Bottas wijst naar zijn Mercedes-successen: "Hopelijk vergeet niemand dat"

Als het aan Valtteri Bottas ligt, rijdt de Fin ook in het Formule
1-seizoen 2025 bij Stake F1, in afwachting op de samenwerking met
Audi vanaf 2026. De Duitse autofabrikant stapt vanaf dat jaar in de
F1 en zal het team van Stake F1 (Sauber) overnemen. Met bijna de
helft van de coureurs zonder contract aan het einde van het huidige
seizoen, is de kans groot dat we richtring de zomer veel
wisselingen gaan zien op de grid, waar ook nieuwkomers zullen gaan
vechten voor een plek. Bottas wil echter graag op zijn plek blijven
en zich verbinden aan Audi's F1-project. "Het wordt interessant",
vertelt Bottas aan de media, waaronder RacingNews365 . "Ik kan me
voorstellen dat er vrij snel beweging in komt, want er lopen veel
contracten af, waaronder die van mijzelf. Ik wil een goed begin van
het jaar hebben en dan zien we wel. Natuurlijk is mijn management
er al mee bezig. Zij zoeken uit wat de beste opties zijn en wat de
kansen zijn", geeft Bottas aan. De Fin startte het seizoen met een
teleurstellende negentiende plek. "Ik hoef dit seizoen alleen maar
te rijden. Mijn prioriteit is, zoals ik al eerder heb gezegd,
betrokken raken bij het Audi-project. Voor mij is dat heel
verleidelijk en ideaal." Mercedes-succes Bottas kwam in 2022 bij
Stake F1, dat toen het nog onder de naam Alfa Romeo reed. De Fin
maakte de overstap na een periode van vijf jaar bij het toen
dominante Mercedes waar hij tien GP's op zijn naam zette. Hoewel
hij de afgelopen twee jaar vooral in het achterveld opereerde,
benadrukt Bottas dat hij een van de meest gevestigde F1-namen op de
grid is. "Ik heb het gevoel dat ik niets te bewijzen heb, maar in
deze sport wil je jezelf natuurlijk altijd blijven bewijzen, want
het geheugen van mensen is kort", zegt hij. "Vorig jaar hadden we
een moeilijk jaar. Ik was waarschijnlijk niet zo zichtbaar op de
baan, en soms vocht ik in het achterveld. Dus hopelijk vergeet
niemand wat ik in het verleden allemaal heb bereikt, namelijk 67
podiums en 20 poles. Er zijn niet veel coureurs op de grid die deze
cijfers kunnen overleggen."

Top Headlines

Oudere Top Headlines