Bahrein,
tot frustratie van de rodelantaarndrager. Een bizar probleem: zijn
stuurtje veranderde uit zichzelf de instellingen van zijn auto ,
bijvoorbeeld de rembalans, waardoor de Amerikaan aan het begin van
de race plots niet meer in kon sturen omdat zijn beide wielen
blokkeerden. Zo kwam hij op een hopeloos grote achterstand terecht.
"We hebben de afgelopen dagen wat elektronische problemen gehad.
Tijdens de kwalificatie en de race. We moeten gaan begrijpen wat de
kern van het probleem is. We dachten dat we het hadden opgelost,
maar het keerde duidelijk terug. Daarom moest ik mijn stuur
vervangen en toen bleven de problemen weg", zegt Sargeant in
gesprek met onder meer RacingNews365. "Misschien is er iets, maar
we moeten de oorzaak vinden en proberen te voorkomen dat het weer
gebeurt." Oorzaak nog onbekend Albon vindt vooral dat een gebrek
aan meer testtijd het team opbreekt. "De auto zelf was in orde,
maar we liggen ver achter. We hadden de hele race problemen met
dingen die we hadden kunnen vermijden als we meer hadden getest. De
wagen was de hele race oververhit en had minder vermogen, dus
hopelijk kunnen we naar de data kijken en in betere vorm aankomen
in Djedda. Onze racepace ten opzichte van de anderen is
vergelijkbaar, dus de strijd in het middenveld is close en zal
zwaar worden." Dave Robson, verantwoordelijk voor de prestatie van
de wagen bij Williams, erkent in ieder geval dat het team met
problemen kampt, waarvan het de oorzaak nog niet weet. "We hadden
al vroeg in de race te maken met problemen met beide auto's en
gaven beide coureurs geen kans om hard te pushen. In druk verkeer
zaten de motoren op hun temperatuurlimiet en daar moesten we
voorzichtig mee omgaan", stelt Robson. "Logan had met een ander
elektronisch probleem te kampen, waardoor hij bij de pitstop van
stuur moest wisselen. Er zijn duidelijk problemen die we volledig
moeten oplossen voor we aanstaande zaterdag in Djedda gaan racen."
